خبرگزاری کار ایران

مراحل طلاق توافقی غیرحضوری توسط وکیل آنلاین!

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۵۶

برای زوج هایی به فکر جدایی هستند سوالات بسیاری در خصوص مراحل، هزینه و نحوه طلاق توافقی و یا اینکه نحوه مطالبه حق حقوق خود به چه صورت انجام می‌شود بوجود می‌آید؛ آیا برای دریافت پاسخ سوال های خود باید به صورت حضوری به وکیل طلاق مراجعه کنند؟

 

طلاق بدون حضور زن

طلاق بدون حضور زن امکان پذیر است؛ اما زمانی که طلاق آن ها به صورت طلاق توافقی بوده و هردو طرف از حق حقوق خود آگاه باشند و در موضوعات مهمی مانند: مهریه، حضانت فرزندان، نفقه، اجرت و المثل و... به توافق رسیده باشند.

االبته توافق در این موارد باید همراه با تاییدیه بهترین وکیل طلاق توافقی باشد چرا که پیش از اقدام برای طلاق به صورت توافقی باید زوجین به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه کنند و بعد از آگاه شدن از تمامی حق وحقوق خود و شرایط طلاق آنها، از ابتدای مشاوره با وکیل تا انتهای مسیر یعنی حکم دادگاه و جاری شدن صیغه طلاق، اقدام به توافق کتبی که همراه با امضای طرفین به عنوان تاییده رضایت و آگاهی دو طرف  و امضای وکیل خانواده تحت عنوان شاهد و تاییدیه حقوقی طلاق باشد.

اگر تمامی مراحل انجام شود زن می‌تواند با اعطای وکالت به وکیل خانواده بدون حضور خود، از همسر خود طلاق بگیرد.

مراحل طلاق توافقی غیرحضوری توسط وکیل آنلاین!

طلاق از طرف مرد

از آنجایی که حق طلاق با مرد می‌باشد لذا مرد در هر زمانی که بخواهد می‌تواند با پرداخت تمامی حق و حقوق زن اعم از: مهریه، نفقه، اجرت المثل یا نحله و ... و ارائه دلایل خود به دادگاه اقدام به جدایی از همسر خود کند.

حال این طلاق می‌تواند به صورت دوطرفه و توافقی باشد و با ارائه توافق کتبی طرفین که به همراه امضای وکیل طلاق توافقی می‌باشد اقدام به طرح دادخواست طلاق کند؛ در طرف مقابل اقدام به طلاق می‌تواند به صورت یکطرفه از طرف مرد باشد و از آنجایی که حق طلاق با وی می‌باشد؛ می‌تواند همراه وکیل خود اقدام به طرح دادخواست دردادگاه کند که تمامی حق و حقوق زن در دادگاه مشخص شده و در صورت پرداخت کامل تمامی حق و حقوق زن توسط مرد به صورت کامل(مهریه عند المطالبه) و یا به صورت قسطی (مهریه عند الاستطاعه) حکم دادگاه تحت عنوان طلاق طرفین، صادر شود.

البته اگر مهریه عند المطالبه ولی مرد توانایی پرداخت کامل آنرا نداشته باشد دادگاه متناسب با شرایط وی نحوه پرداخت و مبلغ قابل پرداخت را مشخص می‌کند؛ در این مورد قوانین با جزئیات بیشتری وضع شده اند که متناسب با شرایط مرد متفاوت است که برای آشنا شدن با تمامی قوانین می‌توانید به سایت گروه حقوقی پرشیا در دفتر وکالت شمال تهران مراجعه کنید.

طلاق از طرف زن

همانطور که اشاره شد مرد مطابق با ماده 1133 قانون مدنی، می‌تواند درخواست طلاق را برای دادگاه ارائه کند؛ و در صورت پرداخت و انجام تمامی تعهدات و وظایف شرعی و قانونی که در مقابل همسر خود دارد می‌تواند حکم طلاق را از دادگاه اخذ کند.

در طرف مقابل این سوال بوجود می‌آید که با وجود اینکه حق طلاق در اختیار مرد می‌باشد آیا درخواست طلاق از طرف زن امکان پذیر است؟

طلاق از طرف زن نیز امکان پذیر است ولی به راحتی اقدام از طریق حق طلاق نمی‌باشد؛ مطابق مواد1119،1129 و 1130 طلاق از طرف زن زمانی امکان پذیر است که همسر وی در پرداخت نفقه کوتاهی کرده یا توان پرداخت آن را نداشته باشد و عسر و حرج زوجه را نتواند فراهم کند و یا مرد دچار اعتیاد شده و یا در زندگی زناشویی طرفین خشونت و درگیری فیزیکی وجود داشته باشد و این چنین مواردی که در صورت اثبات حکم دادگاه مبنی بر عدم صلاحیت مرد به ادامه ازدواج باشد؛ زن می‌تواند از همسر خود طلاق بگیرد.

موارد ذکر شده مربوط به زمانی است که طرفین در زندگی زناشویی خود حضور داشته باشند، اگر همسر زن به مدت 4سال مفقود الاثر باشد، زن می‌‌تواند به صورت یک طرفه درخواست طلاق را به دادگاه ارائه کند و با اثبات مفقود الاثر بودن مرد توسط دادگاه، حکم قاضی مبنی بر طلاق زن با مضمون عدم حضور مرد در زندگی زناشویی زوجین، صادر می‌شود.

اثبات عدم صلاحیت مرد

برای اثبات عدم صلاحیت مرد توسط زن و یا وکیل طلاق که به عنوان نماینده حقوقی زن در دادگاه حاضر می‌شود؛ باید مدارک و شواهدی که دادگاه از وکیل زن درخواست می‌کند فراهم شود؛ که این مدارک می‌‌توانند به صورت کتبی و نتیجه آزمایش های مرد باشد(گواهی اعتیاد، عدم سلامت روانی و..)، ارائه شاهد و یا گزارش کارشناس (بررسی شواهد به صورت حضوری توسط کارشناس دادگاه) باشد.

مراحل طلاق از طرف زن

به دلیل اینکه حق طلاق با زن نمی‌باشد لذا مراحل طلاق از طرف زن، طولانی تر و دارای تشریفات و مراحل حقوقی بیشتری می‌باشد که این مراحل به شرح موارد زیر می‌باشند:

1.ثبت نام و احراز هویت در سامانه تصمیم

2.شرکت در جلساتی که برای مشاوره زوجین تعیین می‌شود(تلاش برای حل مشکلات و یا اثبات دلایل طرفین)

3.طرح شکواییه و داخواست طلاق برای دادگاه

4.اجرای جلسه دادرسی شکایت توسط دادگاه

5.مرحله تجدید نظر رای دادگاه

6.درخواست فرجام در دیوان عالی کشور

7.بازه زمانی 6ماهه برای ثبت طلاق در یکی از دفاتر ازدواج و طلاق

اجرای صیغه طلاق بدون حضور زوجین

اجرای صیغه طلاق مرحله نهایی طلاق زوجین می‌باشد یعنی بعد از اینکه دادگاه حکم جدایی آنهاراصادر کرده باشد و طرفین تمامی جلسات مشاوره های بهزیستی را گذرانده باشند.

اجرای صیغه طلاق بدون حضور زوجین زمانی انجام می‌شود که طرفین به هر دلیلی در محضر و یا دفاتر ثبت ازدواج و طلاق حضور پیدا نکرده و یا توانایی حضور نداشته باشند انجام می‌شود که برای انجام این امر می‌توانند این اجازه را به وکیل طلاق توافقی خود در وکالت نامه ای که در ابتدای جریان طلاق اعطا کرده اند ذکر کنند که در این حالت وکیل خانوده به عنوان نماینده زوجه در محضر حضور یافته و پس از امضای طلاق وی شاهد اجرا شدن صیغه طلاق باشد.

مراحل طلاق توافقی غیرحضوری توسط وکیل آنلاین!

دریافت مشاوره غیر حضوری طلاق از وکیل آنلاین

قطعا پیش از اقدام به جدایی سوالات مهمی برای زوجین بوجود می‌آید که مهم ترین این سوالات در خصوص مهریه و حضانت فرزندان می‌باشد که متناسب با شرایطی که زوجین  و فرزندان آنها دارند متفاوت است.

گاها آگاهی داشتن از پاسخ برخی از سوالات زوجین باعث می‌شود از طلاق صرف نظر کرده و یا در صورت عدم صرف نظر کردن آن ها از زوجین، باعث تغییر شیوه طلاق آن ها شود لذا پیش از اقدام برای هر کاری خصوصا طلاق، که امر مهمی می‌باشد؛ باید با آگاه  کامل و تصمیمی مصمم انجام شود چرا که امر طلاق باعث باعث تغییر مسیر زندگی زوجین و تحت تاثیر گرفتن آینده فرزندان می‌شود.

زوجین می‌توانند برای دریافت پاسخ سوالات خود و یا پاسخِ سوالاتی که شاید از آنها اطلاع نداشته باشند ولی در روند طلاق در دادگاه مطرح می‌شوند از وکیل خانواده که از آن ها آگاهی دارد اقدام به دریافت اطلاعات کنند؛ زوجین می‌توانند از طریق وکلای حقوقی گروه حقوقی پرشیا که مشاوره حقوقی خود را علاوه بر جلسه حضوری، به صورت غیر حضوری و آنلاین ارائه می‌کنند، در ارتباط باشند.

 برای دریافت اطلاعات و مشاوره حقوقی آنلاین با وکیل آنلاین در گروه حقوقی پرشیا می‌توانید به صفحه مشاوره حقوقی آنلاین مراجعه کنید.

منبع: persialawfirm.com

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز