خبرگزاری کار ایران

ثبت ٦٩٥ مورد عملیات ویژه صنعت حفاری در نیمه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۹۹۷

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به انجام موفقیت آمیز ٦٩٥ مورد عملیات ویژه صنعت حفاری در نیمه نخست امسال، گفت: خدمات ارائه شده در این مدت در قیاس با دوره مشابه سال قبل ٢٠ مورد افزایش داشته است.

به گزارش ایلنا از وزارت نفت، علی دقایقی با بیان این مطلب افزود: خدمات گفته شده از سوی سه واحد عملیاتی زیرمجموعه این مدیریت شامل اداره کل نمودارگیری، اداره نمودارگیری سطحی و اداره چاه پیمایی ارائه شد.

وی با بیان این‌که مدیریت خدمات ویژه علاوه بر واحدهای پیش گفته، چند واحد غیرعملیاتی از جمله اداره مطالعات و بررسیهای فنی نیز دارد، تعداد نمودارگیری انجام شده از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه را ١٩٨ مورد عنوان کرد.

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران اظهارکرد: خدمات نمودارگیری با هدف اخذ اطلاعات پتروفیزیکی مخزن و اطلاعات زمین شناسی از سازندهای چاههای نفت و گاز با کاربست ابزار خاص از عمق چاه به کامیونهای ویژه نمودارگیری در خشکی و اسکیدهای نمودارگیری در دریا، انتقال و پس از پردازش در اختیار شرکتهای متقاضی قرار می‌گیرد و اجرای عملیات مشبک کاری چاهها نیز برعهده این بخش است.

وی با اشاره به این‌که تعداد عملیات نمودارگیری سطحی در این مدت ١٩٩ مورد گزارش شده است، گفت: در این عملیات با استفاده از سنسورهایی که بر روی دکل حفاری نصب می‌شود، همزمان با حفاری چاه،  اطلاعات مربوط به دور مته، وزن روی مته، عمق حفاری چاه و کنترل گاز H٢S  جمع آوری می‌شود. 

دقایقی اداره چاه پیمایی و تکمیل چاه را یکی دیگر از واحدهای تخصصی مدیریت خدمات ویژه ملی حفاری برشمرد و افزود: در این واحد در ٦ ماه نخست سال ٣٠٠ عملیات انجام شد که از جمله آنها می‌توان به خدمات سرچاهی، درون چاهی، تعمیر تجهیزات تاج چاه و رشته تکمیلی درون چاهی، نمودارگیری تحت فشار و دما و ارائه خدمات مهندسی تکمیل چاهها اشاره کرد.

مدیر خدمات ویژه شرکت ملی حفاری ایران اظهارکرد: در این مدیریت ٧٠٠ نفر نیروی متخصص مشغول به کاربوده اند که ٨٥ درصد آنان دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته‌های مهندسی نفت، برق، شیمی و زمین شناسی هستند.

وی گفت: هم اکنون خدمات ویژه از سوی شرکت ملی حفاری ایران به شرکتهای مناطق نفتخیزجنوب، نفت فلات قاره، نفت مناطق مرکزی، نفت و گاز پارس و مهندسی و توسعه نفت ارائه می‌شود.

دقایقی خاطر نشان کرد: این مدیریت همچنین در پروژه‌های کلید در دست حفاری بخصوص در میدانهای مشترک آزادگان جنوبی، یاران جنوبی و شمالی، آذر و فاز ١٤ پارس جنوبی حضور فعال دارد و خدمات ارائه می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز