خبرگزاری کار ایران

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ پمپ آب محیطی یا بشقابی؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۷۲۶

بهترین راهنمای خرید پمپ آب خانگی، در این مقاله شما می توانید فرق انواع پمپ ها را بررسی کنید و بهترین را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

یکی از نیازهای اصلی و مهم بسیاری از ساخت و سازهای امروزی، استفاده از پمپ آب خانگی است. امروزه برای جابجایی آب در بسیاری از فضاهای ساختمانی، محیط کارگاه‌ها، فعالیت‌های کشاورزی و غیره، از پمپ‌های آب استفاده می‌شود. پمپ‌های آب‌ به سبب برخورداری از سطح کاربری فوق العاده و عملکرد ایده‌آل، بهترین گزینه برای تامین و افزایش میزان فشار آب در دبی کم، به شمار می‌روند. با در نظر گرفتن بهره برداری بی‌نظیر از این تجهیزات، امروزه شاهد انواع مختلفی از آنها هستیم. از انواع این تجهیزات کاربردی می‌توان به:

  • پمپ آب محیطی
  • پمپ آب بشقابی

اشاره نمود. این پمپ‌های آب با در بر داشتن خصوصیات و ویژگی‌های منحصر بفرد، انتخاب هوشمندانه‌ای برای مصارف مختلف، به شمار می‌روند. حال این سوال پیش می‌آید که: آیا این پمپ‌ها و کاربری آنها را می‌شناسید؟ کدام پمپ‌ها برای مصارف خانگی گزینه‌ی بهتری هستند؟

بهترین پمپ آب خانگی را بشناسید؟

برای اینکه بتوانید بهترین پمپ آب خانگی را بشناسید، باید به برخی از موارد مهم در این زمینه توجه نمایید. همانطور که ذکر کردیم، پمپ‌های آب خانگی در انواع مختلفی قابل بهره برداری هستند. نوع کارکرد و تکنولوژی‌های به کار برده شده در فرایند ساخت آنها، سبب ایجاد تفاوت در آنها شده است. بنابراین برای اینکه بتوانید در زمینه‌ی انتخاب این الکتروموتورها هوشمندانه عمل کنید، باید این تجهیزات را به طور کامل شناخته و سپس اقدام به بهره برداری از آنها نمایید. نکته مهم در این زمینه، توجه به برخی از فاکتورهای ضروری در خرید آنها است. از المان‌هایی که در بهره برداری از این تجهیزات باید به آنها توجه نمایید، عبارتند از:

  • نرخ انتقال ایده‌آل و مناسب
  • عملکرد دقیق و صحیح در مدت زمان طولانی
  • مصرف مناسب و بهینه
  • قیمت پمپ آب خانگی

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ پمپ آب محیطی یا بشقابی؟

شناخت پمپ آب محیطی و خصوصیات آن:

یکی از انواع پمپ آب خانگی، مدل‌های محیطی هستند. از این مدل‌ها با عنوان پمپ‌های توربینی و یا پمپ کانالی نیز یاد می‌شود. این پمپ‌ها در نوبه‌ی خود از بهترین پمپ‌ها هستند که از ویژگی‌های بسیار مطلوب و شایسته‌ای برخوردار می‌باشند. از جمله خصوصیات این تجهیزات کاربردی، عبارتند از:

  • تامین فشار آب بالا حتی در دبی پایین
  • برخورداری از پره‌هایی به شکل توربین
  • برخورداری از تعداد بسیار زیاد پره در کنار یک پروانه محوری
  • برخورداری از هد مناسب جهت فعالیت در ساختمان‌هایی که از ارتفاع بالایی برخوردار هستند.

از توانایی این نوع از پمپ آب خانگی می‌توان به عملکرد مثبت آن با ترکیب دو نوع پمپ گریز از مرکز و حجمی، اشاره نمود. در طراحی این پمپ‌ها شاهد افزایش هد برای تامین آب (مانند پمپ‌های حجمی) و افزایش جریان در آب‌های کم فشار (مانند پمپ‌های گریز از مرکز) خواهیم بود. این نوع از پمپ‌ها در دسته‌ی پمپ‌های گریز از مرکز قرار گرفته‌اند. با این تفاوت که در طراحی و ساخت این پمپ‌ها، پروانه‌های توربین شکل جایگزین پروانه‌های محفظه دار شده‌اند. اگر بخواهیم به عملکرد این پمپ‌ها اشاره کنیم، می‌توان از حد وسط پمپ جابجایی و سانتریفیوژی یاد کنیم. در نظر داشته باشید که از این پمپ‌ها بر اساس توان موتوری آنها در فعالیت‌های مختلف، استفاده می‌شود. از این پمپ‌ها اغلب در موارد زیر استفاده می‌شود:

  • ساختمان‌های بلند
  • زمین‌های شیبدار باغبانی
  • فضاهای شهری

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ پمپ آب محیطی یا بشقابی؟

شناخت پمپ آب خانگی بشقابی:

از دیگر انواع پمپ آب خانگی که با استقبال و توجه بسیار زیادی مواجه است، پمپ آب بشقابی است. در این پمپ از انرژی چرخشی یک یا چند روتور در حال چرخش، برای انتقال سیال استفاده می‌شود. در این پمپ‌ها می‌توان شاهد بکارگیری نیروی گریز از مرکز برای انتقال آب، بود. با استفاده از چرخش روتور می‌توان شاهد افزایش فشار و سرعت مایع نیز بود. یکی از اجزا اصلی و مهم پمپ‌های بشقابی، پروانه‌های تعبیه شده در آنها است. این پروانه‌ها اغلب بین دو دیسک قرار گرفته و با سرعت بالا چرخانده می‌شوند. این پمپ‌ها در دو مدل به بازارهای رقابتی عرضه شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که: عملکرد پمپ آب بشقابی وابسته به سرعت بالای پروانه و چرخش ثابت آنها است. استفاده از این پمپ‌ها برای مایعاتی که از گرانروی بالایی برخوردار هستند، هرگز مناسب نخواهد بود. از این پمپ‌ها در مصارفی مانند:

  • مصارف خانگی
  • مصارف صنعتی
  • مصارف کشاورزی

و غیره بهره برداری می‌شود. در نظر داشته باشید که این پمپ‌ها به جهت برخورداری از طراحی ساده و کار ایده‌آل، نگهداری بسیار مطلوب و عمر مفیدی را در بر دارند. در کنار این مزایای فوق العاده، می‌توان به ارزان‌ترین قیمت پمپ آب خانگی نیز اشاره نمود. این تجهیزات هزینه‌ی نگهداری پایینی را نیز در بر دارند.

تفاوت‌ پمپ آب بشقابی با محیطی در چیست؟

آیا از تفاوت پمپ آب خانگی محیطی با بشقابی چیزی می‌دانید؟ در بالا به برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات این دو پمپ اشاره نمودیم. این پمپ‌ها از جمله مطرح‌ترین و محبوب‌ترین انواع پمپ‌های آب خانگی هستند که از شباهت‌های قابل توجهی برخوردار هستند. برخی از نکات موجب شده است که استفاده از مدل‌های مختلف این پمپ‌ها، هوشمندانه‌تر تلقی گردد. بنابراین با شناخت این تفاوت‌ها و عملکردهای مفید، می‌توان بهترین گزینه را بر اساس نیاز خود، انتخاب نمایید. از تفاوت این پمپ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

بهترین پمپ آب خانگی کدام است؟ پمپ آب محیطی یا بشقابی؟

تفاوت‌های اصلی و مهم در پمپ آب خانگی محیطی و بشقابی:

  • تفاوت در نوع پروانه: (یکی از تفاوت‌های قابل توجه در خرید پمپ آب خانگی محیطی و بشقابی، نوع پروانه آنها است. نوع ساختار پروانه در این دو پمپ با یکدیگر متفاوت است. عملکرد پروانه در پمپ‌های محیطی به نحوی است که سیال در بین پروانه و کانال قرار گرفته و با فشار بیشتری از محفظه خارج می‌شود. در پمپ‌های بشقابی با ورود سیال، حرکت منحنی پروانه سبب ایجاد فشار بر روی آن، خواهد شد. با این تفاوت می‌توان به اهمیت استفاده از پمپ‌های محیطی در محیط‌هایی که از دبی پایینی برخوردار هستند، پی برد.)
  • تفاوت در فشار و دبی: (استفاده و خرید پمپ‌ آب خانگی محیطی برای فضاهایی که از فشار بالا با دبی پایینی برخوردار هستند، بسیار ایده‌آل است. در صورتی که دبی آب بالا بوده و میزان فشار از اهمیت قابل توجهی برخوردار نیست، بهترین گزینه پمپ‌های بشقابی هستند.)
  • تفاوت در ارتفاع مکش: (اگر به دنبال پمپ آب خانگی هستید که از مکش مثبت بالایی برخوردار باشد، بهتر است پمپ‌های محیطی را انتخاب نمایید. یکی از تفاوت‌های قابل توجه در این تجهیزات، نرخ سیال و نحوه انتقال آن است.)
پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز