خبرگزاری کار ایران

شغل طراحی لباس با درآمدی فوق العاده !!!

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۵۶۹۵

طراحی لباس از آن دسته شغل های هیجان انگیزی است که هیچ وقت خسته کننده به نظر نمی رسد و امروزه نیز با سرعت در حال حرکت به جلو است. اگر شما نیز جزء آن دسته هستید که از طرح ریزی یک لباس جدید ذوق زده می شود و با دیدن لباسی خاص و زیبا لذت می برید، توصیه می شود که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید

طراحی لباس از آن دسته شغل های جذاب و هیجان انگیزی است که هیچ وقت خسته کننده به نظر نمی رسد و خوشبختانه امروزه نیز با سرعت در حال حرکت به جلو است. اگر شما نیز جزء آن دسته از افراد هستید که از طرح ریزی یک لباس جدید ذوق زده می شود و با دیدن لباسی خاص و زیبا لذت می برید، از سوی آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان توصیه می شود که این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید که چشم انداز بهتری به دست آورید.

شغل طراحی لباس با درآمدی فوق العاده !!!

شغل طراحی لباس با درآمدی بالا

طراحی لباس چیست؟ تاریخچه آن از کجاست؟

وقتی صحبت از طراحی لباس می شود، در نگاه اول می توان بیان داشت که هرگونه دیزاین و تغییری بر روی لباس که بتواند ظاهری جدید ایجاد نماید، طراحی لباس گفته می شود اما با بررسی ژرف تر می توان به مفاهیم دیگر نیز دست یافت. در شغل طراحی لباس، یک طراح تلاش می نماید تا در گام اول نیاز مشتری خود را متوجه شود و سپس بر اساس ایده های ذهنی که متمرکز بر روی رفع نیازهای مشتری و در نظر گرفتن اعتقادات و شرایط فرهنگی او است، یک طرحی نو، بدیع و خلاقانه ایجاد نماید. در شغل طراحی لباس، شما برای اینکه بتوانید ایده های خود را اجرایی نمایید نیاز است تا با انواع پارچه ها، مهارت خیاطی، تکنیک های مولاژ  و اصول پیاده سازی الگو آشنا باشید تا بتوانید بهترین مجری برای طرح های خود باشید.

شغل طراحی لباس با درآمدی فوق العاده !!!

طراحی لباس چیست؟ تاریخچه آن از کجاست؟

 

شاید برای شما نیز این جرقه زده شده باشد که آیا شغل طراحی لباس یک شغل نوظهور است یا خیر؟

در پاسخ می توان بیان داشت که آموزش طراحی لباس دارای قدمت طولانی است اما در سال های اخیر به دلیل گسترش رسانه های اجتماعی و توجه به بحث مد و فشن بسیار پیشرفت داشته است. در ایران از زمان قاجار این حرفه رنگ و بویی جدید به خود گرفت، زمانی که شاه ایران پیرو روابط دیپلماتیک افرادی را به اروپا فرستاد تا با لباس های غربی بیشتر آشنا شوند. در آن زمان ملاقات همسر فتحعلی شاه با همسر جان مک نیل آغاز مدگرایی در ایران بود. بعدها ناصرالدین شاه دختر خود را به فرنگ فرستاد تا این هنر را یاد بگیرد.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد و بعدها سفر رضا شاه به فرنگ؛ ورود بانو ثریا به ایران بدون حجاب و راه اندازی اولین خانه مد در منطقه امیریه تهران باعث شد تا علاقه مندان زیادی به این هنر روی بیاورند. در خارج از ایران نیز مد گرایی و نشانه های طراحی لباس را از زمان رم باستان می توان مشاهده کرد که در قرون میانه علنا به جهان معرفی گردید. در آن زمان ایتالیا را مرکز مد می دانستند زیرا لباس های مردان و زنان به گونه ای ماهرانه از پارچه ها تهیه می گردید که عمدتا به صورت دایره ای بودند. این مورد بعد ها به انگلستان کشیده شد و با معرفی انواع لباس های بلند و کوتاه یک هنجارشکنی در قرن 17 میلادی به وجود آورد.

آموزش طراحی لباس از صفر تا صد:

در آموزش صفر تا صد طراحی لباس در بهترین آموزشگاه طراحی لباس شما می توانید اصول و تکنیک های مربوطه را یاد گرفته و برای ورود به بازار کار آماده شوید. در کلاس طراحی لباس شما یاد می گیرید که:

  • چگونه ایده پردازی نمایید
  • از چه ابزار و وسایلی استفاده کنید
  • چگونه مدل های مختلف طراحی کرده و برای نشان دادن بهتر آنها از چه ژست هایی بهره ببرید
  • به چه هنر ها و مهارت هایی جهت پیشرفت نیاز دارید
  • بهترین روش های طراحی ایده بر روی کاغذ چیست
  • تکنولوژی چگونه می تواند به شما کمک کند
  • و ...

شغل طراحی لباس با درآمدی فوق العاده !!!

آموزش طراحی لباس از صفر تا صد:

 

شاید برای شما این سوال به وجود آید که آیا برای ورود به بهترین آموزشگاه طراحی لباس نیاز به پیش زمینه خاصی است؟ برای ورود به کلاس طراحی لباس صفر تا صد تنها نیاز به علاقه می باشد. این دوره های به صورت پلکانی بود و تمام اصول و دانش ها را به صورت دوره ای به شما می آموزند. جالب است که بدانید پیشرفت در این کلاس ها سریع تر از دوره های دانشگاهی است زیرا موارد به صورت تئوری و عملی در کنار یکدیگر آموزش داده می شوند. همچنین شما در این دوره ها با اصول بازاریابی نیز آشنا می شوید و برای ورود به بازار کار دانش لازم را به دست خواهید آورد. با این توضیح اگر خلاق هستید؛ اگر قدرت تجسم خوبی دارید و اگر به حوزه پوشاک علاقه دارید، فرصت پیشرفت و به دست آوردن شغل و درآمد خوب را از خود دریغ ننمایید. این مورد برای خانم هایی که روحیه حساس تر دارند اما هنرمند های بهتری هستند می تواند دروازه ورود به دنیای پیشرفت باشد.

 

شغل طراحی لباس:

هر فردی که بتواند با طرح های ابداعی خود تاثیر مثبتی در حوزه پوشاک بگذارد، می تواند در شغل طراحی لباس موفق ظاهر شود. در این شغل تنها نیاز است تا ذهنی پویا داشته باشید و همیشه به دنبال یادگیری باشید. آموزش طراحی لباس و حتی بعدها برای کار در بازار، نیاز به روحیه تیمی دارد. شما باید بتوانید با هر نوع قشری به خوبی ارتباط برقرار کرده و نیاز آنها را متوجه شوید. شغل طراحی لباس می توان به دو صورت باشد:

  • استخدام در شرکت های مربوطه: این مورد از قوانین اداره کار پیروی کرده و دارای ساعات مشخص است. فرد می تواند به عنوان طراح، سرپرست یا مجری طرح فعالیت نماید. در این موارد لازم است تا شما کار را در زمان مقرر بنا بر نیاز مشتری ارائه دهید.
  • فعالیت به صورت انفرادی نیز در این دسته شغلی ممکن است. در این حالت زمان بندی، بازاریابی و تنظیم قوانین کاری در دست خود شما خواهد بود و هیچ حد و مرزی برای درآمدزایی وجود ندارد.

 

درآمد طراحی لباس:

یک شغل پردرآمد و سرگرم کننده آرزوی هر فرد جویای کاری است. اگر به هنر خیاطی و صنعت پوشاک علاقه دارید، یک ماشین حساب برداشته و اعداد و ارقامی که در این بخش عنوان می شود را بررسی نمایید تا مشاهده نمایید که شغل طراحی لباس تمام آن چیزی است که به دنبال آن هستید. افرادی که دوره های آموزش طراحی لباس را پشت سر می گذارند و وارد بازار کار می شوند، از همان ابتدا وارد محیط رقابتی خواهند شد که ایده های آنان می تواند فرصت های درآمدزایی عالی در اختیارشان قرار دهد. در بحث طراحی لباس هر اندازه که فرد بتواند به تخصص و درآمد بالاتری دست یابد، درآمد بیشتری نیز به دست می آورد. یک تحقیقات میدانی در ایران نشان داده است که در شرکت های کوچک برای افراد کم تجربه می توان درآمد 5 تا 8 میلیون تومان در ماه و برای شرکت های بزرگ 15 تا 20 میلیون تومان حقوق ماهانه در نظر گرفت. البته این مورد به شهر، نوع شرکت و تخصص افراد نیز وابسته می باشد.

شغل طراحی لباس با درآمدی فوق العاده !!!

مدرک طراحی لباس:

 

این هزینه در جهان نیز برای افرادی که در حوزه طراحی لباس فعالیت می نمایند، قابل توجه است. در استرالیا میزان درآمد سالانه یک طراح لباس حدود 100 هزار دلار و در انگلیس بین 90 تا 150 هزار دلار می باشد. البته عمدتا افرادی که به صورت آزاد و مستقل فعالیت می نمایند دارای درآمد بیشتری هستند و این مورد تنها به درآمد افراد شرکتی دلالت دارد.

آینده طراحی لباس:

در حال حاضر که دنیای مد و فشن با سرعت بالایی در حال حرکت به سمت جلو است، می تواند آینده درخشانی را برای شغل طراحی لباس در نظر گرفت. افرادی که این حرفه را برای خود انتخاب می نمایند می توانند به صورت آزاد و مستقل فعالیت نمایند. این افراد می توانند خود سرپرست خانه مد خود باشند و خط تولید ایده های خود را داشته باشند یا در شرکت ها تولیدی دیگر در زمینه پوشاک و موارد مرتبط با آن فعالیت کنند.  از آنجا که صنایع پوشاک در حال حاضر به خوبی متوجه اهمیت ایده پردازی و توجه به رنگ و مدل شده اند، اهمیت بیشتری به شغل طراحی لباس می دهند. از همین رو می توان رقابت زیادی را نیز در بازار در این حوزه مشاهده کرد.

شغل طراحی لباس با درآمدی فوق العاده !!!

درآمد طراحی لباس:

 

برای اینکه شما در شغل طراحی لباس موفق شوید، نیاز به سرمایه زیادی نیست، سرمایه شما تنها فکر شما خواهد بود که در صورت شکوفا شدن می تواند نظر سازمان های دولتی و خصوصی زیادی را به خود جلب نماید. با توجه به اهمیتی که صدا و سیما به موضوع آموزش طراحی لباس می دهد، موفقیت این رشته در حوزه سینما و تئاتر، توجه بازار به لباس ها و تشریفات و همچنین حساس بودن نظام آموزشی برای در نظر گرفتن رشته تحصیلات تکمیلی در این حوزه می توان متوجه اهمیت رشته فوق شد.

با این توضیح وقت نظام صنعتی، آموزشی و بازار کار همگی دست به دست هم داده اند تا شرایط را برای رشد افراد فراهم آورند، بی شک این شغل می تواند آینده ای درخشان و تضمین شده داشته باشد.

 

اگر علاقمند به آموزش طراحی لباس هستید جهت مشاوره رایگان و ثبت نام در دوره های آموزشی و تخصصی  ما در آموزشگاه پیشکسوتان با  تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید : 02122706966- 02122706967 – 09124357612

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز