خبرگزاری کار ایران

لیزر موهای زائد واقعا تاثیر گذار است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۶۰۹

حتما تا به حال با تبلیغات زیادی روبرو شده‌اید که از فواید لیزر موهای زائد سخن گفته‌اند. بازدید شما از این صفحه نشان می‌دهد که درباره تاثیر این روش برای حذف موهای زائد و عوارض آن، سوالاتی دارید. قبل از هر چیزی، شما باید با عملکرد لیزر و مزایا و معایبش آشنا شوید تا سطح انتظارات خود را در حد معقول نگه دارید.

همچنین، بدون شناخت کافی از عملکرد لیزر موهای زائد، نمی‌توانید نتیجه خوبی بگیرید، چرا که نتیجه بخشی این درمان، بستگی به دانش شما و پایبند بودن به ادامه مراحل دارد. ما اینجا هستیم تا شما را با نحوه عملکرد لیزر و مزایا و معایبش آشنا کنیم. با ما همراه باشید...

عملکرد لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از پرتو متمرکز نور (یا همان لیزر) برای از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کند.

لیزر، نوری را منتشر می‌کند که توسط رنگدانه (ملانین) در مو جذب می‌شود. انرژی نور به گرما تبدیل شده و به فولیکول های مو آسیب می‌رساند. این آسیب، باعث کند یا متوقف شدن رشد مو‌ها می‌شود.

اگرچه استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد، رشد مو را برای مدت طولانی به تاخیر می‌اندازد، اما معمولاً منجر به حذف دائمی‌ موها نمی‌شود. معمولا هر چند ماه یکبار، باید این روش را تمدید کنید. همچنین این روش، در افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بهتر جواب می‌دهد، اما می‌توان آن را با موفقیت در انواع پوست‌ها استفاده کرد. انتخاب نوع دستگاه با توجه به ویژگی های پوست شما، بر عهده پزشک متخصص پوست می‌باشد.

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد، همانند روش های جدید زیبا سازی پوست، مثل هایفو صورت و میکرونیدلینگ، که با دستگاه مخصوص انجام می‌شوند، می‌بایست توسط یک فرد ماهر انجام گیرد. اگر این کار توسط یک فرد غیر متخصص انجام شود، حتی در صورت انتخاب دستگاه مناسب نیز، ممکن است نتیجه لازم را نگیرید یا به پوست شما آسیب وارد شود.

مزایا لیزر مو

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت، ساق پا، چانه، کمر، بازو، زیر بغل، خط بیکینی و سایر نواحی، مفید هستند. برخی از مزایای شناخته شده لیزر موهای زائد، عبارتند از:

  •         دقت عمل بالا. لیزر، موهای تیره و درشت را مورد هدف قرار می‌دهد و به پوست آسیبی نمی‌رساند.
  •        سرعت بالا. هر پالس لیزر، کسری از ثانیه زمان می‌برد و می‌تواند موهای زیادی را به طور همزمان حذف کند. نواحی کوچک مانند لب فوقانی را می‌توان در کمتر از یک دقیقه مورد تابش لیزر قرار داد، و نواحی بزرگ مانند کمر یا ساق پا، معمولا تا یک ساعت زمان می‌برند.
  •         قابل پیش بینی بودن. اکثر بیماران پس از سه تا هفت جلسه، ​​ریزش موهای زائد زیادی خواند داشت.

آیا لیزر موهای زائد عواقبی دارد؟

لیزر موهای زائد واقعا تاثیر گذار است؟

بله! حتی روش های سنتی و قدیمی‌ حذف موهای زائد نیز عوارضی به همراه دارند. اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که عوارض لیزر، نسبت به روش های دیگر بسیار کمتر و نادر‌تر است. عوارض جانبی لیزر موهای زائد به نسبت نوع پوست، رنگ مو، روش درمان و پایبندی به مراقبت های قبل و بعد از درمان، از یک فرد به فرد دیگر متفاوت است. شایع‌ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد عبارتند از:

  •         سوزش پوست. ممکن است پس از انجام لیزر، دچار ناراحتی، قرمزی و تورم موقت پوستی شوید. این علائم و نشانه‌ها، معمولاً ظرف چند ساعت ناپدید می‌شوند.
  •         تغییر رنگدانه پوست. لیزر موهای زائد ممکن است باعث تیره یا روشن‌تر شدن پوست شما شوند. این تغییرات ممکن است موقتی یا دائمی ‌باشند. افرادی که پوست تیره دارند و قبل و بعد از لیزر، از پوستشان در برابر اشعه آفتاب مراقبت نمی‌کنند، معمولا دچار روشن‌تر شدن پوست می‌شوند.

در موارد نادر، لیزر می‌تواند باعث ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، ایجاد زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر شامل سفید شدن موهای زائد یا رشد بیش از حد مو در مناطق تحت درمان با لیزر، به ویژه در پوست های تیره‌تر، می‌باشد.

به دلیل احتمال آسیب دیدگی شدید چشم، انجام این روش برای پلک‌ها، ابروها یا مناطق اطراف چشم، توصیه نمی‌شود.

چه انتظاری باید از لیزر موهای زائد داشته باشید؟

این روش، معمولاً به دو تا شش جلسه درمان نیاز دارد. بسته به محل حذف موها، فاصله بین درمان‌ها متفاوت خواهد بود. در قسمت هایی از بدن که سرعت رشد موها بیشتر است (مانند بالای لب)، ممکن است درمان در عرض چهار تا هشت هفته تکرار شود. در قسمت هایی مانند کمر که سرعت رشد مو کم است، ممکن است لازم باشد درمان هر 12 تا 16 هفته تکرار شود.

کمی‌سوزش، درد و ناراحتی در طول جلسه لیزر طبیعی است. این احساس ناراحتی، می‌تواند به دلیل گرمای بالای دستگاه لیزر و سرمای زیاد دستگاه خنک کننده، به وجود آید. ممکن است پزشک توصیه کند برای کم کردن درد و ناراحتی، از پماد بی حسی موضعی استفاده کنید. همچنین، برای محافظت از چشم‌ها در برابر اشعه لیزر، بهتر است از عینک مخصوص استفاده شود.

یادتان باشد که موها بلافاصله پس از لیزر کردن نمی‌ریزند، اما شما آنها را در طی چند روز تا چند هفته از دست خواهید داد. از آنجایی که رشد و ریزش مو به طور طبیعی در یک چرخه اتفاق می‌افتد، تمدید لیزر ضروری است.

استفاده از لیزر برای حذف موهای زائد، روش دائمی‌ نیست، اما زمانی که مو‌ها شروع به رشد مجدد می‌کنند، رنگشان روشن‌تر و ظریف‌تر خواهند بود. 

دیگر روش های از بین بردن موهای زائد

لیزر موهای زائد واقعا تاثیر گذار است؟

روش های دیگری برای حذف موهای زائد وجود دارد که برخی از آن‌ها به نسبت جدید‌تر هستند. این روش‌ها عبارتند از:

  •         تراشیدن با تیغ تیز؛
  •         بلیچینگ (سفید کردن موهای زائد)؛
  •         کندن مو با موچین؛
  •         اپیلاسیون با موم داغ؛
  •         اپیلاسیون شکر؛
  •         دپیلاتور؛
  •        بند انداختن؛
  •         الکترولیز؛
  •         کرم موبر.

هر کدام از این روش‌ها، می‌تواند باعث بروز عوارض ناخواسته ای شود. به طور مثال، استفاده از روش اپیلاسیون با موم داغ در نواحی صورت و قسمت هایی که پوست حساس دارد، باعث شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. اگر همیشه از این روش برای حذف موهای زائد استفاده کنید، پس از چند سال، می‌بایست برای کشیدگی و جوان سازی پوست، استفاده از روش های لیفتینگ مانند هایفو صورت یا جراحی را در نظر بگیرید.

سخن پایانی

لیزر موهای زائد، جزو یکی از کم خطر‌ترین و موثرتری روش های حذف مو به شمار می‌رود. شما با رعایت مراقبت های قبل و پس از لیزر، می‌توانید عوارض آن را به حداقل برسانید. همچنین، مراجعه به یک متخصص خوب و استفاده از بهترین دستگاه های مناسب پوست، باعث می‌شود تاثیر گذاری این روش چند برابر شده و عوارض جانبی اش به حداقل برسد. در کلینیک لیزر موهای زائد، زیبایی و لاغری دکتر هنرور، ما با کمک کادر پزشکی مجرب و استفاده از بهترین و جدید‌ترین دستگاه های دنیا، در خدمت شما عزیزان هستیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز