خبرگزاری کار ایران

دکتر عمومی کیست و معرفی چند دکتر آنلاین عمومی خوب در سایت پذیرش 24

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۱۷۷

نقش پزشکان در تامین سلامت جوامع بسیار تاثیر گذار است و همه ما در صورت بروز علائم هر گونه بیماری و احساس درد، اولین اقداممان مراجعه به پزشک است. در مراجعه به بیمارستان ها و مراکز درمانی، دکتر عمومی اولین کسی است که بیمار را ویزیت می کند و همین امر نقش مهم این پزشک را نشان می دهد.

متاسفانه در کشور ما افراد اطلاعات زیادی در خصوص دکتر عمومی و وظایف آن ندارند و همین امر سبب می شود که در زمان های مهم و حساس که نیاز است، دکتر عمومی آن ها را ویزیت کند، به متخصصان دیگری مراجعه می کنند و روند درمان را طولانی تر می کنند.

در ادامه دکتر عمومی و وظایف آن را مورد بررسی قرار داده ایم که اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد، پس ما را همراهی کنید.

 

دکتر عمومی کیست؟

دکتر عمومی یا پزشک عمومی توانایی شناخت انواع بیماری ها را دارد و می تواند در زمینه های خود مراقبتی و بهداشت نیز فعالیت داشته باشد. این پزشکان اطلاعات گسترده ای در خصوص بیماری دارند که این امر، گواه بر دانش بالای دکتر عمومی است.

دکتر عمومی می تواند از طریق معاینات و سوال هایی که از مراجعه کننده می پرسدف بیماری را تشخیص دهد و از روش هایی چون آزمایش، عکس برداری و ... برای این تشخیص دقیق تر کمک بگیرد. معالجه بیمار در زمینه هایی چون فشار خون، دیابت، بیماری های تنفسی، کمخونی و ... توسط پزشک عمومی انجام می گیرد.

البته در موارد بسیاری مراجعه به پزشک می تواند برای دریافت برنامه های خود مراقبتی و بهداشتی باشد. همچنین برای دریافت مشاوره های خانواده پزشک عمومی انتخاب بسیار مناسبی است.

یکی از نکات مثبت مراجعه به پزشک عمومی این است که می تواند در صورت نیاز به ویزیت شدن توسط متخصص، بیمار را سریع تر ارجاع دهد.

وظایف دکتر عمومی

دکتر عمومی در طول تشخیص و درمان بیماری،  وظایف متعددی را برعهده دارد که همه آن ها را باید به بهترین شکل انجام دهد. وظایف و مسئولیت های پزشک عمومی گسترده است و ما در این قسمت تنها برخی از مهم ترین وظایف دکتر عمومی را معرفی کرده ایم.

  1. نوشتن آزمایش های لازم برای تشخیص بیماری و بررسی آن ها برای تشخیص نوع بیماری و وضع بیمار از ابتدایی ترین وظایف دکتر عمومی به شمار می رود.
  2. داروهای لازم را تجویز می کنند و در طول درمان میزان و تاثیر دارو بر روند درمان را باید تحت نظر داشته باشند.
  3. در صورت نیاز بیمار و حاد شدن بیماری، دکتر عمومی فرد را به یک پزشک متخصص ارجاع می دهد تا بررسی ها تخصصی تر شوند.
  4. مراجعه به دکتر عمومی برای دریافت مشاوره تنظیم خانواده نیز امکان پذیر است.
  5. انجام مراقبت های لازم برای زخم های عمقی یکی دیگر از مسئولیت های دکتر عمومی می باشد.
  6. نوشتن سی تی اسکن برای تشخیص دقیق بیماری و بررسی آن را در برخی از بیماری ها لازم می داند.

مهارت ها و ویژگی های دکتر عمومی

یک پزشک برای آن که در حیطه کاری خود موفق باشد، باید مهارت ها و ویژگی های مورد نیاز در زمینه شغلی خود را تقویت کند تا علاوه بر رضایت مراجعه کنندگان، سلامت جامعه را تامین کند. دکتر عمومی نیز از این امر مستثنی نیست و ویژگی هایی را باید در خود پرورش دهد که در ادامه برخی از آن ها را معرفی کرده ایم.

  • یک شنونده خوب باشد و تمام و کمال به گفته های مراجعه کننده خود گوش دهد تا در میان گفته ها، دلیل مراجعه را به خوبی متوجه شود. این امر می تواند روند تشخیص بیماری را سریع تر کند.
  • توانایی تحلیل داده های به دست آمده از آزمایش ها، سی تی اسکن و ... را داشته باشد.
  • در زمان مراجعه بیمار ضمن حفظ خونسردی خود، توانایی آرام کردن بیمار را داشته باشد تا بیمار بتواند با او ارتباط موثری برقرار کند.
  • پزشکان متخصص و سوابق آن ها را می شناسد و با این عزیزان در ارتباط است تا در صورت نیاز، بیمار خود را به آن ها ارجاع دهد.
  • زمان کافی و لازم را برای بیمار خود اختصاص می دهد.

 

بیماری هایی که دکتر عمومی توانایی درمان آن ها را دارد:

همان طور که گفته شد، دکتر عمومی زمینه فعالیت گسترده ای دارد و می تواند در تشخیص و درمان انواع بیماری ها مهارت داشته باشد. برخی از بیماری هایی که می توان برای درمان آن ها به پزشک عمومی مراجعه کرد عبارتند از:

  • قند خون ( دیابت )
  • کنترل فشار خون
  • بیماری های عفونی
  • بیماری های تنفسی
  • درمان سوزش و مشکلات معده
  • آنفولانزا و بیماری های شبیه به آن
  • کودکان
  • درمان مشکلات پوست و مو
  • بهبود و درمان بیماری های کلیه
  • مشاوره های خانواده

 

البته لازم به ذکر است که پزشکان عمومی می توانند در گرایش های مختلفی تحصیل کنند و به معالجه بپردازند که این امر می تواند، دانش آن ها را برای درمان بیماری ها تخصصی تر کند.

معرفی برخی از بهترین دکترهای عمومی ایران در پایتخت و شهرستان ها

تعداد دکترهای عمومی باتجربه و کاربلد زیاد است که برای دسترسی به بهترین های در این پزشکان می توانید به پذیرش 24 مراجعه کنید و به صورت آنلاین نیز ویزیت شوید. در ادامه لیستی از بهترین دکتر های عمومی را مشاهده می کنید.

  1. مجید اسد زاده
  2. مریم مرکوئی
  3. محمد رضا بیگ مرادی
  4. ندا گودرزی
  5. سید شهاب الدین متولی امینی
  6. مریم ظهیری

 

این لیست تنها برخی از پزشکان باتجربه و فعال در پذیرش 24 است که می توان به صورت آنلاین و حضوری از تجربه آن ها بهره مند شد.

مشاوره پزشکی آنلاین دکتر عمومی به چه صورت انجام می شود؟

مشاوره پزشکی آنلاین (مشاوره آنلاین شبانه روزی) امروزه دغدغه‌ی ترافیک و شلوغی مطب‌ها را از ما گرفته است؛ تا هموطنان عزیزمان در صورت عدم تمایل به حضور در مطب پزشک و به جهت صرفه جویی در زمان، بصورت اینترنتی با مشاوره تلفنی پزشکی 24 ساعته، بتوانند از دکتر آنلاین مشاوره انلاین ( مشاوره تلفنی و متنی ) بگیرند. همچنین در صورت تمایل می‎‌توانید مشاوره آنلاین رایگان دریافت کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز