خبرگزاری کار ایران

معرفی مهم‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۵۴۸

مترو یکی از شلوغ ترین و پرطرفدارترین وسایل حمل و نقل عمومی در پایتخت بوده که روزانه بیش از ۱ میلیون مسافر را در بخش‌های مختلف شهر جا به جا می کند؛ بنابراین تهیه نقشه مترو تهران و تسلط کافی بر آن یکی از اولین کارهایی است که باید قبل از استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی انجام دهید؛ اما مهم ترین ایستگاه های مترو پایتخت کدام اند؟ در این مقاله به معرفی این ایستگاه‌ ها، آدرس آن‌ها و... خواهیم پرداخت.

مهم ترین ایستگاه های مترو تهران

در این بخش از مقاله ایستگاه هایی را معرفی خواهیم کرد که به مهم ترین جاهای دیدنی تهران نزدیک هستند. بازدید از این جاهای دیدنی به کمک مترو در کاهش هزینه های سرسام آور حمل و نقل کمک شایانی خواهد کرد. از مهم ترین ایستگاه های مترو تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایستگاه تجریش

ایستگاه تجریش یکی از مهم ترین ایستگاه های مترو پایتخت بوده که به بسیاری از معروف ترین جاهای دیدنی تهران نزدیک است. این مترو به مجموعه کاخ های سعدآباد، کاخ موزه نیاوران، موزه سینما، موزه دکتر حسابی، باغ ایرانی، موزه موسیقی و پارک ملت نزدیک است. بازدید از تمامی این جاذبه های گردشگری بیش از ۵ الی ۶ ساعت از شما وقت خواهد گرفت. این اماکن فاصله زیادی با یکدیگر و ایستگاه مترو تجریش ندارند؛ در نتیجه می توانید به صورت پیاده بین آن ها جا به جا شوید.

ایستگاه تجریش یکی از ایستگاه های خط یک مترو تهران بوده که در تقاطع خیابان شریعتی و نرسیده به میدان قدس قرار دارد.

ایستگاه شهید حقانی

معرفی مهم‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران

طبق نقشه مترو تهران ایستگاه شهید حقانی به طیف گسترده ای از جاذبه های گردشگری از جمله فضاهای سبز،‌ اماکن مذهبی، موزه ها، فروشگاه های کتاب و... نزدیک است. از جمله این موارد می توان به پارک آب و آتش، باغ کتاب، موزه دفاع مقدس، مصلی و... اشاره کرد.

ایستگاه شهید حقانی از ایستگاه های خط شماره یک مترو تهران بوده که در جنوب خیابان میرداماد و در کنار پارک جنگلی طالقانی واقع شده است.

ایستگاه طالقانی

ایستگاه طالقانی رتبه دومین ایستگاه مهم مترو پایتخت را از آن خود کرده است. اگر از جمله افرادی هستید که به تاریخ پست و ارتباطات ایران علاقه دارید، می توانید به کمک مترو در این ایستگاه به موزه های پست، سکه و ارتباطات تهران بروید. بازدید از این جاذبه های گردشگری حدود ۲ تا ۳ ساعت از شما وقت خواهد گرفت؛ همچنین می توانید برای استراحت به پارک شهر در نزدیکی موزه های نام برده شده بروید و در کنار لذت بردن از فضای سبز پارک،‌ به صرف یک میان وعده غذایی نیز بپردازید.

ایستگاه طالقانی یکی از ایستگاه های خط یک مترو تهران بوده که در تقاطع خیابان شهید مفتح و خیابان آیت الله طالقانی واقع شده است.

ایستگاه چیتگر

معرفی مهم‌ترین ایستگاه‌های مترو تهران

اگر اهل تفریحات مدرن هستید و علاقه دارید به گشت و گذار در بخش های جدید و جذاب تهران بپردازید، بهتر است به دریاچه و پارک چیتگر بروید. می توانید به کمک ایستگاه چیتگر مترو تهران به این اماکن برسید. این ایستگاه با جاذبه های گردشگری مدرن پایتخت از جمله بام لند، پارک و دریاچه چیتگر فاصله کمی دارد.

ایستگاه چیتگر یکی از ایستگاه های خط ۵ مترو تهران بوده که در کیلومتر ۸ آزاد راه تهران کرج و رو به روی کارخانه بهنوش قرار دارد.

ایستگاه فردوسی و ایستگاه تئاتر شهر

اگر از علاقه مندان به فیلم، تئاتر، سینما و.. هستید، می توانید به کمک ایستگاه فردوسی و ایستگاه تئاتر شهر خود را به ۳ جاذبه گردشگری مهم پایتخت برسانید. خانه هنرمندان در نزدیکی ایستگاه فردوسی است؛ همچنین تئاتر شهر و تالار وحدت تهران نیز در نزدیکی ایستگاه مترو تئاتر شهر قرار دارند.

این دو ایستگاه از ایستگاه های خط شماره ۴ مترو تهران هستند. ایستگاه فردوسی در نزدیکی میدان فردوسی و ایستگاه تئاتر شهر در خیابان انقلاب،‌ خیابان ولیعصر قرار دارد.

ایستگاه بریانک

اگر از علاقه مندان به گشت و گذار در فضای سبز و طبیعت هستید،‌ ایستگاه بریانک مترو پایتخت شما را به بهترین مقصد ممکن خواهد رساند. طبق نقشه مترو تهران موزه حیات وحش و هفت چنار از جمله اماکن گردشگری تهران هستند که در نزدیکی این ایستگاه قرار دارند. بازدید از هفت چنار و موزه حیات وحش حدود ۱ الی ۲ ساعت از شما وقت خواهد گرفت.

ایستگاه بریانک از ایستگاه های خط ۷ مترو تهران بوده که در محله بریانک، خیابان کرد کاظمی،‌ خیابان غلامی قرار دارد.

ایستگاه ۱۵ خرداد

ایستگاه ۱۵ خرداد یکی از شلوغ ترین ایستگاه های مترو تهران بوده که در نزدیکی دو جاذبه گردشگری مهم پایتخت قرار دارد. بازار تهران و کاخ موزه گلستان از جمله اماکن گردشگری بسیار زیبای شهر هستند که فاصله زیادی با ایستگاه ۱۵ خرداد ندارند. ابتدا می توانید به بازدید از کاخ موزه باشکوه گلستان بپردازید و سپس برای استراحت به یکی از رستوران های سنتی بازار تهران بروید. بدون شک صرف یک وعده غذایی در رستوران شریف الاسلامی بازار تهران که بیش از ۹۰ سال قدمت دارد می تواند خاطره بسیار به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

طبق نقشه مترو تهران ایستگاه ۱۵ خرداد از ایستگاه های خط شماره ۱ بوده که در چهارراه گلوبندک، ‌تقاطع خیابان خیام و پانزده خرداد واقع شده است.

خرید بلیط هواپیما سفر به تهران و رزرو اقامتگاه

فلای تودی از معتبرترین مراجع خرید بلیط هواپیما سفر به تهران بوده که با ارائه بلیط ایرلاین های مختلف، آزادی انتخاب را برای مراجعه کنندگان خود فراهم کرده است. قیمت های این سایت کاملا رقابتی بوده و با تخفیف های مختلف ارائه می شوند. علاوه بر خرید بلیط هواپیما، می توانید اقامتگاه خود را نیز در سایت فلای تودی رزرو کنید. این سایت به معرفی تمامی هتل‌ ها،‌ بوم گردی ها و... پایتخت پرداخته و می توانید بعد از مقایسه نسبت به رزرو اقامتگاه مدنظر اقدام کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز