خبرگزاری کار ایران

بهترین جراح مغز اعصاب و ستون فقرات در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۹۷۹۲

قبل از هر چیز باید شما با وظایف یک جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات آشنا باشید چرا که بسیاری از افراد متسفانه تفاوت بین یک جراح مغز و اعصاب و نورولوژیست را نمیدانند . خب همانطر که از اسم جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات مشخص است وظیفه یک جراح مغزو اعصاب ، جراحی مغز شامل انواع تومور ها، جراحی ستون فقرات شامل جراحی انواع دیسک کمر، دیسک گردن، انحراف ستون فقرات، درمان سرخوردگی مهره ها میباشد .

سایر خدمات درمانی یک جراح مغزو اعصاب :

از سایر خدمات یک جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات میتوانیم به درمان انواع درد پا، درمان درد سیاتیک اشاره نماییم .

چه خدماتی شامل خدمات درمانی یک جراح مغز اعصاب نمیباشد:

خدماتی همچون درمان الزایمر،درمان صرع، درمان ام اس شامل وظایف یک جراح مغزو اعصاب نمیباشد و این موضوع شامل وظایف نورولوژیست میباشد .

دکتر رضا سنجری جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات :

دکتر رضا سنجری، جراح مغزو اعصاب و ستون فقرات یکی از بهترین جراحان مغزو اعصاب در ایران میباشند ایشان فارق التحصیل از دانشگاه تهران میباشند و از سوابق ایشان میتوانیم به جراحی بیش از۲۵۰۰ جراحی دیسک کمر و وسیله گزاری گردنی اشاره کنیم ایشان یکی از بهترین جراح دیسک کمر میباشند اگر شماهم به دنبال یک جراح حرفه ای دیسک کمر هستید کافیست با منشی مطب ایشان به شماره های زیر  :

۰۹۳۶-۲۷۳-۹۶۷۶

۰۹۱۹-۸۳۷-۹۱۳۷

 در تماس باشید .

آدرس مطب :

آدرس

تهران، جردن (نلسون ماندلا)  ، بالاتر از اسفندیار ، خیابان تندیس ، پلاک ۲

 

یک‌پزشک جراح دیسک کمر باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد

دیسک کمر نوعی بیماری ستون فقرات به شمار می‌آید، بیماری دیسک کمر باعث مشکلات بسیار زیادی از جمله فشار به عصب می‌شود، به علت اهمیت فوق العاده عصب نخاعی انتخاب یک پزشک جراح دیسک کمر خوب شاید مهم ترین تصمیم زندگی بیمار در طول عمرش باشد زیرا یک خطا و بی دقتی از پزشک می تواند مشکلات جبران ناپذیری برای بیمار پیش بیاورد.

مشکلات در دیسک کمر

مشکلات در دیسک به دو حالت بروز می‌کند:

  • دیسک برآمده
  • پارگی یا فتق دیسک

همانطور که میدانید کهولت سن باعث میشود که مایع بین دیسک مهره از دست برود یا اصطلاحا خشک شود همین امر سبب میشود که حالت اسفنجی از دست برود و حلقه دیسک دچار شکستگی شود .

۲. فتق دیسک کمر

زمانی که دیسک به شکستن ادامه می‌دهد به ستون فقرات فشار وارد می‌شود و ممکن است هسته در مرکز حلقه پاره شود که به این حالت دیسک پاره شده یا فتق می ‌گویند، تکه‌ های پاره ‌شده می‌ توانند روی ریشه ‌های عصبی در پشت فضای دیسک فشار وارد کنند و در نتیجه باعث درد، ضعف یا بی‌حسی می ‌شود، در بیشتر مواقع فتق دیسک در قسمت تحتانی ستون فقرات، بین مهره‌ های 4 و 5 کمری ایجاد می‌شود. در نتیجه در این شرایط کمردردهای شدیدی ایجاد می‌شود و حتی ممکن است درد به پاها برسد.

 

عوامل خطر دیسک کمر

برخی عوامل می‌توانند خطر دیسک کمر را افزایش دهند. این عوامل عبارت‌اند از:

  • اضافه ‌وزن و چاقی
  • مشاغل سختی که نیاز به بلندکردن، هل دادن، کشیدن و چرخاندن دارند.
  • فتق دیسک می‌تواند ژنتیکی باشد و به برخی افراد به ارث برسد.
  • سیگارکشیدن باعث کاهش اکسیژن ‌رسانی به دیسک می‌شود.
  • مردان تقریبا دو برابر زنان در معرض خطر این بیماری قرار دارند.
  • بیشتر افراد ۳۵ تا ۵۰ سال به این مشکل مبتلا می‌شوند.

 

عوارض دیسک کمر

نخاع درست در بالای کمر به پایان می‌رسد اما کانال نخاعی ادامه دارد و به‌ صورت ریشه‌ های عصبی بلند به نام اعصاب دم ‌اسبی درمی‎‌آید و به ‌ندرت فتق دیسک تمامی این اعصاب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما این احتمال وجود دارد که شخص دچار ضعف یا فلج دائمی شود، درصورتی‌که علائم و درد به شدت افزایش پیدا کرد، در عملکرد مثانه و روده دچار مشکل شدید یا در قسمت داخلی ران، پشت ‌پاها و ناحیه اطراف راست‌روده دچار بی‌ حسی شدید، باید سریعا به متخصص ارتوپدی مراجعه کنید.

مشخصات یک پزشک جراح دیسک کمر خوب دیسک کمر:

متخصصین مغز و اعصاب (نورولوژیست‌ها) و پزشکان ارتوپد، پزشکانی هستند که وظیفه تشخیص و درمان بیماری ‌های ستون فقرات از جمله دیسک کمر را بر عهده دارند و این دسته از پزشکان، پس از طی دوره پزشکی عمومی، دوره تخصص اعصاب و روان (نورولوژی)، یا ارتوپدی را می‌گذرانند.

حوادث آسیب زایی مانند زمین ‌خوردن یا ضربه به کمر به ‌احتمال بسیار کمی باعث فتق دیسک می ‌شوند و همچنین در بیشتر مواقع حرکاتی مانند بلندکردن، چرخش یا پیچ‌ خوردگی باعث بروز این مشکل می‌شوند.

دکتر متخصص برای دیسک کمر، توانایی و صلاحیت تشخیص و درمان انواع بیماری‌هایی که باعث درگیری ستون فقرات ازجمله دیسک‌ های بین مهره‌ای می‌شوند را دارند، از دارو ها، فیزیوتراپی، اصلاح سبک زندگی، وسایل کمکی و برخی تمرینات خاص برای درمان دیسک کمر کمک گرفته می‌شود، بهترین دکتر متخصص برای درمان دیسک کمر کسی است که با به ‌روزترین روش ‌های درمانی آشنا بوده و بتواند بهترین راه درمان را به شما پیشنهاد کند.

در مواردی، برای درمان دیسک کمر نیاز به جراحی وجود دارد جراحی دیسک کمر، اغلب توسط جراحان مغز و اعصاب که دوره فوق تخصص جراحی ستون فقرات را گذرانده‌اند، انجام می‌شود، دیسک‌های بین مهره‌ها به‌عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کنند و باعث می‌شوند، حرکت در هر جهتی امکان‌پذیر باشد.

ستون فقرات از ۳۳ مهره تشکیل شده‌است و بین این مهره‌ ها دیسک‌های اسفنجی وجود دارد که اهمیت زیادی در عملکرد ستون فقرات به عهده دارند و یک جراح خوب دیسک کمر، شما را با دقت معاینه کرده و با انجام تست‌های لازم، تشخیص خود را قطعی می‌کند. سپس بهترین روش‌های درمانی را بر اساس نوع بیماری و شرایط شما در نظر می‌گیرد. درنهایت، درباره فواید و عوارض احتمالی هریک از این روش‌ها با شما صحبت می‌کند.

بهترین دکتر متخصص دیسک کمر پزشکی است که تشخیص بیماری شما را با شرح‌ حال و معاینه فیزیکی آغاز کند و در طول معاینه فیزیکی، پزشک کمر شما را ازنظر حساسیت بررسی می‌کند، ممکن است از شما خواسته شود که صاف دراز بکشید و پای خود را در موقعیت ‌های مختلف حرکت دهید که این کار به پزشک کمک می‌کند تا علت مشکل شما را بهتر تشخیص دهد. اگر شماهم به دنبال علایم دیسک کمر میباشید کافیست این مقاله از سایت را مطالعه نمایید.

بهترین جراح مغز اعصاب و ستون فقرات در تهران

باید تموجه داشته باشید که یک پزشک دیسک کمر خوب همه موارد زیر را بررسی می کند:

  • تغییرات رفلکس‌ها
  • قدرت عضلانی
  • توانایی راه رفتن
  • بررسی تغییرات احساسی، مانند تغییر در حس لامسه

روش‌های متفاوت درمان دیسک کمر:

پزشک جراح دیسک کمر خوب معمولا یکی از راه های زیر را با توجه به شرایط برای درمان بیمار خود انتخاب می نمایند:

1- درمان بدون جراحی دیسک

در حالت دیسک خفیف که علائم و درد زندگی را مختل نمی‌کند، می‌توان بدون عمل جراحی این مشکل را درمان کرد و ممکن است پزشک برای رفع درد دارو های مختلفی تجویز می‌کند و احتمالا چندین جلسه فیزیوتراپی توصیه کند.

2- دارودرمانی

اگر درد خفیف تا متوسط باشد، می‌توان از دارو های بدون ‌نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کرد، اگر شخص دچار اسپاسم عضلانی شود، دارو های شل‌کننده عضلات تجویز می‌شود، این نوع داروها آرام‌ بخش هستند و از عوارض شایع آن سرگیجه است یک جراح دیسک کمر خوب قطعا ابتدا روش های غیر تهاجمی را انتخاب خواهد کرد.

3- قرص ضد التهاب دیسک کمر

برخی از درد های ناشی از دیسک می‌تواند به دلیل التهاب اعصاب و بافت نرم اطراف دیسک آسیب ‌دیده ایجاد شوند و با استفاده از داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی می‌تواند تورم و درد را کاهش داد، ایبوپروفن، ناپروکسن و آسپرین از رایج‌ ترین قرص‌ های ضد التهاب هستند.

بهترین جراح مغز اعصاب و ستون فقرات در تهران

 

4- تزریق کورتون برای دیسک کمر

اگر دارو های خوراکی در تسکین درد تأثیری نداشته باشند پزشک کورتیکواستروئید را توصیه می‌کند، کورتیکواستروئید به ناحیه اطراف اعصاب نخاعی تزریق شده و باعث کاهش درد می‌شود حتی ممکن است متخصص برای هدایت سوزن از تصویربرداری ستون فقرات استفاده کند البته یک پزشک دیسک کمر خوب به صور حتم عوارض کورتون را در نظر دارد و بیمار را در این مورد زیر نظر میگیرد.

5- فیزیوتراپی

شاید بتوان گفت مهم ترین تفاوت یک پزشک دیسک کمر خوب و پزشک معمولی در این است که پزشکان با وجدان و صالح  ابتدا روش های غیر تهاجمی را برای بیمار خود پیشنهاد می دهند تا این که آن ها را درگیر هزینه و مشکلات جراحی های دشوار کنند، فیزیوتراپی  باعث کاهش درد می‌شود و در طول این جلسات موقعیت ‌ها و تمریناتی به شما آموزش داده می‌شوند که درد فتق دیسک را به حداقل می ‌رسانند.

 

مهمترین علت دیسک کمر افزایش سن است، زیرا با افزایش سن ساییدگی و پارگی تدریجی در دیسک‌ ها ایجاد می‌شوند، در سنین بالا یک فشار یا پیچ‌ خوردگی جزئی می‌ تواند دیسک را در معرض پارگی قرار دهد، بسیاری از افراد از علت ابتلای خود به این بیماری اطلاع ندارند اما پزشکان معتقدند حرکات اشتباهی مانند استفاده از عضلات پشت و کمر زمان بلندکردن اجسام به‌ جای استفاده از عضلات پا می‌تواند باعث بروز دیسک کمر شود

یک پزشک جراح دیسک کمر کار بلد به تمام سؤالات شما پاسخ داده و یک دید کلی و صحیح از بیماری به شما می‌دهد، دکتر متخصص جراح دیسک کمر خوب باید به تمام روش ‌های جراحی و غیر جراحی درمان دیسک کمر مسلط بوده و روش جراحی را تنها هنگامی به شما پیشنهاد کند که دیگر روش ‌های درمانی تأثیری در درمان مشکل شما نداشته باشند.

بهترین جراح تنگی کانال نخاعی :

امروزه عارضه تنگی کانال نخاع بسیار شایع میباشد دکتر رضا سنجری یکی از بهترین جراحان تنگی کانال نخاع میباشد اگر شماهم به دنبال درمان تنگی کانال نخاع هستید کافیست با منشی مطب در تماس باشید .از علایم تنگی کانال نخاع میتوانیم به درد در ناحیه گردن و پشت اشاره کنیم .از خدمات درمانی دکتر رضا سنجری میتوانیم به :

  • درمان دیسک کمر
  • درمان تنگی کانال نخاع
  • درمان درد سیاتیک
  • جراحی ستون فقرات
  • جراحی دیسک گردن
  • درمان درد پا
  • درمان درد پا در بارداری
  • درمان بیماری پارکینسون

برای دریافت نوبت انلاین کافیست به وبسایت ایشان مراجعه نمایید برای این منظور کافیست کلمه دکتر رضا سنجری را در گوگل سرچ کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز