خبرگزاری کار ایران

تفاوت بلیط های فرست کلاس و معمولی

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۸۶۸۶

وقتی قصد سفر هوایی دارید، شاید از خودتان بپرسید که آیا این سفر ارزش پرداخت هزینه زیاد برای فرست کلاس را دارد یا خیر. به طور کلی سه نوع کلاس پروازی شامل فرست کلاس، بیزینس و اکونومی وجود دارد. فرست کلاس معمولا دارای خدمات پیشرفته و قیمت گران‌تر است. اکونومی نیز نسبت به بیزینس و فرست کلاس ارزان‌تر است. در این مقاله از سفرمارکت بلیط هواپیما فرست کلاس را با سایر کلاس‌ها مقایسه خواهیم کرد.

 

تفاوت های بین فرست کلاس و بیزینس

در ابتدا می‌خواهیم تفاوت‌های کلاس‌های فرست کلاس و بیزینس را مرور کنیم:

 

۱) پول بیشتر، امکانات بیشتر

تفاوت‌های بین فرست کلاس و بیزینس کلاس به اندازه تفاوت‌های بین اکونومی و فرست یا بیزینس نیست. با این حال هنوز هم متغیرهایی وجود دارد که باید هنگام انتخاب خرید بلیط هواپیما در نظر بگیرید. به طور کلی هزینه‌های فرست کلاس حدود دو برابر بیزینس کلاس است. اما این می‌تواند مطابق مسیر و خطوط هوایی متفاوت باشد.

تجربه‌های فرست کلاس و بیزینس می‌تواند بین خطوط هوایی و مسیرهای مختلف به‌شدت متفاوت باشد. مزایایی وجود دارد که معمولاً هنگام پرواز در فرست کلاس یا بیزینس می‌توانید انتظار داشته باشید: اولویت پذیرش، امنیت و خدمات هواپیما مثل صندلی راحت، دسترسی به سالن، فضای بیشتر و غذا و نوشیدنی درجه یک مهم‌ترین این مزایا هستند.

 

۲) زمان انتظار

شاید فکر کنید یکی مزیت‌های فرست کلاس یا بیزینس کلاس کم بودن زمان انتظار است. در بیشتر موارد، شما در اشتباه هستید. قوانین سالن‌ها، چه فرست کلاس و چه بیزینس، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

برای مثال لوفت هانزا در فرانکفورت یک سالن استراحت منحصر به فرد برای مسافران فرست کلاس ارائه می‌دهد. با خرید بلیط هواپیما خارجی از سفرمارکت می توانید انواع کلاس هواپیمایی را هنگام خرید مشاهده کنید.

تفاوت بلیط های فرست کلاس و معمولی

۳) سطوح راحتی

خدمات در کلاس‌های بیزینس و فرست کلاس بسیار پیشرفته و پرتجمل است. با این خدمات به شما کمک می‌شود خواب شبانه و حفظ حریم خصوصی خوبی داشته باشید. محدودیت‌هایی برای دنج بودن در کلاس بیزینس وجود دارد. با این حال صندلی‌های تخت شو فرست کلاس بهترین گزینه برای نشستن و خوابیدن در بیشتر پروازها هستند. اگر یک استراحت فوق‌العاده آرامش‌بخش چیزی است که در سفر خود می‌خواهید، فرست کلاس را انتخاب کنید. این صندلی‌ها فضای بسیار بیشتری دارند و همچنین فوق‌العاده خصوصی و راحت هستند.

 برای تصمیم‌گیری بین بیزینس و فرست کلاس، قبل از خرید بلیط، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • آیا صندلی شما تبدیل به تخت می‌شود؟
  • پیکربندی کابین چگونه است؟
  • چقدر به سایر مسافران نزدیک خواهید بود؟
  • آیا یک تخت دونفره خواهید داشت یا یک صندلی تخت شو؟

 

۴) غذا و نوشیدنی

غذا و نوشیدن معمولا در کلاس بیزینس و فرست کلاس بیشترین تفاوت را دارند.

مسافران در فرست کلاس اغلب غذاهایی میل می‌کنند که زیر نظر یک سرآشپز معروف تهیه می‌شود. در بیزینس کلاس مسافران غذاهای باکیفیت رستورانی میل می‌کنند که لازم نیست زیر نظر فرد خاصی باشد. البته این مورد نیز در هر کدام از بلیط هواپیما خارجی ممکن است متفاوت باشد.

 

تفاوت های فرست کلاس و اکونومی

حالا در ادامه به شرح تفاوت‌های بلیط های فرست کلاس و اکونومی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

1. تسهیلات و خدمات فرودگاهی

مسافران کلاس اکونومی کرایه‌هایی را می‌پردازند که متناسب با بودجه‌شان است. اما مسافران فرست کلاس، صرف‌ نظر از اینکه کجا پرواز می‌کنند، کرایه‌های بالایی می‌پردازند. به همین دلیل عمده، امتیازات متعددی مانند خدمات درمان در فرودگاه شامل حال مسافران فرست کلاس می‌شود.

مسافران اکونومی مجبور می‌شوند در سالن‌های شلوغی منتظر بنشینند که ممکن است حتی شانس نشستن هم نداشته باشند. سالن انتظار در بلیط‌های فرست کلاس در طرف دیگر تفاوت چشمگیری دارد. سالن‌های مجلل در فرودگاه یک اقامت لذت‌بخش را برای مسافران فرست کلاس تضمین می‌کند. صندلی راحت، غذاهای شگفت‌انگیز و خدماتی مانند اسپا نیز در برخی هواپیماها برای فرست کلاس انجام می‌شود. فقط با پرواز فرست کلاس می‌توان از این امکانات دلپذیر لذت برد.

 

2. فضای هواپیما

بیشتر بحث فرست کلاس در مقابل کلاس اکونومی حول محور فضا می‌چرخد. مسافران اکونومی عمدتاً با هر موردی سازش می‌کنند، اما نه در مورد فضای شخصی. هواپیماها با توجه به مسافت پرواز متفاوت هستند. پروازهای کلاس اکونومی دارای فضای محدود و چیدمان شلوغ صندلی‌هاست که فضای شخصی کمتری را ارائه می‌دهد. همین‌طور این کلاس پروازی در پرواز چارتر و سایر پروازها فضای محدودی برای جابجایی دارد.

زمانی که صحبت از فرست کلاس به میان می‌آید، چه یک پرواز کوتاه باشد و چه در مسافت طولانی فضا بسیار مهم است. اولین تفاوت قابل توجه در فرست کلاس مطمئناً فضای بسیار بیشتری است که به مسافر ارائه می‌شود. برای بسیاری از مسافران همه چیز مربوط به صندلی است، این صندلی برای مسافران فرست کلاس کاملاً مناسب است. اندازه کابین بزرگ‌تر، فضای پا بیشتر، حفظ حریم خصوصی بهینه و امکان تغییر صندلی راحت به تخت‌خواب از جمله مزیت‌هایی هستند که فقط مسافران فرست کلاس تجربه می‌کنند.

 

3. وعده های غذایی و فراتر از آن

تفاوت غذا و نوشیدنی بین هر دو کلاس هواپیمایی به اندازه کافی واضح است. غذا و نوشیدنی نیز از دیگر موارد مهم تفاوت بین دو کلاس پروازی فرست کلاس و اکونومی است. مسافران فرست کلاس از انتخاب وعده‌های غذایی متعدد و انتخاب‌های متنوعی از خدمات لذت می‌برند. ارائه خدمات و سرویس‌دهی نیز برای آن‌ها بسیار عالی و درجه یک است. به بیشتر مسافران کلاس اکونومی غذا در بسته‌بندی‌های یک‌بار مصرف به جای ظروف لوکس ارائه می‌شود. انتخاب غذا نیز بسیار محدود است. همچنین به مسافران درجه یک امکانات دیگری نیز به طور خاص ارائه می‌شود. این امکانات مانند صفحه نمایش‌های سرگرمی بهتر، خروجی‌های بیشتر برای شارژ وسایل الکترونیکی و نوشیدنی‌های خوشمزه‌تر ارائه می‌شود. در کلاس اکونومی، فقط می‌توان رویای چنین امتیازاتی را داشت.

تفاوت بلیط های فرست کلاس و معمولی

4. میزان باربری

تفاوت دیگری که باید به آن اشاره کرد میزان باربری است. حق‌الزحمه واقعی برای چمدان‌های چک شده و دستی از خطوط هوایی به خطوط هوایی و حتی از مسیری به مسیر دیگر متفاوت است. ارائه خدمات باربری و چمدان، همیشه برای فرست کلاس و بیزینس سخاوتمندانه‌تر از کلاس اقتصادی است.

 

5. انتخاب صندلی

صندلی‌های فرست کلاس معمولا بزرگتر، راحت‌تر، خصوصی‌تر و منحصر به فردتر هستند. اما از ایرلاینی به ایرلاین دیگر متفاوت است. برخی از کابین‌های بیزینس کلاس، مانند قطر ایرویز Qsuites، زیباتر از بسیاری از کابین‌های فرست کلاس هستند. حتماً قبل از خرید بلیط و رزرو هتل نظرات خطوط هوایی و هواپیمای خاصی را که در حال پرواز هستید بخوانید. با این حال صندلی‌ها در کلاس اکونومی قابلیت‌های صندلی‌های فرست کلاس و بیزینس را ندارد.

 

مزایای و معایب فرست کلاس و بیزینس در مقابل اکونومی

مزایای اکونومی: ارزان‌تر، بیشتر سفرهای کاری با این کلاس انجام می‌شود.

معایب اکونومی: راحتی کمتر، زمان انتظار طولانی‌تر، گزینه‌های غذاخوری کمتر

مزایای فرست کلاس و بیزینس: به طور کلی صندلی راحت (و تخت)، دسترسی به قسمت‌های مهم، تجربه غذاخوری بهتر

معایب فرست کلاس بیزینس: خدمات گران‌تر و پایدارتر در خطوط هوایی و انواع هواپیما نسبت به کلاس اکونومی

 

کلام آخر

انتخاب فرست کلاس در مقابل بیزینس و اکونومی در تورهای مسافرتی بر اساس ترجیحات شخصی است. با وجود تفاوت قابل توجه بین کلاس‌های مختلف و قیمت‌های آن‌ها، می‌توانید در فرودگاه درخواست ارتقا دهید. تجربه سفر با بلیط فرست کلاس، یکی از بهترین تجربه‌هایی است که در سفر هوایی خود خواهید یافت. اگر سفر طولانی در پیش دارید یا به دنبال پروازی با کیفیت و لوکسی هستید، فرست کلاس بهترین گزینه است. پرداخت هزینه بیشتر برای پروازهای فرست کلاس در یک پرواز طولانی‌مدت قطعا می‌تواند ارزش آن را داشته باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز