خبرگزاری کار ایران

آیا اربیل ویزا می‌خواهد؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۸۶۳

اگر قصد سفری چند روزه به کردستان عراق را دارید به هیچ عنوان برای اخذ ویزای اربیل هزینه‌های سنگین پرداخت نکنید. توجه داشته باشید که تنها اگر قصد اقامت بیش‌از یک ماه در این شهر را دارید باید برای ویزای اربیل اقدام کنید. این نکته نیز حا‌ئز اهمیت است که بدانید با در دست داشتن ویزای اربیل عراق نمی‌توان به سایر شهرهای زیارتی عراق مانند کربلا سفر کرد. اگر اختصاصا قصد سفر به کردستان عراق را دارید و قرار است سفرتان از اربیل آغاز کنید، بلیط اربیل خود را هم اکنون رزرو نمایید.

انواع ویزای اربیل

کردستان عراق با اعلام خودمختاری خود و جداشدن از کشور عراق مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است. همچنین امکان کار و استخدام برای نیروهای کاری به وجود آمده است. بیشتر این فرصت‌های کاری پرطرفدار در زمینه صنایع نفت و گاز و کارهای عمرانی است و از طرف نیروی کار نیز بسیار مورد استقبال واقع شده است. طبق آمار، ایرانیان در حال کار در این شهر بیش‌از پنجاه هزار نفر گزارش شده است. با وجود استقبال فراوان ایرانیان برای انواع اقامت در اربیل و نیز وجود ویزاهای مختلف مثل سایر کشورها از جمله ویزای تحصیلی سرمایه گذاری و انواع دیگر، این کشور برای ایرانیان تنها و تنها ویزای کاری را صادر می‌کند.

 

اخذ ویزای عراق

اگر با تهیه بلیط اربیل و پس‌از دیدن این شهر زیبا، قصد سفر به دیگر شهرهای عراق مانند بغداد، کربلا و سامرا را داشته باشید، باید بدانید که کشور عراق نیز مانند بخش کردستان، ایرانیان برای ورود تا 30 روز نیاز به گرفتن ویزا ندارند. برای اقامت بیش‌از این مقدار ویزای کوتاه‌ مدت عراق در دو مدل ویزای زیارتی و سیاحتی ارائه می‌شود و ویزای بلند مدت این کشور ویزای کاری خواهد بود. همچنین ویزاهای کوتاه مدت به دو صورت گروهی و انفرادی صادر می‌شوند. برای ویزای گروهی نیاز به حضور تمام گروه در سفارت نیست و تنها مدیر کاروان برای اخذ ویزا اقدام می‌کند. اما مدارک تمام اعضا باید کامل باشد تا این ویزا صادر شود.

 

ویزای اعتیادیه عراق

یکی از ویزاهای ورود به کردستان عراق، ویزای اعتیادیه است که نوعی ویزای کاری کوتاه مدت است که برای سفرهای تجاری و کاری صادر می‌شود. مدت این ویزا سه ماه است و فرد تنها یک‌بار حق ورود به این کشور را دارد.

 

ویزای متعدده عراق

این ویزا نوع دیگر از ویزاهای کاری و تجاری است و چند مرتبه اجازه به فرد را می‌دهد. مدت آن می‌تواند بین 3 ماه، 6 ماه و یک سال متغیر باشد. برای دریافت ویزای عراق باید به سفارت این کشور مراجعه کرده و مدارک زیر را تحویل دهید:

  • اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار
  • عکس پرسنلی با زمینه سفید
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
  • مدارک مربوط به اشتغال
  • بیمه مسافرتی و گواهی سلامت

 

موارد مهم برای ورود به کردستان

هر فرد ایرانی که کارت اقامت کردستان را نداشته باشد، باید برای ورود به این کشور از طریق مرزهای زمینی یا هوایی، مبلغ 25 هزار دینار پرداخت کند. همچنین توجه داشته باشید که پس‌از پایان این 30 روز باید از کشور خارج شوید در غیر این صورت اقامت غیر قانونی در این کشور شامل مجازات حبس خواهد بود. نکته مهم دیگر این است که این ویزا تنها برای تردد در بخش کردستان عراق، شامل استان‌های اربیل، سلیمانیه، حلبچه و دهوک معتبر است و ورود به استان‌های دیگر کشور، مانند بغداد، سامرا و.. ممنوع بوده و شامل مجازات مانند جریمه یا بازداشت یا حبس می‌شود. اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق با هرگونه حمل سلاح و مهمات و هرگونه جابه‌جایی، خرید فروش و مصرف مواد مخدر با هر مقدار، شدیدا برخورد می‌کند. همچنین همراه‌داشتن برخی داروها مانند مسکن‌های قوی، قرص‌های روان‌گردان ترامادول، دیازپام، والیوم و کدئین ممنوع است. عدم توجه به این موارد می‌تواند موجب مجازات 3 تا 20 سال شود.

آیا اربیل ویزا می‌خواهد؟

دریافت ویزای کاری اربیل عراق

با مراجعه به کنسولگری عراق درخواست ویزای خود را به همراه مدارک لازم ارائه می‌دهید. مدارک از این قبیل است:

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار
  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • 2 قطعه عکس
  • مدرک تحصیلی
  • مجوز کار
  • تمکن مالی و پرینت حساب
  • بیمه سفر بین المللی شامل خدمات درمانی در عراق
  • پرداخت هزینه ویزای کار

بعد از پرداخت هزینه و ارائه مدارک وضعیت درخواست خود را از طریق سفارت و یا کنسولگری پیگیری خواهید کرد. هزینه ویزای کاری عراق به عوامل مختلفی مانند مدت زمان اقامت، نوع ویزا، هزینه‌های تحصیلی و زندگی بستگی دارد. پس قبل از تهیه بلیط اربیل به این موارد توجه داشته باشید.

 

آدرس و تلفن کنسولگری

برای درخواست ویزا باید به صورت حضوری به کنسولگری مراجعه کنید.

  • ساعت کاری سفارت عراق:  از شنبه تا چهارشنبه، از ۸:۳۰ تا ۱۵:۰۰
  • آدرس سفارت عراق: تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ولیعصر، شماره ۱۶۴۰
  • تلفن: ۸۸۹۳۸۸۶۶ – ۸۸۹۳۸۸۶۵ 021

 

بهترین فصل برای سفر به اربیل

اربیل چهارمین شهر بزرگ عراق و مرکز کردستان عراق است. این شهر جز مناطق امن عراق به حساب می‌آید. آب‌ و هوای این منطقه در تابستان گرم و در زمستان سرد است. در نتیجه فصل بهار و پاییز هوای معتدل‌تری برای سفر خواهد داشت. البته این شهر در تمامی فصول سال مقصد گردشگرانی از کل دنیا است. پس با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید بلیط اربیل را برای هر زمانی از سال انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید.

آیا اربیل ویزا می‌خواهد؟

سفری بی‌دردسر با فلای تودی                       

اگر تصمیم گرفتید تا برای سنجیدن شرایط مهاجرت کاری یا حتی برای یک سفر تفریحی کوتاه مدت به اربیل سفر کنید، به سایت فلای توی مراجعه کرده تا بتوانید با مقایسه انواع بلیط‌ها بهترین بلیط اربیل را برای خودتان تهیه کنید. همچنین برای تهیه بیمه مسافرتی و یا رزرو هتل نیز می‌توانید با چند کلیک از خدمات فلای تودی استفاده کنید و یک سفر بی‌دغدغه داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز