خبرگزاری کار ایران

تشریح جزئیات حضور پزشکان متخصص و مقیم در بیمارستانهای دولتی

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۳۵

طی ارسال بخشنامه به تمامی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور مقرر شده است تمامی بیمارستانهای ۶۴ تا ۹۶ تخت فعال حتما باید دارای یک پزشک مقیم از یکی از رشته‌های تخصصی داخلی، جراحی عمومی و یا طب اورژانس باشند.

رئیس ستاد کشوری طرح تحول نظام سلامت گفت: حضور پزشکان مقیم در بیمارستانهای دولتی منجر به بهره‌مندی به هنگام مردم از خدمات درمانی در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت شده است.

به گزارش ایلنا، محمد حاجی آقاجانی افزود: به منظور بهره‌مندی به ‌هنگام مردم از خدمات درمانی از طریق حضور دائم پزشکان متخصص در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت، این برنامه از اول خرداد ماه اجرا شده است.

وی افزود: در فصل اول برنامه تحول نظام سلامت، ۹۱ درصد از بیمارستانهای مشمول به طور کامل آن را اجرا کرده‌اند و به طور متوسط هر شب بیش از ۷۰۰ پزشک متخصص در این بیمارستان‌ها مقیم هستند.

رئیس ستاد کشوری تحول نظام سلامت هدف از اجرای این برنامه را ارائه به‌ موقع خدمات درمانی، پاسخگویی ۲۴ ساعته بیمارستانهای درمانی و آموزشی - درمانی، تعیین تکلیف بیماران توسط متخصص مربوط در بخش اورژانس در حداقل زمان ممکن، انجام به موقع ویزیت بیماران، اعمال جراحی و پروسیجرهای اورژانسی و در ‌‌نهایت افزایش رضایتمندی مردم عنوان کرد.

آقاجانی در ادامه گفت: به منظور تضمین دریافت خدمات درمانی مناسب در هر ساعت شبانه روز و در همه نقاط کشور و ارتقای کیفیت خدمات و مراقبت‌های سلامت، دانشگاههای علوم پزشکی در بیمارستانهای درمانی آموزشی درمانی تابعه مکلف شده‌اند، از پزشکان متخصص یا فوق‌تخصص‌(فلوشیپ) به عنوان پزشک مقیم استفاده کنند.

وی اعلام کرد: ۱۶ رشته تخصصی و فوق تخصص مشمول این طرح می‌شوند و پزشک مقیم موظف است در تمام ساعات مقیمی، حضور فیزیکی فعال در بیمارستانهای درمانی و آموزشی - درمانی داشته و اقدامات تشخیصی و درمانی مورد نیاز بیماران مرتبط با زمینه تخصصی خود را انجام‌ دهد.

آقاجانی افزود: طی ارسال بخشنامه به تمامی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور مقرر شده است تمامی بیمارستانهای ۶۴ تا ۹۶ تخت فعال حتما باید دارای یک پزشک مقیم از یکی از رشته‌های تخصصی داخلی، جراحی عمومی و یا طب اورژانس باشند.

وی در ادامه گفت: همچنین تمامی بیمارستانهای درمانی و آموزشی - درمانی جنرال با بیش از ۹۶ تا ۲۵۶ تخت فعال، ضروری است دارای دو تا چهار پزشک مقیم در رشته‌های تخصصی موردنیاز باشند. از سوی دیگر به دلیل بار بستری بیمار در بیمارستانهای درمانی و آموزشی - درمانی جنرال با بیش از ۲۵۶ تخت فعال، ضروری است این مراکز درمانی دارای ۴ تا ۶ پزشک مقیم در رشته‌های تخصصی موردنیاز باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز