خبرگزاری کار ایران

فواید استفاده از محافظ تشک + ۲ عکس از کاربردهای شال مبل

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۲۲۱۱

خواب و استراحت یکی از مهمترین و جذاب‌ترین بخش‌های زندگی پس از گذراندن یک روز پرمشغله کاری، درسی و تفریحی است. انسان همواره برای بازیابی توان جسمانی و آماده شدن برای انجام فعالیت روز بعد به استراحت و خواب در یک محیط آرام با امکانات لازم و کافی نیاز دارد؛ به‌طوری که کیفیت و مدت زمان خواب تا حد بسزایی در شیوه زندگی و سلامتی فرد تأثیرگذار است. در این راستا سرویس‌های خواب طبی و سنتی گوناگونی تولید و روانه بازار شده است. تا مصرف‌کنندگان متناسب با نوع محیط، فیزیک بدنی و توان مالی تشک و تخت موردنیازشان را تهیه نموده و مورد استفاده قرار دهند. در این‌خصوص نیز لوازم متعددی مثل محافظ تشک، تولید شده‌اند تا بتوان به وسیله آن از بروز هرگونه آلرژی جلوگیری کرد و طول عمر تشک‌های معمولی و طبی را افزایش داد. به‌طورکلی سرویس‌های خواب و مبل‌های راحتی از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند و شرکت‌های تولیدکننده این دسته از محصولات، اقدام به تولید انواع محافظ تشک و شال مبل نموده‌اند. تا مصرف‌کنندگان با خرید محافظ تشک و شال مبل از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آنها استفاده کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با محافظ‌های تشک و شال مبل و همچنین فواید آنها با ما همراه باشید.

محافظ تشــک چیست؟

به لایه محافظتی که شبیه به یک کاور (جلد) است و روی  قسمت‌های تشک قرار می‌گیرد؛ محافظ تشک گفته می‌شود. از این محافظ، برای جلوگیری از خراب شدن تشک، نفوذ مایعات به بافت تشک و محافظت در برابر  قارچ، باکتری و مواد حساسیت‌زا استفاده می‌شود. این دسته از محافظ‌ها مانند یک روکش، تمامی بخش‌های تشک را می‌پوشانند. از این‌رو هنگام خرید محافظ‌های تشک، ابعاد و اندازه تشک را مورد بررسی قرار دهید و براساس آن محافظ  مناسب تشک دلخواهتان را تهیه نمایید. در مقایسه با سایر  لوازم سرویس خواب، این محصول بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است. علاوه بر این؛ استفاده صحیح از محافظ تشک، طول عمر تشک‌های طبی و معمولی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد و نیازی به تعویض آنها بعد از چند سال نیست. خاطر نشان می‌شود که محافظ تشک، سبب شده تا شما یک خواب آرام را تجربه کنید. همچنین سبب افزایش طول عمر تشک شده و در نتیجه موجب کاهش هزینه‌های پیش‌بینی نشده می‌گردد. زیرا با قرارگیری این محصول روی تشک از نفوذ هرگونه مایع، رطوبت، گردوغبار، باکتری و غیره به بافت تشک جلوگیری می‌شود و از این طریق، نیاز شما را به خرید مداوم تشک‌های مختلف برطرف می‌سازد. البته به یاد داشته باشید که قیمت محافظ تشک براساس نوع الیاف، کیفیت تولید، ابعاد و اندازه متفاوت است و قیمت‌های متنوعی از این محصول پرکاربرد در بازار وجود دارد.

کاربرد محافظ تشک

 تشک یکی از کالاهای اساسی سرویس خواب است. از آنجایی که شستن تشک به خصوص تخت، غیرممکن است با استفاده از یک محافظ مناسب می‌توان از ورود آلودگی و میکروب به بافت و روکش تشک جلوگیری کرد. این کار با خرید محافظ تشک متناسب براساس اندازه و نوع تشک، امکان‌پذیر است و تا حد زیادی موجب بهبود کارآیی و عملکرد تشک می‌شود. کاربرد اصلی محافظ‌های تشک حفظ کیفیت و بهبود عملکرد تشک‌های طبی و معمولی است و مصرف‌کنندگان نیز با همین هدف اقدام به خرید این دسته از محافظ‌های سرویس خواب می‌کنند.

فواید استفاده از محافظ تشک

هر یک از محافظ‌های تشک موجود در بازار متناسب با نوع مواد اولیه و کیفیت تولید از کارآیی متفاوتی برخوردار هستند. به‌همین دلیل شاهد تنوع قیمت محافظ تشک در بازار هستیم. البته تمامی محافظ‌های تشک دارای فواید مشترک و یکسانی هستند که بعضی از مهمترین آنها به شرح زیراست:

1- پیشگیری از هرگونه سائیدگی و پارگی

از آنجایی‌که محافظ تشک به‌صورت یک لایه روی تمامی سطوح تشک قرار می‌گیرد؛ در نتیجه از نفوذ اشیای ریز، کثیف شدن و هرگونه آلودگی تشک محافظت می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که این لایه صرفاً برای خوابیدن روی تشک طراحی شده و کشیدن اجسام تیز مثل چاقو، تیغ و غیره موجب آسیب‌دیدگی و پارگی محافظ می‌شود. به‌عبارت دیگر این لایه از تماس مستقیم بدن افراد با تشک جلوگیری نموده و مانع سائیدگی و پارگی آن می‌گردد. بدین جهت هنگام خرید محافظ برای تشک یا خرید شال مبل، حتماً به کیفیت آن توجه نمایید و محصولات دارای ضخامت بیشتر و کیفیت بالاتر را انتخاب کنید.

2- ضد آلرژی بودن

استفاده مستمر از تشک، پس از مدتی موجب تجمع انواع آلودگی و میکروب در آن می‌شود. این دسته از آلودگی‌ها، عامل اصلی بروز انواع حساسیت و ایجاد آلرژی در پوست هستند. با توجه به اینکه روکش اصلی تشک و خود تشک را نمی‌توان شست، استفاده از محافظ برای تشک بهترین راهکار جهت جلوگیری از هرگونه حساسیت و آلرژی است. در صورتی‌که قصد خرید محافظ تشک یا شال مبل دارید؛ حتماً محصولات دارای الیاف با کیفیت و مقاوم در برابر مواد شوینده را انتخاب کنید.

3- ضد حشرات موذی

عدم رعایت اصول و نکات بهداشتی در نگهداری و استفاده از تشک موجب به‌وجود آمدن انواع حشرات موذی در تشک می‌شود. ساس‌ها از جمله حشرات موذی هستند که از خون انسان تغذیه می‌کنند و مکان اصلی زندگی آنها در بالش و تشک است. یقیناً با ورود این حشرات به بافت تشک خیلی سریع به بدن راه پیدا می‌کنند. از آنجایی‌که ما در طول شبانه‌روز تقریباً بین 7 تا 9 ساعت را استراحت می‌کنیم؛ برای یک خواب آرام به سرویس خواب و تشک مناسب نیاز داریم. در این راستا استفاده از محافظ تشک مناسب از بروز هرگونه آلودگی و ورود حشرات موذی به بافت تشک، جلوگیری می‌کنند و سلامتی و آرامش را برای مصرف‌کنندگان این محصول به ارمغان می‌آورد.

4- افزایش طول عمر تشک

محافظ‌های تشک با محافظت از انواع تشک در برابر عوامل خارجی، آب و سایر مایعات، حشرات موذی و میکروب موجب افزایش طول عمر آن شده و کارآیی تشک را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. دلیل اصلی افزایش قیمت محافظ تشک و بالا بودن قیمت شال مبل ترک، کیفیت و کارآیی مناسب آنها است و با داشتن همین ویژگی‌ها، موجب افزایش طول عمر انواع تشک، مبل‌های سلطنتی، مجلسی و راحتی شده‌اند.

شال مبل

امروزه از انواع شال مبل، برای ایجاد یک تحول اساسی در دکوراسیون داخلی محیط‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می‌شود. اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که بسیاری از متخصصین صنعت مد جهان، استفاده از شال مبل را به‌عنوان بهترین روش برای طراحی داخلی منازل معرفی کرده‌اند. آنها بر این عقیده‌ هستند که همیشه برای ایجاد یک تغییر اساسی در محیط، نباید هزینه‌های سرسام‌آور متحمل شد. صرفاً با استفاده از لوازمی نظیر تشک محافظ، شال مبل، کاور مبل و غیره می‌توان یک تحول اساسی در خانه ایجاد کرد. از همه مهم‌تر اینکه با استفاده از این روش تا حد زیادی در هزینه‌های تغییر دکوراسیون صرفه‌جویی می‌گردد. چراکه قیمت شال مبل ترک و قیمت محافظ تشک به سایر محصولات موجود در سطح پایین‌تری قرار دارد.

کاربرد شال مبل

طبق تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده، مشخص شده است که صرفاً تغییر دکوراسیون داخلی و افزایش جذابیت محیط با استفاده از مبل‌ها و کوسن‌های رنگی به پایان نمی‌رسد. به این دلیل که محصولاتی نظیر شال مبل وارد بازار شده‌اند و با استفاده از رنگ‌بندی و طرح‌های متنوع آنها می‌توانید زیبایی ایجاد شده در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری را ادامه داده و افزایش دهید. شال‌های مبل به راحتی روی دسته و تمامی قسمت‌های مبل، قرار می‌گیرند و از این طریق جذابیت محیط را افزایش می‌دهند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید شال مبل را به‌عنوان یک گام مؤثر برای ایجاد تحول اساسی در محیط جدی بگیرید و از این محصول برای خلق دکوراسیون‌های جذاب و خیره کننده استفاده نمایید. ضمن اینکه از کاربرد شال مبل برای افزایش طول عمر مبل‌ها، نباید غافل بود.

فواید استفاده از محافظ تشک + ۲ عکس از کاربردهای شال مبل

تفاوت محافظ تشک با انواع ملحفه معمولی و پد تشک

بسیاری از افراد، هنگام خرید محافظ برای تشک دچار اشتباه می‌شوند و این محصول را دقیقاً مشابه پد تشک و ملحفه های معمولی می‌دانند. در صورتی‌ که اصلاً این‌گونه نیست و محافظ تشک با انواع ملحفه و پد تشک متفاوت است. برخی از مهم‌ترین تفاوت‌های آن به شرح زیر است:

  • محافظ‌های تشک مانند یک نگهبان از تشک در برابر هرگونه آلودگی، آسیب و حشرات موذی محافظت می‌کنند. در حالی‌که ملحفه و پد تشک، همین خاصیتی که محافظ دارد را دارا نیستند و فقط یک روکش ساده محسوب می‌شوند.
  •  در محافظ تشک از الیاف و پارچه‌های ضد حساسیت و آلرژی و همچنین مقاوم در برابر نفوذ مایعات استفاده شده است. در صورتی‌که جنس ملحفه و پد تشک از پارچه های معمولی است و نمی‌توانند از نفوذ مایعات و آلرژی به بافت تشک جلوگیری کنند. شال مبل نیز عملکردی کاملاً متفاوت با محافظ تشک دارد و اغلب برای تغییر دکوراسیون و سِت کردن مبل و کوسن با سایر اجزای محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  •  پدهای تشک از یک لایه اضافی تشکیل شده‌اند و صرفاً برای افزایش نرمی تخت و داشتن خواب راحت مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما محافظ تشک، مثل یک جلد یا کاور تمامی بخش‌های تشک را می‌پوشاند و ضمن حفظ کیفیت آن از بروز هرگونه آلودگی به درون بافت تشک، جلوگیری می‌کند. همواره به یاد داشته باشید که پد تشک و ملحفه فقط یک روپوش ساده هستند و هیچ یک از ویژگی‌ها و مزایای محافظ تشک را ندارند.

انواع محافظ تشک

یکی از نکات مهم در خرید شال مبل و خرید محافظ تشک آشنایی کامل نسبت به انواع آنها است. تا با توجه به نوع الیاف و کیفیت بتوان محصول موردنظر را انتخاب نموده و خریداری کرد. در این راستا انواع و مدل‌های متنوعی از محافظ تشک در بازار وجود دارد. بعضی از محافظ‌های تشک شبیه یک جعبه یا جلد هستند و تشک به‌طور کامل درون آن قرار می‌گیرد. این دسته از محافظه‌ها، محافظ شش وجهی نامیده می‌شوند. این نوع از محافظ‌های تشک در قسمت پایین، دارای یک زیپ هستند که ساختار آن را بسیار منظم و شکیل بوده و موجب بهبود کارآیی آن شده است.

یکی دیگر از انواع محافظ‌های تشک، ساختاری شبیه به ملحفه و روپوش دارد. بدین صورت که براساس ابعاد و اندازه تشک طراحی شده و به‌وسیله گیره‌های کشش به چهار گوشه تشک متصل می‌شود. این مدل از محافظ‌، محافظ پنج وجهی نام دارد و شستشوی آن به نسبت راحت‌تر از مدل شش وجهی است. البته قیمت تشک محافظ شش وجهی، بیشتر از پنج وجهی است؛ زیرا ضریب محافظت، مقاومت و کارآیی آن بیشتر از تشک های محافظ پنج وجهی است و تا به‌حال نظر بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود معطوف ساخته است.

انواع محافظ‌های تشک از نظر جنس پارچه

تشک‌های محافظ با توجه به نوع کاربرد و ابعاد تخت از پارچه‌های متنوع تهیه می‌شوند. بر همین اساس،  ویژگی‌های آنها با یکدیگر متفاوت است و خرید محافظ تشک تحت شعاع این موضوع قرار گرفته است. به نحوی که قیمت محافظ تشک، براساس نوع پارچه و طریقه دوخت آن تعیین می‌گردد. چهار نوع اصلی تشک های محافظ به قرار زیر است:

- محافظ تشک کتانی: این نوع از محافظ ها ضریب محافظت بالایی دارند و  از ورود هرگونه آلودگی به بافت تشک و به وجود آمدن آلرژی جلوگیری می‌نماید. از این‌رو استفاده از محافظ تشک کتانی برای افرادی که پوست‌های حساس و آسیب‌پذیر دارند؛ توصیه‌ می‌شود. درخصوص خرید شال مبل نیز این امر صدق می‌کند و برای تغییر دکوراسیون می‌توانید از الیاف کتانی برای تهیه شال مبل استفاده کنید.

- محافظ تشک مخملی: محافظ‌های مخملی، دارای الیاف ترکیبی مخمل و لاتکس هستند. این ساختار منحصر‌به‌فرد موجب افزایش حالت انعطاف‌پذیری، کشسانی و نرمی محافظ شده است. استفاده از این محافظ تشک، یک خواب آرام  را برایتان به ارمغان می‌آورد. البته به یاد داشته باشید که محافظ مخملی زودتر از سایر مدل‌ها، دچار تغییر رنگ می‌شود و همین امر نگهداری از این نوع محافظ را حساس‌تر کرده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال خرید یک محافظ لوکس، نرم و دارای لطافت بالا هستید؛ حتماً این محصول را انتخاب کنید. در صورتی‌که قصد خرید شال مبل مخملی دارید، باید بدانید که قیمت شال مبل ترک مخملی به نسبت بیشتر از سایر الیاف موجود در بازار است. چرا که این شال‌ها هیچگونه حساسیت و آلرژی را برای مصرف‌کنندگان به وجود نمی‌آورند و یکی از بهترین انواع شال مبل در بازار محسوب می‌شوند. علاوه بر این شال‌های مبل مخملی، بسیار نرم و لطیف هستند و جلوه زیبایی به مبل و دکوراسیون داخلی ساختمان می‌بخشند.

- محافظ تشک بامبو: محافظ‌های بامبو با هدف مقابله با انواع باکتری و بوی بد تولید شده‌اند. این نوع از محافظ‌های تشک با داشتن الیاف مقاوم از بروز هرگونه حساسیت، آلرژی و رشد انواع باکتری و در نتیجه تولید بوی بد جلوگیری می‌کند.

- محافظ تشک خنک کننده: بعضی از مهندسان شیمی با ورود به عرصه تولید انواع محافظ برای تشک‌های طبی و سنتی، محافظ‌هایی طراحی نموده اند که با حفظ دمای رختخواب و تنظیم آن یک خاصیت خنک کنندگی را به‌وجود آورده‌اند. به همین دلیل استفاده از این نوع محافظ، برای مناطق گرمسیر و افرادی که نسبت به گرما حساس هستند؛ مناسب است و موجب بهبود کیفیت استراحت و خواب آنها می‌شود.

فواید استفاده از محافظ تشک + ۲ عکس از کاربردهای شال مبل

سخن پایانی

همواره پس از تهیه یک تشک مناسب استفاده از محافظ تشک با کیفیت اهمیت فراوانی دارد. زیرا با استفاده از محافظ علاوه بر بهبود کیفیت خواب می‌توان تا حد زیادی طول عمر تشک را نیز افزایش داد. این کار، نه تنها زمینه مناسب برای داشتن یک خواب راحت را فراهم می‌سازد؛ بلکه از تولید هرگونه میکروب، آلودگی، آلرژی و حساسیت جلوگیری می‌نماید. در این راستا، تشک‌های محافظ در انواع و مدل‌های تنوع طراحی و تولید شده‌اند تا مصرف‌کنندگان متناسب با سلیقه، نوع تشک و توان مالی‌شان نسبت به تهیه و استفاده از این محصول اقدام کنند. برای خرید و اطلاع از قیمت بهترین و با کیفیت‌ترین محافظ‌های روتختی و شال مبلی می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی کالای خواب و حوله اواریا به آدرس اینترنتی www.evarya.com مراجعه نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز