خبرگزاری کار ایران

در انجمن روابط بین الملل فرانسه صورت گرفت

معرفی فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت گاز ایران برای شرکتهای فرانسوی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در جلسه با انجمن روابط بین الملل فرانسه (IFRI) فرصتهای سرمایه گذاری شرکتهای فرانسوی را برای حضور در صنعت گاز ایران تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا عراقی در حاشیه کنفرانس جهانی گاز گفت: به صورت کلی با حضور در این کنفرانس بسیاری از شرکتهای بزرگ دنیا برای مذاکره در خصوص همکاری با ایران درخواست ملاقات کرده اند.

وی با بیان این که به دلیل فرصت محدود و با توجه به فشردگی برنامه کاری، همه دیدارها و مذاکره ها از طریق سفارت ایران در فرانسه هماهنگ می شود، تاکید کرد: امروز با انجمن روابط بین الملل فرانسه (IFRI) مذاکره داشتیم.
 
به گفته معاون وزیر نفت: در این انجمن، محققان، اساتید دانشگاه و رسانه های فرانسه حضور دارند.
 
عراقی تصریح کرد: در این جلسه، استراتژی و توانمندیهای شرکت ملی گاز ایران و فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت گاز را مطرح کردیم و به سوالهای آنها پاسخ دادیم.
 
وی ادامه داد: به گفته مسئولان این انجمن، برگزاری این جلسه بسیار سازنده بوده و بیش از ١٠٠ نفر در آن حضور داشتند که این استقبال بی سابقه بوده است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در خصوص موارد مورد پیگیری این انجمن گفت: استفاده از پتانسیل ایران در زمینه صادرات گاز به اروپا و پتانسیلهای موجود در صنعت گاز ایران برای سرمایه گذاری از جمله مواری بود که برای حاضران جذاب بود.
 
به گفته عراقی، این جلسه بسیار سازنده بود و در آن صحبتهای کارشناسی مطرح شد.
 
معاون وزیر نفت گفت: فردا ( پنجشنبه، ١٤ خردادماه) نیز جلسه ای با اتحادیه کارفرمایان فرانسه (MEDEF) خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: این اتحادیه، یکی از بزرگترین انجمنهای فرانسه محسوب می شود و پتانسیلهای سرمایه گذاری و ارتقای تکنولوژی و ظرفیتی که صنعت گاز ایران در دنیا دارد برای آنها جذاب است.
 
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: در این جلسه روشهای سرمایه گذاری BOO، BOT ، سرمایه گذاری مستقیم و... به صورت کامل تشریح می شود.

کنفرانس جهانی گاز (WGC)‌ بزرگترین و مشهورترین گردهمایی فعالان صنعت گاز جهان است که حدود چهار هزار نفر از بیش از ١٠٠ کشور دنیا را گرد هم می آورد.

بر پایه این گزارش، این کنفراس هر سه سال یکبار از سوی اتحادیه بین ‌المللی گاز (IGU) برگزار می‌ شود.

کد خبر : ۲۸۱۴۹۵