خبرگزاری کار ایران

خواص این 3 آجیل خوشمزه را بر بدن را بشناسید

asdasd
کد خبر : ۷۷۲۴۵۴

آجیل به مخلوطی از خشکبار گفته می‌شود که بنا بر سلایق و مدل‌های گوناگون، ترکیبات آن فرق می‌کند. آجیل از دیرباز به یکی از نمادهای فرهنگ ایرانی بدل گشته‌است به صورتی که برخی از مراسم سنتی ایرانیان (مانند نوروز و یلدا) تنها با حضور آجیل مفهوم خود را پیدا می‌کنند.

روزانه 8 عدد بادام زمینی بخورید

بادام زمینی یا پسته شامی (نام‌های دیگر : بادام کوهی یا پسته زمینی ) یک میوه و بوته است که بیشتر به عنوان آجیل مصرف می شود. اصالت این گیاه متعلق به آمریکای جنوبی است و از این منطقه به دیگر نقاط جهان انتقال داده شده است.

این میوه دارای ارزش غذایی بسیار زیادی است و جالب است بدانید که بادام زمینی به اندازه گردو و بادام ارزش غذایی دارد و به همین جهت بسیار مغذی است. همچنین برخی از خواص بادام زمینی از ویتامین ایی ، اسید فولیک، فیبر و فسفر بهره می برد.

خوردن روزانه ۸ عدد از بادام زمینی برای کاهش بیماری های قلبی ضروری است. همچنین این مغز عالی برای کنترل وزن ، تثبیت سطح قند خون و افزایش متابولیک بدن موثر است. میان وعده مناسبی نیز محسوب می شود.

مراقبت از پوست

آنها حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب‌پز می شوند فعال‌تر می‌شوند. جنیستین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال‌های آزاد در پوست را درمان می کند. بادام زمینی باعث می‌شود جوان‌تر به نظر برسید.

استخوان‌های سالم

 فراوانی آهن و کلسیم موجود در کره بادام زمینی مهمترین عوامل انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان‌های سالم و قوی است. آن‌ها تقویت کننده‌های انرژی با مقادیر زیادی از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

روزانه 4 عدد گردو بخورید

تا به حال دقت کرده‌اید که مغز گردو چقدر شبیه مغز انسان است؟ اگر چه در آموزه‌های باستانی نیز به این مورد اشاره شده است که گردو یکی از بهترین خوراکی‌ها برای تقویت مغز است، امروزه نیز علم ثابت کرده است که گردو غذای مغز است و نباید از خوردن آن غافل شد! اما خواص گردو بسیار زیاد است در ادامه به برخی از آن به صورت اجمالی خواهیم پرداخت.

این آجیل سالم و مقوی یکی از مغذی ترین انواع مغزیجات می باشد که در طب سنتی و اسلامی نیز بسیار توصیه شده است. گردو به دلیل مقادیر بالای اسید های چرب امگا 3 که دارد به کاهش کلسترول خون بالا کمک می‌کند، باعث سلامت قلب و عروق شده و برای لاغری و کاهش وزن مفید است.

جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای ویتامین های گروه B موجود در مغز گردو به کاهش استرس که یکی از علل چین و چروک پوست صورت و دور چشم است، کمک می‌کند.

ویتامین E موجود در گردو در واقع یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش رادیکال های آزاد کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.

رفع سیاهی دور چشم

گفته می‌شود که استفاده منظم از روغن گردو به دلیل خواص آرامش بخش طبیعی به درمان سریع پف و سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

روزانه 10 عدد فندق بخورید

فندق یک نوع میوه کوچک است که امروزه بیشتر به عنوان تنقلات مصرف می شود. میوه فندق دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن است، جالب است بدانید که فندق به عنوان یک طعم‌دهنده در قهوه نیز استفاده می شود.

روغن فندق یکی از ابزارهای پخت و پز است. فندق یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می‌شود که یک منبع ایده آل پروتئین است. اگر صد گرم از فندق را میل کنیم به اندازه پانزده گرم پروتئین دریافت خواهیم کرد. فندق غنی از چربی های سالم می باشد و کلسترول و سدیم ندارد.

فندق میوه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد که همگی این خواص را نمی‌توان به طور کامل در یک مقاله گنجاند، به همین جهت خلاصه‌ای از خواص فندق ارزشمند را برایتان جمع‌آوری کرده ایم.

ماندگاری بیشتری موهای رنگ شده

رنگ کردن موها در خانم ها رواج دارد، فندق به عنوان یک ماده طبیعی در رنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. ترکیبات موجود در این مغز باعث تضمین ماندگاری رنگ می‌شود. فندق با نرم نگه داشتن موهای شما از موهای رنگ شده محافظت می‌کند.

کاهش فشار خون

افرادی که از فشار خون بالا رنج می برند بهتر است فندق مصرف کنند. این مغز دارای چربی های سالم است. پتاسیم موجود در فندق باعث کاهش فشار خون انسان شده و بیماری های قلبی نظیر سکته قلبی را کاهش می دهد. البته باید با مشورت پزشک این کار را انجام دهید چون مصرف زیاد فندق باعث بالا رفتن فشار خون می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز