خبرگزاری کار ایران

آی سورتر، سورتینگ قهوه را از طریق هوش مصنوعی امکان پذیر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۶۴۲

دانه قهوه همانند دیگر محصولات کشاورزی باید سورت و دسته‌بندی شود تا به محصولی قابل عرضه تبدیل شود. برای تفکیک و جداسازی این محصول روش‌های مختلفی وجود دارد. مقرون به صرفه ترین روش استفاده از دستگاه سورتر هوشمندی است که بتواند با بالاترین کارایی و کمترین میزان خطا سورت دانه قهوه را انجام دهد. جدیدترین محصول شرکت نوژان دستگاه سورتر هوشمند قهوه با برند آی سورتر است که با به کارگیری هوش مصنوعی و پردازش تصویر قادر است قهوه را در دسته‌بندی‌های مختلف با سرعت، دقت و تناژ بالا سورت نماید.

آی سورتر، سورتینگ قهوه را از طریق هوش مصنوعی امکان پذیر کرد.

علت و ضرورت سورت دانه‌های قهوه

کاشت گیاه قهوه به روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد که باعث به وجود آمدن قهوه در دسته بندی‌های مختلف می‌شود. همچنین برداشت قهوه به دو صورت تجاری و اسپشیال در ایجاد کیفیت و رقم‌های متفاوت تاثیر دارد. پردازش یا همان عملیات جداسازی پوست و لایه‌های خارجی میوه قهوه و نحوه رست(تفت دادن) از علت‌های دیگر به وجود آمدن قهوه در طبقه‌های مختلف می‌باشد. بعد از مرحله‌ی پردازش یا همان جداسازی لایه‌های خارجی قهوه، دانه‌های سالم با ضایعات و ناخالصی‌هایی همراه است و از آنجایی که قهوه از محصولات پرطرفدار و تقریبا اقتصادی می‌باشد، افزایش کیفیت و مرغوبیت آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

با استفاده از سورت و دسته‌بندی می‌توانیم به محصولی با کیفیت دست پیدا کنیم. عملیات جداسازی و تفکیک دانه‌ها یا همان سورتینگ به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در این فرآیند دانه‌های معیوب، ضایعات و... حذف می‌شوند. همچنین قهوه به علت دارا بودن ماهیت خاص ظاهری و ناخالصی‌هایی که در هر مرحله از فرآوری همراه آن می‌شود، نیاز به تفکیک و سورت دارد. برای دستیابی به محصولی با کیفیت، سالم و قابل عرضه بسیاری از شرکت ها به صورت دستی و با کمک نیروی انسانی فرآیند سورتینگ دانه قهوه را که فرآیندی پیچیده، طولانی و پر هزینه است انجام می‌دهند.

جدیدترین روش استفاده از ماشین سورتر می‌باشد. کالر سورتر یکی از این ماشین آلات می‌باشد، اما این دستگاه پردازش و سورت را تنها بر اساس رنگ انجام می‌دهد و برای محصولات تک رنگ مناسب است. قهوه با توجه به نوع نژاد و فرآیند فرآوری دارای شکل و رنگ‌های متنوعی می‌باشد، همچنین ضایعات و ناخالصی‌های خاص قهوه مانند همرنگ بودن پوست و ضایعات با خود دانه قهوه توسط کالر سورترها قابل تشخیص نمی‌باشد به همین دلیل سورترهایی، با قابلیت و ویژگی‌های خاص برای قهوه مورد نیاز است. محصول جدید شرکت نوژان امکان سورت هوشمند تمامی ناخالصی‌های دانه قهوه را فرآهم می‌سازد، این محصول با استفاده از فناوری هوش مصنوعی امکان سورت دانه قهوه و ناخالصی‌هایی که پیچیدگی ظاهری دارند را ایجاد می‌کند که در نتیجه موجب کاهش نیاز به نیروی انسانی، افزایش سرعت و دقت، کاهش زمان و افزایش کیفیت و تناژ سورت خواهد شد.

اهمیت سورتینگ قبل و بعد از رست قهوه

دانه‌های قهوه به صورت رست(تفت داده شده) و یا قبل از رست و پس از پردازش که به قهوه سبز معروف هستند، صادر و در بازار محلی عرضه می‌شوند. بعد از جداسازی لایه‌های خارجی و دستیابی به محصول ، قهوه سبز با ناخالصی‌هایی همراه می‌باشد که بایستی محصول مرغوب از نامرغوب تفکیک شود. برخی ضایعات و ناخالصی‌های قهوه نیز به گونه‌ای است که بعد از رست به وجود می‌آیند نکته‌ای که باید به آن توجه کرد استفاده از دستگاهی با توانایی مناسب است تا بتوان قهوه را با توجه به ویژگی‌های ظاهری و پیچیدگی‌های تشخیص، سورت و دسته‌بندی نماید. دستگاه سورتر هوشمند آی سورتر امکان سورت دانه قهوه را قبل و بعد از رست با سرعت، دقت و تناژ بالا فراهم می‌کند.

آی سورتر، سورتینگ قهوه را از طریق هوش مصنوعی امکان پذیر کرد

 

دستگاه سورتر هوشمند قهوه آی سورتر

دستگاه سورتر هوشمند آی سورتر قادر است قهوه را به راحتی با تمام ویژگی‌ها سورت و دسته‌بندی نماید آی سورتر با استفاده از تجهیزات پیشرفته تصویربرداری، قهوه ورودی را بر اساس پارامترهای مختلف رنگ، شکل ظاهری و... بررسی و انواع عیوب را شناسایی و محصولات قابل قبول را از غیر قابل قبول تفکیک می‌کند.

به کارگیری هوش مصنوعی در پردازش محصول منجر به افزایش دقت منحصر به فرد دستگاه می‌شود که این موضوع به افزایش بازدهی و سودآوری کمک زیادی می‌کند. قهوه از نظر نژادی و نوع رست تنوع گوناگونی دارد که هر کدام مشخصات ظاهری خاص خود را دارند، دستگاه سورتر iSorter به راحتی برای انواع مختلف قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این دستگاه با توجه به نوع فرآیند طراحی و تولیدی که دارد، قادر به تشخیص و سورت محصول سالم از ضایعات و ناخالصی‌ها با رنگ‌های مشابه و همرنگ است.

از دیگر مزیت‌های دستگاه سورتر قهوه آی سورتر میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیمات و تغییرات خاص متناسب با نیاز مشتریان

  • چند صد کیلوگرم سورتینگ در روز

  • رابط کاربری گرافیکی ساده

  • بدنه محکم و عایق در برابر ذرات

  • سیستم تشخیص پیشرفته

  • سورتینگ بر اساس الگوریتم‌های پردازش تصویر

  • سازگاری دستگاه با هر شرایط آب و هوایی

  • تغییر و تنظیم سریع و آسان دستگاه با تغییر محصول

عملکرد دستگاه سورتر قهوه آی سورتر

این دستگاه با به‌کارگیری هوش مصنوعی، الگوریتم‌های پردازش تصویر و یادگیری ماشین محصول ورودی را بر اساس ویژگی‌های مختلف رنگ، شکل ظاهری و اندازه بررسی و انواع عیوب ممکن در آنها را شناسایی و محصولات سالم را از سایر محصولات با دقتی بیش از 97%، سرعت و تناژ بالا سورت می‌کند. تشخیص و تفکیک دانه‌های همرنگ با ضایعات از عملکرد منحصر به فرد این دستگاه می‌باشد. یادگیری و کار با دستگاه آی سورتر بسیار آسان و راحت می باشد، همچنین دستورات سورتینگ بر روی دستگاه، قابل تنظیم و تغییر مطابق نیاز کاربر می‌با‌شد.

انواع ضایعات قابل سورت قهوه توسط دستگاه آی سورتر

همان طور که اشاره شد، قهوه به علت داشتن ناخالصی‌هایی مانند دانه‌های معیوب، کوچک، ضایعات و... باید مانند دیگر محصولات سورت و دسته‌بندی شود. دستگاه آی سورتر با توجه به قابلیت‌هایی که در طراحی و تولید آن در نظر گرفته شده است می‌تواند این ناخالصی‌ها را در دسته‌های مختلف مانند قهوه سالم، حشره خورده، کواکر روشن، توخالی، قهوه سوخته و اجسام متفرقه با سرعت، دقت و تناژ بالا سورت نماید.

آی سورتر، سورتینگ قهوه را از طریق هوش مصنوعی امکان پذیر کرد

 

فواید سورت قهوه با دستگاه آی سورتر

  • آمادگی دائم دستگاه برای سورتینگ

  • عدم نیاز به تنظیمات مداوم یا کالیبراسیون

  • صرفه جویی در زمان

  • کاهش هزینه‌های سورتینگ

  • افزایش کیفیت و بهره‌وری

  • افزایش سرعت

  • جداسازی تمام ناخالصی‌ها با یک بار فرآیند سورتینگ

  • سورت محصول سالم از ضایعات با رنگ‌های مشابه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه آی سورتر و یا ثبت سفارش می‌توانید با شرکت نوژان از طریق وبسایت یا تلفن در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت: isorter.ir

تماس: 88220560-021

واتساپ: 09910670762

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز