خبرگزاری کار ایران

فشار آب ساختمان را با این روش 3 برابر کنید!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۷۲۱۳

در گذشته تقریبا می توان گفت که تمامی خانه ها به شکل ویلایی بوده که تنها یک الی دو طبقه با ارتفاع کوتاهی را به همراه داشتند. به همین دلیل، تا حدودی مسئله فشار آب آنطور که امروز مورد توجه قرار می گیرد، در آن زمان مطرح نبود. امروزه با افزایش جمعیت و پیش رفتن مقوله آپارتمان نشینی، اولین موضوعی که همواره بین افراد به خصوص ساکنان طبقات بالاتر ساختمان ها ارائه می شود، مسئله فشار آب است. استفاده از پمپ آب خانگی می تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک بسیاری کرده و میزان فشار آب مورد نظرتان را تامین کند؛ اما آیا تنها این روش کفایت کرده و نیازی به مراجعه به سایر روش ها نیست؟ در این مطلب همراه ما باشید تا بهتر و بیشتر به این موضوع بپردازیم.

اصلا چرا ما امروزه بیشتر از قبل افت فشار آب را تجربه می کنیم؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا امروزه نسبت به گذشته ما بیشتر افت فشار آب را تجربه می کنیم؟ چه دلایلی پشت این اتفاق است؟ آیا میزان آب در سفره خانه های زیر زمینی یا سد ها کاهش پیدا کرده است؟

این سوال می تواند از جوانب مختلف مورد بررسی قرار بگیرد. این که ما این نظر را داشته باشیم که شاید با کاهش آب در سدها رو به رو هستیم، تا حدی صحیح است؛ زیرا گرمای بیش از اندازه کره زمین، امروزه باعث شده تا با خطر کاهش آب رو به رو باشیم. از طرفی دیگر اما، نوع ساخت و ساز، اولین و مهم ترین دلیلی است که افت فشار آب را به وجود می آورد.

در شهرهای پرتراکم مانند تهران یا مشهد، متوسط فشار آب ورودی هر ساختمان بین 2 یا 29psi است. این فشار نشان می دهد که پمپ آب خانگی در سازه وجود نداشته باشد و از طرفی دیگر نیز پمپ موتورخانه و مواردی این چنینی نیز در ساختمان به چشم نخورد، آب تنها می تواند تا حداکثر ارتفاع 20 متر فشار داشته باشد.

این فشار می تواند برای ساختمان های 2 طبقه مناسب بوده و طبقات سوم و چهارم در ساعات اوج مصرف به وضوح با مشکل افت فشار آب شدید مواجه خواهند شد!

فشار آب ساختمان را با این روش 3 برابر کنید!

چگونه افت فشار آب را در ساختمان بیشتر کنیم؟

حال که متوجه شدید چرا فشار آب با افت در ساختمان ها رو به رو می شود، به سراغ روش هایی می رویم که باعث افزایش فشار شده و این مشکل را تا حد زیادی برطرف می کند.

فیلتر و صافی شیرآلات را بررسی کنید

گاهی اوقات شما تمامی وسایل برای افزایش فشار آب در خانه مانند پمپ آب خانگی را خریداری و نصب کرده اید، اما باز هم با افت فشار آب رو به رو هستید که در ساعات اوج به یک مشکل اساسی تبدیل می شود. در این طور مواقع، مشکل از فشار آب شما نیست، بلکه مشکل از صافی و فیلترهایی است که در شیرآلات شما نصب شده. همان طور که می دانید، آب دارای مواد معدنی است. این مواد می توانند با وسایل آهنی واکنش نشان داده و رسوب گذاری را انجام دهند.

به همین خاطر توصیه می شود که تنها وسایل افزایش فشار آب  در خانه مانند پمپ تحت فشار را مد نظر خود قرار ندهید و به بررسی دیگر اجزایی که ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلاتی نظیر افت فشار یا کاهش آب خروجی می شود را نیز بررسی کنید.

فشار آب ساختمان را با این روش 3 برابر کنید!

پکیج و آبگرمکن خود را کنترل کنید

بررسی کنید که آیا فقط آب گرم شما مشکل افت فشار دارد یا هر دو آب گرم و سرد این مشکل را به همراه خود خواهند داشت. اگر فقط آب گرم شما مشکل افت فشار را با خود به همراه داشت، باید به بررسی پکیج و آبگرمکن خود بپردازید. ممکن است در این بین نشتی به وجود آمده باشد و یا شیرهای آب خروجی و یا ورودی پکیج دچار مشکل شده باشند. اگر مشکل را در پکیج خود مشاهده کردید، با توجه به برند پکیج خود می توانید از تعمیرکار مربوطه کمک بگیرید.

به عنوان مثال، تعمیر پکیج بوتان می بایست توسط تعمیرکاری که با سیستم این پکیج آشنا است، انجام شود. در رابطه با این موضوع نیز سعی کنید از مجموعه هایی که به فروش پکیج دیواری می پردازند، اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

بررسی کنید که آیا نشتی وجود دارد یا خیر

وجود نشتی، چه در لوله های آب و یا دستگاه هایی مانند پمپ آب خانگی می تواند افت فشار بسیاری را برای شما به همراه بیاورد. معمولا علائمی مانند چکه کردن آب یا نم زدگی می تواند نشانه هایی از وقوع نشتی باشد. پس اگر مشاهده کردید که شیر آبی در خانه شما بی دلیل چکه می کند، نشان دهنده این است که آب به درستی در چرخه لوله ها قرار نگرفته و از طریقی در حال هدر رفتن است.

این موضوع می تواند در رابطه با پکیج و شوفاژها نیز صدق کند. گاهی اوقات لوله های پکیج نیز دارای نشتی هستند که تاثیر مستقیم بر روی افت فشار آب گرم دارند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق، توصیه می شود برندهای معتبر را برای خرید پکیج یا شوفاژ انتخاب کنید. به عنوان مثال، می توانید به بررسی قیمت شوفاژ ایران رادیاتور پرداخته و بهترین مدل این محصول را برای خود به همراه داشته باشید.

فشار آب ساختمان را با این روش 3 برابر کنید!

چگونه از بروز افت فشار آب در ساختمان جلوگیری کنیم؟

با توجه به سه روشی که در این مطلب به شما معرفی کردیم، می توانید به بالا بردن فشار آب در خانه بپردازید. از سویی دیگر اما برای این که به طور کامل از بروز این اتفاق در خانه جلوگیری کنید، می توانید از انواع دستگاه هایی که به افزایش فشار آب یا مواردی این چنینی می پردازند، مانند بوستر پمپ آتشنشانی، پمپ سیرکولاتور و یا بوستر پمپ استفاده کنید.  اگر در ساختمان شما نیز موتورخانه وجود دارد، می توانید با استفاده از دیگ های باکیفیت مانند دیگ چدنی، به درستی آب را گرم کرده و با استفاده از پمپ آب خانگی، آن را به سایر طبقات با فشار مناسب هدایت کنید.

کلام آخر

مشکل فشار آب برای هر فردی می تواند بسیار آزار دهنده باشد. به همین خاطر ما در هوایش توصیه می کنیم که هر زمان با این مشکل مواجه شدید، در سریع ترین زمان ممکن به از بین بردن آن پرداخته تا تبدیل به مشکلی دردسر ساز برای شما و سایر واحدهای ساختمان نشود.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز