خبرگزاری کار ایران

عوارض حاصل از کاشت مو چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۰۴۶

اگر شما هم با دیدن جای خالی موهایتان خیلی جدی به فکر کاشت مو هستید، حتما دلتان می‌خواهد با تمام جنبه‌های کاشت مو آشنا شده و با آگاهی کامل در این مورد تصمیم بگیرید. به همین دلیل می‌خواهیم در این گفتگو شما را با «عوارض حاصل از کاشت مو» آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

چرا عوارض کاشت مو رخ می‌دهند؟

نباید این نکته را فراموش کنیم که کاشت مو هم نوعی جراحی البته از نوع سبک آن به شمار می‌رود و حتی کوچکترین جراحی‌ها هم عوارض خودشان را دارند. البته از حق نگذریم، بعضی نکته‌ها مثل «کلینیک نامعتبر»، «پزشک بی‌تجربه» و «استفاده از روش‌های قدیمی برای کاشت مو» می‌توانند عوارض معمولی کاشت مو را از کنترل خارج کرده و آن را به دردسری تمام عیار تبدیل کنند. بنابراین این خیلی مهم است که قبل از هر کاری، زمان بگذارید و بهترین کلینیک کاشت مو در تهران یا شهر خودتان را پیدا کنید.

انتخاب یک کلینیک مو چه تاثیری در کاهش عوارض بعد از کاشت دارد؟

وقتی پزشک شما با تجربه خوبی که در زمینه کاشت مو دارد، مسئولیت جراحی شما را بر عهده می‌گیرد، نه تنها بعد از عمل، عوارض جانبی کمتری را تجربه خواهید کرد، بلکه نتیجه هم به چیزی که دلخواه شما بوده نزدیک و نزدیک‌تر خواهد شد. این را هم یاد داشته باشید که پزشک‌های حرفه‌ای و با تجربه، وقتشان را در کلینیک‌های نامعتبر تلف نکرده و اعتبارشان را زیر سوال نمی‌برند. بنابراین این بسیار مهم است که قبل از تن دادن به کاشت مو، بهترین کلینیک کاشت مو تهران یا شهر خودتان را شناسایی کرده و با خیالی آسوده فقط روی گرفتن بهترین نتیجه، تمرکز کنید.

عوارض حاصل از کاشت مو چیست؟

عوارض طبیعی کاشت مو چیستند؟

همانطور که گفتیم برخی از عوارض کاشت مو، به دلیل‌های غیرطبیعی رخ می‌دهند و شما می‌توانید با انتخاب یک پزشک و کلینیک حرفه‌ای، تمام آنها را دور بزنید؛ اما در نقطه مقابل، برخی از عوارض کاشت مو هم هستند که نه تنها نگران کننده نیستند بلکه خبر از روند بهبود شما می‌دهند. در ادامه چند مورد از این عوارض طبیعی را با هم بررسی می‌کنیم:

  • احساس خارش در بخش‌های جراحی شده

احساس خارش در ناحیه «برداشت فولیکول‌های مو» و «بخش کاشت» آنها یکی از شایع‌ترین عوارضی است که از سوی افراد به گوش پزشکان می‌رسد. با وجود اینکه چنین احساسی، طبیعی است ولی باز هم راه‌حل‌هایی برای مدیریت و مهار آن وجود دارند؛ مثلا:

  • شستشوی سر با شامپوهایی که پزشک تجویز کرده
  • اسپری کردن سرم شستشو روی بخش اهدا و کاشت
  • استفاده از داروهای آنتی‌هیستامین البته فقط و فقط با تجویز پزشک و در نظر گرفتن وضعیت سلامتی شما
  • استفاده موضعی و با احتیاط از ژل طبیعی آلوئه‌ورا

در هر صورت، تنها کاری که اصلا نباید انجام دهید خاراندن است! اگر موهای آینده‌تان را دوست دارید، انگشتانتان را غلاف کنید!

  • قرمزی پوست بخش اهدا و کاشت

این عارضه هم کاملا طبیعی است و به مرور زمان وقتی که التهاب در ناحیه جراحی شده کم شود، از بین می‌رود. اگر احساس می‌کنید که این قرمزی دارد شما را نگران می‌کند، حتما به پزشکتان سر بزنید.

  • احساس درد بعد از کاشت مو

خوشبختانه با کمک داروهای بی‌حسی، در طول جراحی کاشت مو دردی را احساس نمی‌کنید. مشکل درد به زمانی برمی‌گردد که جراحی تمام شده و اثر داروهای بی‌حسی از بین رفته‌اند. البته دکتر شما هم بیکار ننشسته و برای این زمان، مسکن‌های لازم را برایتان تجویز کرده است.

با این وجود اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید این درد را حتی با وجود مسکن‌ها تحمل کنید به پزشکتان سر بزنید تا پس از معاینه و کشف علت این درد غیر طبیعی، داروهای جدیدی را برایتان تجویز کند. در این مورد هم اگر از قبل تحقیق کرده باشید و کار کاشت مویتان را به یک پزشک متخصص و با تجربه سپرده باشید، مشکلی برایتان پیش نمی‌آید و با چند روز مصرف مسکن از این مرحله هم عبور خواهید کرد.

عوارض حاصل از کاشت مو چیست؟

  • بی‌حس شدن ناحیه اهدا و کاشت مو

این مورد هم یکی از عوارض طبیعی کاشت مو است که به دلیل استفاده از مواد بی‌حس کننده برای انجام جراحی کاشت مو رخ می‌دهد. بسته به دوز و نوع ماده بی‌حسی استفاده شده شاید تا شش ماه بعد از جراحی هم این احساس گزگز و بی‌حس بودن بخش‌های جراحی شده با شما باشد. البته جای هیچ گونه نگرانی نیست. چون برطرف می‌شود.

  • واکنش آلرژیک بدن به ماده بی‌حسی

پزشک شما برای جراحی در آرامش بدون جیغ و فریاد یا تکان‌های ناگهانی شما چاره‌ای جز استفاده از داروهای بی‌حس کننده ندارد. گاهی بدن فرد به این نوع داروها واکنش نشان می‌دهد و در اصطلاح با زبان بی‌زبانی اعلام می‌کند که با آنها آبش در یک جوی نمی‌رود! البته اگر از قبل، یک کلینیک خوب و معتبر را برای کاشت موی خودتان انتخاب کرده باشید، قبل از جراحی، داروی بی‌حسی روی شما تست می‌شود تا مبادا به آن حساسیت داشته باشید.

  • ورم کردن بخش‌های اهدا و کاشت

تورم در بخش‌های جراحی شده کاملا طبیعی است. اگر مراقبت‌های بعد از کاشت را جدی بگیرید، بعد از چند روز، التهاب‌ها کاهش پیدا می‌کنند و ورم می‌خوابد. برای سریع‌تر کردن این روند می‌توانید از کمپرس سرد روی پیشانی‌تان استفاده کنید.

 البته پزشک هم به شما داروهایی برای کاهش این تورم تجویز می‌کند. در کل، جای نگرانی نیست و اگر مراقبت‌های بعد از کاشت مو را جدی بگیرید و نوبت‌های معاینه بعد از جراحی را پشت گوش نیندازید، همه چیز در آرامش سپری می‌شود و بدن شما خودش را به سرعت، ترمیم می‌کند.

  • عفونی شدن ناحیه کاشت

این موضوع با وجود آنکه بسیار کم رخ می‌دهد و معمولا زیر یک درصد از افراد به آن دچار می‌شوند دو دلیل دارد:

  1. جراحی کاشت در یک مرکز نامعتبر و زیر دست پزشک بی‌تجربه یا کادر بی‌توجه انجام شده است
  2. فرد پس از جراحی در انجام مراقبت‌های پس از کاشت کوتاهی کرده و خودش باعث و بانی این دردسر است

در هر صورت، پزشک برای جلوگیری از این ماجرا بعد از جراحی برای فرد آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند. مصرف به موقع این داروها و مراقبت از محل کاشت و اهدا، شما را از این دردسر دور خواهد کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز