خبرگزاری کار ایران

چگونه BigBlueButton را بر روی سرور اختصاصی HP از طریق کنسول iLO نصب کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۴۱۱

iLO چیست؟

iLO تراشه ای (chipset) است که شرکت HP برای مدیریت و دسترسی به سرورهای تولید شده توسط این شرکت از راه دور و به صورت مستقل از سیستم عامل و مادربورد سرور تعبیه کرده است. این تکنولوژی مخصوص سرورهای HP است.

این تراشه پورت سخت افزاری اختصاصی و همچنین پردازنده مخصوص به خود را دارد. در صورتی که مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری به وجود آمد، امکان مدیریت سرور از راه دور مثل ریست یا خاموش کردن سرور فراهم می‌شود.

به عنوان مثال اگه اشکال سخت افزاری مثل خرابی رم یا فن پیش بیاید یا دمای داخلی سرور بالا برود و مواردی از این قبیل، با استفاده از امکانات تعبیه شده جهت بررسی آنی سلامت سخت افزاری سیستم می‌توان از راه دور (remote) به بررسی مشکل پرداخت.

علاوه بر این موارد، iLO اطلاعات کاملی از منابع سرور مثل میزان رم، مدل و قدرت پردازنده، میزان مصرف انرژی و مدیریت آن، وضعیت سلامت و میزان فضای ذخیره سازی و … را ارائه می کند.

یکی دیگر از امکانات iLO این است که امکان نصب سیستم عامل دلخواه‌تان بر روی سرور را دارد.

اطلاعات کامل درباره iLO و نحوه کانفیگ آن (آموزش گام به گام همراه با تصویر)

شرکت BigBlueButton توصیه کرده است که این نرم‌افزار روی سرورهای اختصاصی نصب شود. اما

BigBlueButton چیست؟

طی سال های اخیر به دلیل اینکه مدارس و موسسات آموزشی به صورت آنلاین فعالیت خود را انجام دادند نرم افزارهای آموزش از راه دور به سرعت در همه جا فراگیر شد و نرم افزارهای مختلفی در این بین معروف شدند. اما در بین این نرم افزارها BigBlueButton و Adobe Connect از محبوبیت بسیاری برخوردار شدند و موسسات و مراکز علمی، آموزش از راه دور خود را بر بستر این نرم افزارها راه اندازی کردند. 

چگونه BigBlueButton را بر روی سرور اختصاصی HP از طریق کنسول iLO نصب کنیم؟

قابلیت های بیگ بلو باتن (bigbluebutton)

  • امکان اشتراک و ارائه فایل: فایل‌ها می‌توانند به صورت PDF، پاورپوینت، تصویر و … باشند. برگزارکننده جلسات می‌تواند هر زمان نیاز باشد این فایل‌ها را با مخاطبانش به اشتراک بگذارد.
  • عدم محدودیت دسترسی مکانی و زمانی: در هر زمان و مکانی تنها با اتصال اینترنت به موبایل یا کامپیوتر می‌توانید جلسه خود را برگزار کنید.
  • اشتراک گذاری صوت و تصویر: تصویر و صوت برای همه کاربران ارائه خواهد شد و همچنین این امکان برای کاربر وجود دارد که کیفیت و اندازه تصویر خود را بر حسب نیاز و کیفیت سرعت اینترت کاهش یا افزایش بدهند.
  • ضبط جلسات: کلیه کلاس‌ها و جلسات را می‌توانید ضبط و ذخیره کنید.
  • اسکرین صفحه: کاربر علاوه بر ارائه محتوای مد نظر خود از طریق آپلود فایل در بخش ارائه، میتواند صفحه نمایش خود را اشتراک بگذارد.
  • نوشتن مستقیم مطالب بر روی تخته: کاربر می تواند همزمان با ارائه محتوای مورد نظر خود، بر روی تخته تایپ نماید. همچنین می‌توان از موس و یا قلم نوری استفاده کرد.
  • پرسش و پاسخ: در کلاس مجازی محیطی برای گفتگوی متنی به صورت عمومی و همچنین به صورت خصوصی وجود دارند که کاربران می توانند سوالات خود را به صورت متنی با استاد و یا با یکدیگر مطرح نمایند. یادتان باشد تنها با یک دکمه تمامی امکانات بالا آمده و این دکمه جادویی در واقع تمامی هزینه های مازاد و اضافی آموزش و یادگیری شما را حذف کرده است.
  • برگزاری کنفرانس ها در سطح ملی و بین المللی: سیستم وب کنفرانس بیگ بلو باتن bigbluebutton امکان برگزاری وبینارهای یکطرفه و تعاملی به سازمان‌ها و آموزشگاه‌ها ایجاد می‌کند. اعضای یک سازمان که در پراکندگی جغرافیایی و یا در مسافت های دور با هم قرار دارند می‌توانند با استفاده از ابزار وب کنفرانس، جلسات آنلاین برگزار کنند.

برای آموزش کامل چگونگی نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار bigbluebutton کلیک کنید.

چگونه BigBlueButton را بر روی سرور اختصاصی HP از طریق کنسول iLO نصب کنیم؟

شما می‌توانید کلیه مطالب به روز آموزشی درباره هاستینگ، سرورهای مجازی و اختصاصی، نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارها، نصب آیتم‌های متفاوت بر روی انواع سرور، وردپرس، سئو و ... را از طریق مجله تخصصی مبین هاست دنبال کنید. هم‌چنین برای بهره‌مندی از خدمات سرور و دیتاسنتر می‌توانید با شماره 72308-021 تماس حاصل نموده و از مشاوره کارشناسان این مجموعه استفاده کنید. برای مشاهده نوع و هزینه خدمات نیز به سایت mobinhost.com مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز