خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سابق آزمایشگاه مرجع سلامت در گفت‌وگو با ایلنا:

نباید از بیماران بابت یک آزمایش پزشکی دو بار ویزیت اخذ شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۸۳

آماده شدن جواب آزمایش در شهرهای بزرگ در زمان کوتاه‌تر از ۴۸ ساعت وجود ندارد، چه رسد به شهر‌های کوچک که گاهی مریض مجبور است، برای انجام آزمایش از شهر خارج شود.

مدیرکل سابق آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت بخشنامه‌ای را که بر اساس آن؛ بیمار در صورت نرساندن جواب آزمایش به پزشک، ۲۴ ساعت و حداکثر ۴۸ ساعت بعد از مراجعه به مراکز درمانی دولتی یا خصوصی باید حق ویزیت مجدد برای دیدن پزشک پرداخت کند را غیرمنطقی عنوان کرد.

سعید مهدوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: آماده شدن جواب آزمایش در شهرهای بزرگ در زمان کوتاه‌تر از ۴۸ ساعت وجود ندارد چه برسد به شهر‌های کوچک که گاهی مریض مجبور است، برای انجام آزمایش از شهر خارج شود.

مدیرکل سابق آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: خیلی از آزمایش‌ها بیشتر از ۴۸ ساعت زمان برای پاسخ مناسب نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه این بخشنامه به نظر منطقی نیست، تاکید کرد: شاید نظرشان چیزی غیر از آزمایش باشد، چرا که درباره آزمایش قطعا در نظر گرفتن زمان ۴۸ ساعت منطقی به نظر نمی‌رسد.

مدیرکل سابق آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: پیش از این بخشنامه‌ای برای در نظر گرفتن زمان آزمایش وجود نداشت و به همین دلیل برخی از پزشکان برای ملاقات مجدد مریض ویزیت دریافت می‌کردند و برخی هم مبلغی برای ویزیت دریافت نمی‌کردند.

مهدوی افزود: بندرت آزمایشگاههایی وجود دارد که بتواند پاسخ آزمایش را تا ۲۴ ساعت آماده کند، مگر اینکه آزمایش اورژانسی باشد.

وی افزود: آماده شدن جواب برخی آزمایش‌ها به طور حتم بیش از ۴۸ ساعت زمان نیاز دارد، به همین دلیل بیان این موضوع که مریض اگر بتواند تا قبل از ۴۸ ساعت جواب را به پزشک برساند تا حق ویزیت مجدد پرداخت نکند، قابل اجرا نیست. مگر اینکه مریض در بیمارستان بستری باشد و پزشک درخواست جواب اورژانسی کند که این موضوع نیز با بخشنامه مورد نظر مغایرت دارد.

مهدوی تاکید کرد: علاوه بر این در آزمایشگاههای شهرهای بزرگ چنین امکانی فراهم نیست، چه رسد به آزمایشگاه‌های شهرهای کوچک که گاهی حتی بیمار برای انجام آزمایش مجبور است، به مرکز شهر یا مرکز استان خود مراجعه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز