خبرگزاری کار ایران

خرید ترموود ارزان در ایران و فروش چوب ترمو ایرانی (ترمووود ساخت ایران) از تولید کننده

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۷۱۶

شرکت مازند چوب آریا سابقه ای بیست ساله دارد در صنعت چوب ایران و یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان ترمووود در ایران است. فروش چوب ترمو، خرید ترموود ارزان در ایران را با مازند چوب آریا (MCA) تجربه کنید.

ایلنا، الان که سال ۲۰۲۰ است انگیزه مردم به استفاده از متریال های مدرن در زندگی افزایش پیدا کرده است که از بارز ترین آنها می توانیم به استفاده از از چوب ترمووود اشاره کنیم. روزانه طراحی ساختمان ها از طراحی های سنتی فاصله گرفته و مدرنیزه می شوند. به کار بردن متریال های مدرن در طراحی یکی از ملزومات دیزاین دنیای مدرن می باشد.

به کارگیری بردن چوب در هنگام طراحی استخر،، دکوراسیون داخلی ساختمان، ویلا و … در 2020 بسیار بسیار مورد توجه قرار گرفته است. استفاده از چوب زیبایی و جلوه منحصر به فردی به نمای خارجی و داخلی ساختمان می دهد لذا برای همین در طراحی و اجرا پروژه های ساختمانی مورد توجه طراحان و معماران قرار می گیرد.

تعریف چوب نما چیست

ترمووود ایرانی (Thermo wood) یا چوب حرارت ‌دیده به انگلیسی Thermowood به فرآیند تیمار چوب گفته می شود که با استفاده از عملیات حرارتی و بخار آب انجام می شود و نتیجه آن افزایش طول عمر و دوام چوب می باشد.

فرآیند تیمار چوب چطور انجام می شود و چیست؟

فرآیند تیمار چوب بستگی به حجم و رطوبت اولیه، نوع چوب دارد و به طور میانگین بین ۴۸ تا ۹۶ ساعت زمان می برد. این فرآیند به سه بخش اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • خشک کردن در دمای بالا
  • عملیات حرارتی
  • خنک کردن

در فرآیند تیمار چوب ترمووود یا چوب نما ایرانی در مازند چوب آریا، درجه حرارت بسیار بالایی به چوب اعمال می شود و باعث سوخته شدن یا از بین رفتن عوامل جذب رطوبت و کاهش عمر چوب نظیر اسید سیتریک، گلوکز، رزین (صمغ) که در قسمت داخلی چوب خواهد شد به این پروسه متبلور کردن چوب می گویند. از بین رفتن عوامل ذکر شده موجب می شود تا آفات چوب رفع شده و باعث بهبود خواص فیزیکی، طول عمر بسیار بالا و رنگ عالی می‌شود.

چطور مقاوم سازی چوب در برابر تنش های محیط را انجام دهیم؟

جالب است بدانید در واقع چوب یک ماده زنده است و نفس می کشد و برای مقاوم سازی آن در برابر تنش محیط باید از آن در فضای باز با روش هایی نظیر فرآوری با روغن داغ، اشباع و فرآوری با حرارت انجام شود. جدیدترین روش مقاوم سازی چوب، ترمووود (ترموود) میباشد.

یک چوب نمای استاندارد چه ویژگی هایی دارد

  1. طبیعی و خالص است
  2. ثبات ابعاد دارد
  3. سبک بوده و از ماندگاری بالایی در انواع شرایط آب و هوایی برخوردار است

استاندارد های ذکر شده امکان استفاده از این چوب را در انواع فضاهای باز مانند ویلا سازی، استخرها، ساخت و صنعت مبلمان و نمای چوب ساختمان ها ایجاد میکند.

عوامل مشخص کننده کیفیت چوب نما 

  1. استفاده از مواد اولیه با کیفیت
  2. دیدن حرارت کافی
  3. ترمو استاندارد

کشور فنلاند دارای آب و هوایی است که که باعث می شود محصول چوب ترمو آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد. چوب های فنلاندی درجه کیفیت های مختلفی دارند. کیفیت چوب های شمال کشور فنلاند از جنوب فنلاند بالاتر می باشد به این دلیل که چوب های شمال این کشور از تراکم بیشتری نسبت به چوب های جنوب فنلاند برخوردار هستند.

لیست قیمت چوب نما در سال ۱۳۹۹

قیمت هر متر مربع چوب نما با توجه به افزایش شدید قیمت دلار در سال 1399  قیمت نما چوب از نوسانات زیادی برخوردار است لذا باید برای استعلام قیمت با مازند چوب آریا تماس بگیرید. قیمت چوب ترمو ایرانی نیز این شرایط مستثنا نیست.

شرکت مازند چوب آریا به عنوان اولین شرکت تولید کننده چوب نما در ایران با آدرس اینترنتی Mcathermowood.com افتخار دارد تا اعلام نماید چوب های تولید شده توسط این شرکت از کیفیت بسیار بالایی نسب به چوب های فنلاندی برخوردارد می باشد.

شرکت مازند چوب آریا (MCA) تولید کننده بهترین ترمووود و چوب نما ایرانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص فروش ترمووود ایرانی را مطالعه نمایید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز