خبرگزاری کار ایران

سرمایه گذاری ۲۰ میلیاردی برای توسعه هاب‌های دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۴۵۷۰

مدیر ارشد هاب‌های دانشگاهی حرکت اول خاطر نشان کرد: عدد سرمایه گذاری سال گذشته حرکت اول در حوزه شتابدهی و پیش شتابدهی از طریق‌هابهای دانشگاهی، ۲۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری حرکت اول با موضوع ارائه گزارش از عملکرد هاب‌های دانشگاهی با حضور مجید مختارنیا، مدیر ارشد هاب‌های دانشگاهی حرکت اول برگزار شد.

مجید مختارنیا در ابتدا گزارشی از هاب‌های دانشگاهی حرکت اول ارائه داد و اظهار داشت: حرکت اول به عنوان اصلی‌ترین بازیگر در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر ورود کرده است و در این زمینه دو هدف عمده را دنبال می‌کند. هدف اصلی، تشخیص شناسایی فرصت‌ها و اکوسیستم شغلی کشور است.

وی با اشاره به هدف عمده تشخیص فرصت‌های شغلی ادامه داد: اکوسیستم کارآفرینی در کشور بالا است و ما باید زمینه‌های آن را فراهم کنیم. هدف دومی که می‌توان برای این مهم در نظر گرفت این است که ریسک در این مرحله‌ی کسب و کاری بالا است و باید توانمندسازی اکوسیستم به ویژه با نگاه به حمایت از نخبگان صورت بگیرد.

مدیر ارشد هاب‌های دانشگاهی حرکت اول با اشاره به 3 شتاب دهنده تاسیس شده گفت: هاب شیراز، هاب اصفهان و هاب شهید بهشتی با همین هدف تاسیس شده است. این هاب‌ها از لحاظ جغرافیایی توزیع شدند. هاب شیراز تمرکزش بیشتر بر روی سلامت و تجارت الکترونیک است و هاب اصفهان بر روی گردشگری، شهر هوشمند متمرکز شده و هاب بهشتی بیشتر بر روی آموزش از طریق سرگرمی و هوشِ گیم تلاش دارد. تمرکز روی حوزه‌ها محدود به جغرافیا نیست.

مختارنیا با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در این زمینه یادآور شد: عدد سرمایه گذاری سال گذشته حرکت اول در حوزه شتابدهی و پیش شتابدهی از طریق‌هابهای دانشگاهی، ۲۰میلیارد تومان بوده است. سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت گرفته است که در پی سرمایه‌گذاری‌های مشترک هستیم.

وی با اشاره به نگاه ویژه حرکت اول در زمینه توسعه هاب‌های دانشگاهی تاکید کرد: مدیرعامل از نزدیک از این هاب‌ها بازدید کرده است و سیستم‌هایی که وارد فاز شتاب دهی شده‌اند را رصد کرده است. بنا بر این است که سیستم‌های شتاب دهی از این مرحله برای سرمایه‌گذاری مستقیم حرکت اول یا شرکا آماده شوند. سال آینده اعتبار در سرمایه‌گذاری گستره جغرافیایی را از طریق پارک‌های علم و فناوری گسترش خواهیم داد.

در ادامه کرمی، مدیرعامل هاب اصفهان اظهار کرد: شتاب دهنده‌ها برای اینکه بتوانند خود را به بهترین شکل به مردم معرفی کنند، نیاز به ارتباط با رسانه‌ها دارند. هاب اصفهان در سال 96 با مشارکت همراه اول و دانشگاه صنعتی اصفهان تاسیس شد. تمرکز کاری هاب اصفهان بر روی اینترنت اشیاء، گردشگری و شهر هوشمند است. در فضای کاریِ ما بحث این است از تیم‌هایی که وارد چرخه می‌شوند 9 تیم وارد چرخه هاب شوند. 4 فراخوان داشتیم، 30 تیم وارد چرخه شدند و ظرفیت ما نزدیک به 100 نفر است.

وی در پایان گفت: در شهر اصفهان ظرفیت گردشگری زیاد است و با تاسیس هاب دانشگاه اصفهان، اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد.

حمید حق‌جو

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز