خبرگزاری کار ایران

علت رویش موهای زائد زیر چانه چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۷۸

یکی از سوالات رایج بانوان، این است که علت رویش موهای زائد زیر چانه چیست و چگونه می‌توان آن را از بین برد؟ رشد موهای زائد چانه در برخی مواقع طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد. اما در افرادی تغییرات هورمون‌ها، افزایش سن و حتی ژنتیک موجب رشد این موهای ضخیم و ناخوشایند می‌شود. به همین دلیل خانم‌ها با روش‌های مختلفی سعی در از بین بردن آن‌ها دارند. اما در ابتدا باید با مراجعه به پزشک علت آن را شناسایی کرده و سپس برای از بین بردن این موهای زائد اقدام کرد. ما در این مطلب شما را با علت رویش موهای زائد زیر چانه آشنا کرده و روش‌های درمانی جدیدی برای این عارضه معرفی خواهیم کرد. پس این مطلب کاربردی را از دست ندهید.

سندروم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)؛ شایع‌ترین علت موهای زائد زیر چانه

سندروم تخمدان پلی کیستیک، حدود ۱۲ درصد از زنان در سنین باروری را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شایع‌ترین علت ایجاد موهای زائد در خانم‌ها است. افراد مبتلا به این بیماری، اغلب دچار رشد بیش از حد مو به‌ویژه در نواحی وابسته به آندروژن، مانند چانه، شکم، قسمت فوقانی ران، چانه، سینه، کمر و لب می‌شوند. در واقع PCOS علت اصلی هیرسوتیسم است و توسط گروهی از علائم که روی تخمدان‌ها تأثیر می‌گذارد، شناخته می‌شود. این علائم عبارت‌اند از:

  • کیست‌های کوچک در تخمدان‌ها
  • سطح بالای آندروژن و سایر هورمون‌های مردانه
  • دوره‌های نامنظم قاعدگی

در‌صورت ابتلا به سندروم تخمدان پلی کیستیک، در ابتدا باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا این بیماری کنترل و یا درمان شود. پس از درمان بیماری می‌توان برای رفع موهای زائد اقدام کرد. معمولا پزشک برای رفع موهای زائدی که در زیر چانه رشد کرده‌اند لیزر را پیشنهاد می‌کند. برای لیزر موهای زائد زیر چانه باید به کلینیک‌ها و مراکز پزشکی زیبایی مراجعه کنید. این مراکز با دستگاه‌های پیشرفته، برای رفع موهای زائد اقدام می‌کنند. این دستگاه‌ها در خارج از کشور تولید شده و به ایران وارد می‌شوند، از این رو ممکن است قیمت دستگاه لیزر موهای زائد تحت تاثیر عوامل مختلفی، نوساناتی را تجربه کند. به‌همین دلیل به پزشکان کلینیک‌ها و مطب‌های زیبایی توصیه می‌شود، قبل از خرید حتما از قیمت روز دستگاه اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید کنند.

علت رویش موهای زائد زیر چانه چیست؟

سندرم کوشینگ؛ یکی از دلایل رویش موهای ضخیم در چانه

سندروم کوشینگ، یک اختلال هورمونی است  که بر اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض سطح بالای کورتیزول ایجاد می‌شود. اگر به مدت طولانی از کورتیکواستروئیدها استفاده کنید یا بدن شما مقدار بسیاری کورتیزول تولید کند، ممکن است به سندرم کوشینگ مبتلا شوید.

خانم‌هایی که به این سندروم مبتلا هستند، اغلب موهای زائد بسیاری در نقاط مختلف بدن، به‌خصوص در زیر چانه دارند. دوره‌های قاعدگی نامنظم، ایجاد قوز در بین شانه‌ها، خطوط بنفش ناشی از چاقی روی بدن و صورت گرد از علائم شایع دیگر این بیماری است.

به‌دلیل ابتلای بسیاری از افراد به رشد موهای زائد زیر چانه، خرید لیزر دایود و انواع دیگر دستگاه‌های زیبایی برای کلینیک‌ها و مطب‌های پوست و مو اهمیت بسیاری دارد. زیرا معمولا افراد پس از درمان بیماری، برای از بین بردن موهای زائد زیر چانه ناشی از سندروم کوشینگ از طریق لیزر اقدام می‌کنند.

هایپرپلازی مادرزادی آدرنال (NCAH)؛ عامل مهمی در رشد موهای زائد زیر چانه

در هایپرپلازی آدرنال سلول‌های این غدد تحریک می‌شوند و دوز بالایی از هورمون کورتیزول و کلسترول را به جریان خون وارد می‌کنند. هایپرپلازی در واقع نوع خفیف‌تر یک اختلال ژنتیکی مادرزادی آدرنال است که چندین سال پس از تولد به وجود می‌آید. زنانی که به این بیماری مبتلا هستند، علائمی مرتبط با آندروژن اضافی، مانند موارد زیر را تجربه می‌کنند:

  • موهای زائد صورت
  • طاسی پیشانی
  • بی‌نظمی قاعدگی
  • ناباروری

این بیماری نقش مهمی در رویش موهای زائد زیر چانه دارد و با پیشرفت آن، موهای ضخیم و تیره رنگی در چانه خانم‌ها رشد می‌کند. گرچه بیماری هایپرپلازی بسیار نادر بوده و علائمی جدی ندارد، اما باید هرچه سریع‌تر برای درمان آن اقدام کنید و سپس موهای زائد زیر چانه خود را از بین ببرید.

یکی از جدیدترین دستگاه‌هایی که امروزه کلینیک‌ها و مطب‌های زیبایی برای رفع موهای زائد استفاده می‌کنند. دستگاه الکساندرایت است. کسانی که می‌خواهند به‌تازگی مطب زیبایی خود را راه‌اندازی کنند، با تماس به شماره 02188107070 می‌توانند قیمت دستگاه لیزر الکساندرایت را از کارشناسان آفتاب فروزان آریا استعلام بگیرند. هم‌چنین برای خرید این دستگاه نیز می‌توانند از سایت آفا اقدام کنند.

تومور ترشح آندروژن موجب افزایش موهای زائد چانه می‌شود

توده‌های تشکیل شده در تخمدان‌ها باعث افزایش تولید هورمون‌های آندروژن در بدن می‌شوند. این هورمون‌ها دلیل اصلی رشد مو در بدن هستند؛ از این رو با افزایش آن‌ها، دچار پرمویی و رشد موهای زائد در نقاط مختلف بدن می‌شویم. به‌همین دلیل در برخی از موارد، علت موهای زائد زیر چانه را می‌توان تومور ترشح آندروژن دانست. موهای زائد ناشی از این نوع تومورها معمولاً به‌طور ناگهانی رشد می‌کنند و حتی با درمان پزشکی نیز متوقف نمی‌شوند. در‌این‌صورت، لیزر یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن این موهای زائد خواهد بود.

علت رویش موهای زائد زیر چانه چیست؟

علت رویش موهای زائد زیر چانه؛ مقاومت به انسولین یا دیابت

در بیماری دیابت، با تزریق انسولین، واکنش‌های بدن بسیار متفاوت شده و سطح هورمون تستوسترون افزایش می‌یابد. دراین‌صورت بانوانی که مبتلا به دیابت بوده و انسولین تزریق می‌کنند، احتمال افزایش رشد موهای زائد در آن‌ها بالا است. در این افراد اگر بیماری دیابت کنترل شود، احتمالا رشد موها به حالت طبیعی بازمی‌گردد و دیگر خبری از موهای ضخیم زیر چانه نخواهد بود.

مصرف برخی داروها؛ یکی از فاکتورهای اصلی در افزایش رشد موهای زائد زیر چانه

هر دارویی که مصرف می‌شود عوارضی را برای بدن به دنبال خواهد داشت. برای مثال داروهایی که تعادل هورمون‌های بدن را به هم می‌زند، باعث افزایش رویش موهای زائد در زیر چانه می‌شوند. به‌همین دلیل مصرف داروهایی مانند استروئیدهای آنابولیک، تستوسترون، سیکلوسپورین، داروهای ضد افسردگی، برخی از آنتی بیوتیک‌ها و داروهای خواب‌آور، موهای صورت را به‌عنوان یک عارضه‌ جانبی دارویی، افزایش می‌دهد. از این رو علت موهای زائد زیر چانه را می‌توان مصرف برخی داروها عنوان کرد.

موهای زائد زیر چانه را چگونه از بین ببریم؟ لیزر؛ جدیدترین روش رفع موهای زائد

در این مقاله به بررسی علت موهای زائد زیر چانه پرداختیم. با مطالعه این مطلب دریافتید که علت رویش موهای زائد زیر چانه ممکن است دیابت، سندروم کوشینگ، مصرف برخی داروها، افزایش ترشح آندروژن و سندروم تخمدان پلی کیستیک باشد. به‌همین دلیل توصیه می‌شود در‌صورت مواجهه با افزایش رشد موهای زائد در این نقطه از بدن، حتما به پزشک مراجعه کرده و برای درمان اقدام کنید. پس از درمان نیز می‌توانید با روش‌های جدید و مطمئن، این موهای زائد را از بین ببرید.

لذا در افرادی که دچار عارضه رشد مو در چانه هستند، بهتر است پس از درمان بیماری با مراجعه به کلینیک‌های زیبایی لیزر موهای زائد صورت را انجام دهند. با این عمل پس از مدتی تقریبا این موها ریشه کن شده و سرعت رشدشان کم می‌شود. لیزر موهای زائد زیر چانه به‌دلیل حساس بودن پوست صورت باید با دستگاه‌های حرفه‌ای و درجه یک انجام شود. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند که مجموعه آفتاب فروزان آریا، جدیدترین و پیشرفته‌ترین آن‌ها را به کلینیک‌های زیبایی عرضه می‌کند.

چنانچه در مورد کاربرد دستگاه‌های زیبایی پوست و مو، سوالی دارید، با مراجعه به سایت afateb.com پاسخ سوالات خود را دریافت خواهید کرد. هم‌چنین با تماس به شماره 02188107070 و صحبت با مشاوران کارشناسان آفاطب، اطلاعات مفیدی در مورد کاربرد و مزایای این دستگاه‌ها کسب خواهید کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز