خبرگزاری کار ایران

نحوه انتخاب پمپ آب خانگی برای آپارتمان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۷۵۵

در ساختمان‌های بلند مرتبه یا مجتمع‌های مسکونی با تعداد واحد بالا، دسترسی به فشار آب یکسان در همه خانه‌ها به صورت طبیعی امکان پذیر نیست. پمپ آب خانگی ابزاری است که با تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی، به تقویت فشار آب در واحدهای مسکونی، تجاری و هر کجا از نقاط شهری که دسترسی به آب دشوار است، کمک می‌کند. در حال حاضر برندهای مختلفی مشغول تولید این پمپ‌ها هستند و سالانه تعداد زیادی از این دستگاه هم از کشورهای مختلف وارد کشور می‌شود در این مطلب بررسی می‌کنیم چطور بهترین پمپ را برای خود انتخاب کرده و خریداری کنید.

چرا از پمپ آب خانگی استفاده می‌کنیم؟

افزایش جمعیت نقاط شهری از یک سو و بلند مرتبه سازی از سوی دیگر باعث شده فشار آب در همه جا یکسان نباشد. کسری فشار آب ممکن است هزینه های زیادی را به افراد تحمیل کند، دشواری تامین آب برای استحمام و نوشیدن از یک سو و نرسیدن آب کافی به کولر از سوی دیگر کیفیت زندگی افراد را پایین می‌آورد.

اگر آب کافی به کولرهای آبی نرسد، در کنار اینکه باد گرم می‌زند و قادر به تهویه هوا نخواهد بود، ممکن است موتور یا پمپ آب آن‌ها بسوزد و هزینه زیادی را به افراد، خانواده‌ها یا شرکت‌ها وارد کند. این معضل بزرگ با خرید یک پمپ آب خانگی مناسب کاملا برطرف می‌شود. علاوه بر تقویت فشار آب خانگی، از این موتورها برای آبیاری و باغبانی فضاهای کوچ هم استفاده می‌شود.

پمپ‌ها را می‌توان برای یک واحد مسکونی به صورت اختصاصی استفاده کرد یا به شکل مشترک و چندین واحد بکار برد. در کنار پمپ آب خانگی، باید از یک سیستم کنترلی جهت قطع  و وصل یا تنظیم دور الکتروموتور هم استفاده کرد.

مشاهده انواع پمپ آب خانگی :

https://vidfactor.com/%D9%BE%D9%85%D9%BE-%D8%A2%D8%A8-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C.html

 

پمپ آب خانگی مناسب چه مشخصاتی دارد؟

پمپ‌های آب خانگی تنوع قیمت بالایی دارند و هر کدام برای کاربری خاصی طراحی شدند. بنابراین پمپ آبی که برای یک ساختمان خوب است، ممکن است کشش لازم برای ساختمان دیگر را نداشته باشد. یکی از ویژگی‌های پمپ خوب، کم صدا یا بی‌صدا بودن آن است. اگر از منبع مایع در گردش برای خنک کردن دستگاه استفاده شود، صدای پمپ به میزان قابل توجهی کاسته می‌شود.

پمپ‌های خانگی اتوماتیک که به صورت اتوماتیک قطع و وصل می‌شوند، معمولا دفعات روشن و خاموش کردن کمتری دارند و کم‌صداتر هم هستند. خرابی بلبرینگ، استفاده نکردن از لرزه گیر و لوله کشی غیر استاندارد هم می‌تواند روی صدای پمپ آب خانگی تاثیر مستقیم داشته باشد. معمولا پمپ آب خانگی بر اساس قدرت آن به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که در اینجا به مهمترین آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پمپ آب خانگی نیم اسب بخار

این پمپ‌ها برای یک واحد ۱۵۰ متری مناسب است و چندان بزرگ نیستند، به همین دلیل فضای زیادی را هم اشغال نمی‌کنند.

  • پمپ آب خانگی یک اسب بخار

قدرت این پمپ‌ها برای بالا بردن فشار ساختمان‌های سه طبقه و حداکثر ۶ واحدی مناسب است که متراژ واحدها نباید بالاتر از ۷۵ متر باشد. اگر آپارتمان ۴ طبقه باشد و تعداد واحدها به ۸ عدد افزایش پیدا کند، متراژ هر واحد هم ۶۸ متر باشد، نوع قوی‌تر پمپ (جتی) برای آن مناسب خواهد بود.

  • پمپ آب یک و نیم اسب بخار

این پمپ برای آپارتمان‌های ۱۰ طبقه و متراژ ۱۰۰ متر کفایت می‌کند و قادر خواهد بود فشار آب مورد نیاز آن را به بهترین شکل تامین کند.

  • پمپ آب دو اسب بخار

این پمپ‌ها برای یک آپارتمان ۵ طبقه با 14 واحد که هر کدام متراژ بالای 100 متر دارند هم مناسب است و برای 20 واحد با متراژ میانگین 100 متر هم پاسخگویی مناسبی دارد.

این پمپ‌ها مکانیسم عملکرد متفاوتی دارند و ممکن است دو پروانه، جتی یا بشقابی باشند. توان هر یک از این‌ها متفاوت است و کارشناس باید مشخص کند برای آپارتمان شما کدامیک مناسب‌تر هستند.

یک کارشناس دارای صلاحیت با اندازه گیری دبی و فشار آب لازم می‌تواند به شما در انتخاب بهترین پمپ آب خانگی مورد نیازتان کمک کند. روش‌های تخمینی و تجربی هم که برخی نصاب‌ها استفاده می‌کنند، در اغلب مواقع قابل استفاده بوده و پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

 

بهترین مکان برای نصب پمپ آب خانگی کجا است؟

پمپ‌های آب خانگی باید در جایی نصب شود که رطوبت نداشته باشد و نور خورشید هم طولانی مدت به دستگاه نتابد. از دیگر ویژگی‌های محل مناسب نصب پمپ آب، عدم نفوذ گرد و غبار است. محیط باید تمیز باشد و گردش هوا به خوبی در آن جریان داشته باشد.

از آنجا که باکیفیت‌ترین موتورهای آب هم هنگام کار اندکی صدا تولید می‌کنند، بهترین مکان برای نصب آن جایی خارج از ساختمان است که برای ساکنان مزاحمت ایجاد نکند. موتورخانه بهترین جایی است که معمولا این دستگاه در آنجا نصب و راه اندازی می‌شود.

اگر موتور را برای واحد مسکونی خود تهیه کردید و مجبور به نصب آن در داخل آپارتمان هستید، نباید آن را داخل سرویس بهداشتی، حمام یا هر جای دیگر که رطوبت دارد و ممکن است آب روی موتور بپاشد، نصب کنید. فضای تراس، نورگیر یا جایی مسقف که زیاد در مقابل چشم نیست، بهترین جا برای نصب موتور آب خانگی است.

هشدار! قبل از دریافت کنتور آب، نصب پمپ خانگی ممنوع است و نباید راه اندازی شود.

 

نتیجه گیری راهنمای خرید پمپ آب خانگی

عوامل مختلفی روی انتخاب پمپ آب خانگی اثر گذار هستند، اما قبل از هر چیز باید بررسی کرد که آیا فضای کافی برای نصب و راه اندازی این دستگاه در ساختمان وجو دارد یا خیر. پس از آن با محاسبات تخمینی یا دقیق، باید قدرت و نوع موتور مورد نیاز پمپ تعیین شود. برند و شرکت سازنده پمپ آب هم بسیار مهم است و باید با دقت بالایی انجام شود. پمپ‌های داخلی که خدمات پس از فروش و گارانتی واقعی دارند یا برندهای خارجی که در ایران به صورت رسمی مشغول فعالیت هستند و قطعات آن‌ها به راحتی یافت می‌شوند، بهترین انتخاب به شمار می‌آیند. پمپ‌هایی که منبع تحت فشار دیافراگمی دارند، پرشر سوییچ یا کلید اتوماتیک مکانیکی دارند و برای ساختمان‌هایی که فضای کافی برای نصب موتور آب خانگی دارند، بهترین انتخاب به شمار می‌آیند. هرچه تعداد دفعات روشن و خاموش شدن دستگاه کاهش پیدا کند طول عمر آن افزایش یافته و باکیفیت بیشتری نیاز آپارتمان‌ها را برآورده می‌کند.

جهت مشاهده انواع پمپ آب به لینک زیر مراجعه فرمایید :

https://vidfactor.com/waterpump.html

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز