خبرگزاری کار ایران

آیا نوع ایرلاین‌ها در هنگام خرید بلیط هواپیما مهم است؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۵۰۸

در هنگام خرید بلیط هواپیما بهتر است که به برخی از عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت پروازمان توجه کنیم. ازجمله عوامل می‌توان به کلاس پروازی، نوع ایرلاین، قیمت بلیط هواپیما و موارد دیگر اشاره کرد. در این نوشتار قصد داریم به این موضوع بپردازیم که میزان اهمیت نوع ایرلاین در هنگام خرید بلیط هواپیما چقدر است و توجه به این نکته چقدر می‌تواند لذت ما را از سفر کردن با هواپیما بیشتر کند.

 

 تفاوت ایرلاین‌های مختلف در چیست؟

 ایرلاین‌ها را می‌توان به ۲ دسته زیر طبقه‌بندی کرد:

  • ایرلاین‌های داخلی
  • ایرلاین‌های خارجی

 مهم‌ترین تفاوت بین ایرلاین های داخلی و خارجی قیمت، نوع کلاس پروازی و کیفیت خدمات آن­ها است. بدیهی است که قیمت بلیط هواپیما ایرلاین‌های خارجی از داخلی بسیار بیشتر است. در ایرلاین‌های خارجی شما می‌توانید ۳ کلاس پروازی فرست، بیزینس و اکونومی را خریداری کنید. درحالی‌که در ایرلاین‌های داخلی در صورت وجود چند کلاس مختلف، تنها به ۲ کلاس بیزینس و اکونومی برمی‌خورید.کیفیت خدمات، صندلی و به‌طورکلی امکانات ایرلاین‌های خارجی در مقایسه با انواع داخلی آن بهتر است. از طرفی ایرلاین‌های داخلی نیز تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 تعداد کلاس پروازی: برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی بلیط‌های هواپیمای خود را در دو کلاس پروازی بیزینس و اکونومی به مسافران ارائه می‌کنند. درحالی‌که برخی دیگر تنها یک کلاس پروازی دارند. هنگام خرید بلیط هواپیما سفرمارکت می توانید انواع کلاس های پروازی ایرلاین ها را ببینید و بلیط موردنظر خود را انتخاب کنید.

 نوع هواپیما: یکی دیگر از تفاوت­های ایرلاین های داخلی، نوع هواپیماهای مسافربری است که از آن استفاده می­کنند.

 مسیرهای پروازی: برخی از ایرلاین‌ها مسیرهای پروازی بسیار بیشتری در مقایسه با ایرلاین‌های دیگر دارند. به‌طور مثال ایران‌ایر به حدود ۹۰ شهر داخلی و خارجی پرواز انجام می‌دهد. در حالی که شرکت هواپیمایی آتا نهایتا به ده شهر مختلف پرواز کند.

 کیفیت خدمات: در برخی از ایرلاین‌های داخلی نظیر شرکت هواپیمایی ماهان خدمات متنوع‌تر به مسافران ارائه می‌شود. از جمله این خدمات می‌توان به اینترنت رایگان، امکان پخش ویدیو و موزیک اشاره کرد. منوی غذایی متنوع از دیگر خدماتی است که می‌توانید در برخی از ایرلاین‌ها دریافت کنید.

 نوع چک این: برخی از ایرلاین‌ها نظیر شرکت ماهان این امکان را برای مسافران فراهم کرده­اند تا به‌صورت آنلاین بتوانند چک این خود را قبل از ورود به فرودگاه انجام دهند.

 

معرفی مختصر بهترین ایرلاین‌های داخلی

 تعداد شرکت‌های هواپیمایی داخلی به حدود ۱۹ عدد می‌رسد. همان‌طور که در بخش‌های پیشین نیز اشاره کردیم، این شرکت‌ها از نظر کلاس‌های پروازی، نوع هواپیما، کیفیت خدمات و مسیرهای پروازی با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه بهترین این شرکت‌ها را معرفی می‌کنیم.

شرکت هواپیمایی ماهان

 ماهان نخستین ایرلاین خصوصی در ایران است. ۴۰ فروند هواپیما دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به هواپیماهای ایرباس آن اشاره کرد. بلیط‌های شرکت هواپیمایی ماهان در ۲ کلاس بیزینس و اکونومی در مسیرهای داخلی و خارجی ارائه می‌شود. با خرید بلیط این شرکت هواپیمایی امکان چک این آنلاین برای شما مهیا است. در منوی غذایی ماهان امکان انتخاب غذاهای ایرانی و بین‌المللی وجود دارد. همچنین غذای مخصوص کودکان، غذای دیابتی و غذای گیاهی از دیگر امکانات این ایرلاین داخلی است.

آیا نوع ایرلاین‌ها در هنگام خرید بلیط هواپیما مهم است؟

 شرکت هواپیمایی ایران‌ایر

ایران ایر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایران است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین ایرلاین‌های داخلی نیز به حساب می‌آید. ایران ایر ۱۱ فروند ای تی آر و ۱۱ فروند ایرباس دارد. بلیط‌های آن در ۲ کلاس پروازی اکونومی و بیزینس به فروش می‌رسد. همان‌طور‌که در بخش‌های پیشین این نوشتار اشاره کردیم، هواپیماهای ایران ایر به ۹۰ شهر داخلی و خارجی سفر انجام می‌دهند.

 

شرکت هواپیمایی آتا

 این شرکت هواپیمایی از سال ۱۳۸۷ شروع به فعالیت کرده است. پایین‌ترین نرخ حوادث مربوط به این شرکت هواپیمایی است. آتا ۱۶ فروند هواپیمای مسافربری دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به هواپیمای ایرباس و بوئینگ اشاره کرد. هواپیمای آتا در مسیرهای زیر فعال است:

  • تبریز-تهران
  • تبریز-مشهد
  • تبریز-کیش
  • تبریز-اصفهان
  • تبریز-استانبول

 

شرکت هواپیمایی کیش ایر

این شرکت هواپیمایی از سال 1۳۷۰ کار خود را شروع کرده است. پیشرفته‌ترین ناوگان هوایی کشور را دارد. به‌طورکلی ۹ فروند هواپیما در اختیار دارد. در مسیرهای پروازی کیش به شهرهای بزرگ و بالعکس فعال است.

 

 قشم ایر

 شرکت هواپیمایی قشم ایر از سال ۱۳۷۲ کار خود را آغاز کرده است. یکی از نقاط قوت این شرکت هواپیمایی تنوع غذایی و کیفیت بالای غذاهای آن است. هواپیمای قشم ایر ۲۱ فروند هواپیما دارد و به ۲۷ مقصد داخلی پرواز انجام می‌دهد. تنها کلاس پروازی این ایرلاین اکونومی است. علاوه بر مقاصد داخلی این شرکت، از جزیره قشم به دبی و مسقط نیز پرواز انجام می‌دهند.

 

 بهترین ایرلاین‌های خارجی کدام‌اند؟

 اگر بخواهیم لیستی از برترین ایرلاین‌های جهان را ارائه کنیم، باید به ۲۰ نام اشاره کنیم. ازجمله این نام‌ها که برای مسافران ایرانی نیز آشنا است را در ادامه مشاهده می­کنید:

  • قطر ایر ویز
  • هواپیمایی امارات
  • ترکیش ایر لاین

 در ادامه هر کدام از این ۳ شرکت هواپیمایی را به‌طور مختصر معرفی می‌کنیم.

 

قطر ایر ویز (qatar airways)

 شرکت هواپیمایی قطر ایر ویز کار خود را از سال ۱۹۹۳ شروع کرد. این شرکت درحال‌حاضر به بیش از ۱۳۳ مقصد در تمام قاره‌های جهان پرواز انجام می‌دهد. کلاس‌های پروازی آن را در ادامه مشاهده می‌کنید:

  • اقتصادی (اکونومی)
  • تجاری (بیزینس)
  • فرست
  • مهمانان ویژه

 امکانات و خدمات هر کلاس پروازی با یکدیگر متفاوت است. به‌طور مثال در کلاس پروازی فرست صندلی‌ها مجهز به ماساژور هستند. سیستم سرگرمی، تلویزیون لمسی، حمام و تخت‌خواب نیز در این کلاس وجود دارد.

 

 هواپیمایی امارات (Emirates)

هواپیمایی امارات از سال ۱۹۸۵ در کشور امارات متحده عربی کار خود را آغاز کرد. این شرکت ۲۵۸ فروند هواپیما دارد. هواپیماهای این ایرلاین به اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا پرواز انجام می‌دهد. بلیط‌های هواپیمایی امارات در ۳ کلاس پروازی فرست، بیزینس و اکونومی به فروش می‌رسد. از جمله امکانات و خدمات این شرکت هواپیمایی می‌توان به کیفیت بالای غذاهای آن، نظم در برنامه پرواز و وجود امکانات سرگرم‌کننده مختلف برای مسافران اشاره کرد.

 

آیا نوع ایرلاین‌ها در هنگام خرید بلیط هواپیما مهم است؟

 ترکیش ایرلاین (AirlinesTurkish )

 شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاین یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا است. این شرکت متعلق به کشور ترکیه است. کلاس‌های پروازی ترکیش ایرلاین شامل دو کلاس بیزینس و اکونومی است. این شرکت به ۳۲ مقصد در ۱۲۰ کشور دنیا پرواز مستقیم انجام می‌دهد.

 

 آیا نوع ایرلاین بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیما تأثیرگذار است؟

 بله. قیمت ایرلاین‌های مختلفی که یک مسیر پروازی را در یک روز خاص و یک کلاس پروازی ارائه می­کنند نیز کمی با یکدیگر متفاوت است. به‌طورکلی می‌توان این‌طور گفت که بلیط هواپیمای ایرلاین‌های خارجی از انواع داخلی آن گران‌تر است. به‌همین دلیل اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، می‌توانید به سراغ ایرلاین‌های داخلی بروید. از طرفی قیمت بلیط بهترین ایرلاین‌های داخلی به دلیل امکانات و خدمات بهتری که به مسافرانشان ارائه می‌کند بالاتر است.

 به این نکته نیز توجه کنید که علاوه بر نوع ایرلاین، عوامل دیگری نیز بر روی قیمت نهایی بلیط هواپیما تاثیر گذار است که از جمله آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلاس پروازی
  • زمان خرید بلیط
  • بلیط هواپیما چارتر یا سیستمی

 

 سخن آخر

 یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید بلیط هواپیما باید به آن دقت کنید، نوع ایرلاین است. در این نوشتار به گفتیم که ایرلاین‌ها را می‌توان به ۲ دسته ایرلاین‌های خارجی و داخلی طبقه‌بندی کرد. ایرلاین‌های داخلی نیز از نظر مسیرهای پروازی، کلاس پروازی، کیفیت خدمات، نوع هواپیما و موارد دیگر با یکدیگر متفاوت هستند. همین موضوع باعث تفاوت قیمت آن‌ها می‌شود. بهترین ایرلاین‌های داخلی و خارجی را نیز معرفی کردیم تا در هنگام خرید بلیط هواپیما به سراغ این ایرلاین ها بروید و سفر لذت‌بخش‌تری را تجربه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز