خبرگزاری کار ایران

درب اتوماتیک شیشه‌ای هنگام قطع برق هم کار می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۲۳۹

سنسورهای مادون قرمز حضور افراد را در نزدیکی درب تشخیص می‌دهند و سیگنال هایی را به کنترل باکس دستگاه مبنی بر باز شدن درب ارسال می کند. کنترل باکس دستگاه پس از تجزیه و تحلیل این فرمان‌ها، فرمانی برای موتور دستگاه مبنی بر باز شدن درب ارسال و موتور شروع به کار می‌کند.

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام قطع برق برای باز یا بستن درب اتوماتیک دچار زحمت شده باشید. حال ببینیم راه حل چیست؟

همان طور که میدانید درب اتوماتیک به وسیله نیروی برق و موتور کار می‌کند.

سنسورهای مادون قرمز حضور افراد را در نزدیکی درب تشخیص می دهند و سیگنال هایی را به کنترل باکس دستگاه مبنی بر باز شدن درب ارسال می کند. کنترل باکس دستگاه پس از تجزیه و تحلیل این فرمان ها ، فرمانی برای موتور دستگاه مبنی بر باز شدن درب ارسال و موتور شروع به کار می کند.

برای باز و بسته کردن درب اتوماتیک در زمان قطع برق و یا در هنگام نصب و اجرای دستگاه می توانید از آچار آلن و یا کلید مخصوص که موقع نصب به همراه درب اتوماتیک به شما تحویل میدهند کمک گرفت.

برای این کار آچار آلن یا کلید مخصوص درب را روی قسمت مشخصی در موتور گیربکس قرار می دهید و با چرخاندن آن درب را باز و بسته می کنید.

آیا درب اتوماتیک شیشه ای امنیت لازم را دارد؟

امروزه کمتر از درب های قدیمی در مراکز خرید و فروشگاهی استفاده میشود و درب اتوماتیک شیشه ای به خوبی این کمبود را در زندگی روزمره ما برطرف کرده است . اگر شما در محل کارتان رفت و آمد زیادی دارید ما  به شما درب شیشه ای را پیشنهاد میدهیم .

درب شیشه ای نه تنها رضایت مشتری را بیشتر میکند بلکه هم ظاهری شیک به محل از هدر رفتن انرژی شما هم جلوگیری میکند ، چرا ؟ برای اینکه دیگر در فصل های سرد و گرم بی دلیل باز نمی شوند و از طرفی نور طبیعی فضای شما را در بر میگیرد و عابرین دید بهتری از بیرون به مغازه شما دارند.

درب اتوماتیک شیشه‌ای هنگام قطع برق هم کار می‌کند؟

درب اتوماتیک در چه اماکنی نصب میشود؟

درب اتوماتیک باعث افزایش راحتی ، آسایش و امنیت مصرف کنندگان می شوند. این درب ها در اماکن عمومی و خصوصی استفاده می شوند.

شما با نصب درب اتوماتیک شیشه ای تنها با فشار دادن یک ریموت کنترل از فاصله تایین شده میتوانید در را باز و بسته کنید و یا سنسورهای حرکتی بکار ببرید که هنگام عبور به صورت خودکار درب ورودی باز و بسته شود.

قسمت های مختلف درب اتوماتیک شیشه ای :

درب اتوماتیک همان طور که از نامش پیداس به صورت خودکار عمل میکند. قسمت های اصلی این درب اتوماتیک عبارتند از موتور الکتریکی ،گیربکس ،برد الکترونیکی ، سنسورهای مادون قرمز ، ریموت کنترل و کلید های کنترل دستی ، چرخ دنده و البته شیشه که جزء جدا نشدنی های درب اتوماتیک شیشه ای است.

انواع مختلف درب شیشه ای اتوماتیک را میششناسید؟

*درب شیشه ای اسپایدری :

یکی از پرکاربرد ترین درب های شیشه ای ، درب شیشه ای اسپایدری است. این نوع درب شیشه ای اسپایدری درب های نوظهور است که با توجه به حرکت خطی و افقی که دارد فضای کمی را اشغال میکند.

درب های شیشه ای اسپایدری معمولا به صورت تک لنگه است و در موارد معدودی دو لنگه نیز استفاده میشود.

شیشه هایی که مورد استفاده قرار میگیرند برای این درب معمولا به صورت 10میل سکوریت است. البته قابلیت استفاده از شیشه دو لایه 5میل سکوریت لمینیت شده را هم دارد و در رنگ ها و طرح های مختلف هم موجود است .

*درب شیشه ای کشویی:

این نوع درب همانطور که از اسمش معلوم است همانند درب کمد باز و بسته می شود و شما می توانید برای درب اتاق و یا درب ورودی ساختمانتان در نظر بگیرید هم زیبایی به خصوصی دارد و هم اینکه از طراحی های مختلف آن برای برقراری هارمونی بین درب و سایر دکوراسیون ساختمانتان استفاده کنید.

شیشه های درب های کشویی از نوع سکوریت با ضخامت 10میل است و از لحاظ ظاهری می توانید از شیشه های رنگی لاکوبل ، شیشه های رنگی متالیک ، شیشه های رنگی شفاف ، شیشه های دودی ، برنز، ساتیا و حتی شیشه های دولایه لمینیت استفاده کنید.

*درب های شیشه ای ریلی :

در گذشته معمولا داخل یک فریم باز و بسته میشد.فریم ها معمولا ظاهری شبیه یک u داشتند که به دو دسته روکار و تو کار تقسیم می شدند همانطور که از اسمشان پیدا است ، درب های روکار یراق آلات روی دیوار و در حالت توکار یراق آلات داخل دیوار نصب میشوند.

*درب شیشه ای لولایی : این دسته از درب شیشه ای از متداول ترین و معمول ترین نوع درب است که از دیرباز تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته و میگیرد ، از لحاظ باز و بسته شدن به صورت پروانه ای است. درب های شیشه ای لولایی ار لحاظ هزینه نسبت به سایر مدل های دیگر مقرون به صرفه تر است.

آیا درب اتوماتیک تردد را آسان میکند؟

درب اتوماتیک یکی از مدرن ترین کالا ها محسوب می شود که همه ما تجربه استفاده از آن را داشته ایم. وقتی میخواهیم از آنها عبور کنیم نیازی به اینکه ما کاری کنیم نیست درب های اتوماتیک خودشان به صورت خودکار باز و بسته میشوند.

هدف اصلی استفاده از درب اتوماتیک سهولت در تردد اشخاص است ، اما استفاده از این درب ها فواید دیگری هم دارد مانند : مسدود کردن ورود باد و سرما به ساختمان و مانعی برای ورود سرو صدا.

در صورت نیاز می توانید این قابلیت را برای درب اتوماتیک فراهم کنید که اسکن کارت شناسایی و کارتی که شما برای ورود و خروج از ساختمان به کارمندانتان می دهید یا از طریق اثر انگشت ، درب باز و بسته شود با انجام این امر شما می توانید امنیت ساختمان را چندین برابر کنید.

سنسورهای چشمی و حرکتی در درب اتوماتیک چه عملکردی نشان می دهند؟

درب اتوماتیک به وسیله سنسورهایی که دارند افراد را شناسایی میکنند. انواع مختلفی سنسور وجود دارد که میتوانند در درب های اتوماتیکی از آنها استفاده کرد. بیشتر درب ها با دو نوع سنسورهای چشمی و یا سنسورهای تشخیص حرکت کار میکنند.

این سنسورها که در دو طرف درب قرار میگیرد با شناسایی افراد مکانیزم باز و بسته کردن درب را انجام میدهد.

انواع قفل درب اتوماتیک

*قفل هوشمند

*قفل دیجیتال یا قفل الکترونیکی

*قفل بدون کلید deadbolt

انواع درب های اتوماتیک

*درب اتوماتیک کشویی

*درب اتوماتیک کروی

*درب اتوماتیک چرخشی

*درب اتوماتیک مثلثی

*درب اتوماتیک لولایی

*درب اتوماتیک خروج اضطراری

*درب اتوماتیک تلسکوپی

*درب اتوماتیک تاشو

درب اتوماتیک پارکینگ(تک لنگه)

از یک لنگه درب تشکیل شده که به طرف راست یا چپ باز می شود. درب اتوماتیک پارکینگ تک لنگه یک فضای نود درجه ای را کاملا باز می نماید و امکان رفت و آمد اتومبیل را در مسیر پارکینگ راحت تر میکند.

 باید توجه داشته باشید که استفاده از قفل برقی در درب های اتوماتیک تک لنگه ضروری میباشد و در صورت نبود قفل برقی احتمال خطر باز شدن درب بر اثر فشار زیاد بالا میباشد.

از درب پارکینگ با جک بازویی در مکان هایی استفاده میشود که از یک سمت فضای زیادی وجود داشته باشد. برای مثال ساختمان هایی در طبقه همکف و یا در زیر زمین پارکینگ دارند بیشترین استفاده را از نوع درب پارکینگی دارند.

درب پارکینگ تک لنگه قابلیت نصب در پارکینگ های مسقف و ساختمان های شمالی و حیاط دار را دارند. اما توصیه میشود که از لحاظ فنی این درب ها در ساختمان هایی که درب پارکینگ زیر واحد های مسکونی قرار گرفته است استفاده نشود.

دلیلش هم این است که عرض این درب به طور معمول از 2.30متر به بالاست و اگر جک پارکینگی دو سرعته نباشد هنگام بسته شدن سرعت درب کم نمیشود و کوبیده میشود و باعث آلودگی صوتی میگردد.

چه نوع جکی برای درب پارکینگ شما مناسب است؟

چند عامل مهم وجود دارد تا بتوان بهترین جک پارکینگ را انتخاب کرد که شامل موارد زیر می شود:

*وزن هر لنگه درب

*تعداد تردد در شبانه روز

*عرض هر لنگه درب

درب اتوماتیک شیشه‌ای هنگام قطع برق هم کار می‌کند؟

چرا کرکره برقی جایگزین کرکره دستی شد؟

در گذشته در خیابان ها حتما شاهد کرکره های دستی مغازه ها بودیم، کرکره های دستی از آهن ساخته میشد به همین علت به مرور زمان ظاهر زیبای خود را در اثر باد و باران از دست میداد و نیاز به رنگ آمیزی مجدد داشت.

بعداز چندسال حفاظ آکاردئونی جایگزین کرکره دستی شد. به دلیل سخت بودن مراحل ساخت و رنگ آمیزی حفاظ آکاردئونی قیمت بالایی داشت. به همین دلیل کرکره برقی جایگزین آکاردئونی و کرکره دستی شد.

امروزه استفاده از کرکره برقی بسیار زیاد شده و در بسیاری از مکان ها مثل مغازه ها ، پارکینگ ها ، مراکز تجاری و ... مورد استفاده قرار می گیرد. امکان چاپ تبلیغات بر روی کرکره برقی وجود دارد و وقتی کرکره مغازه شما بسته است به عنوان تبلیغات می تواند موثر باشد.

کرکره برقی با چه سیستمی امنیت را چندین برابر میکند ؟

در این نوع از کرکره برقی یک قفل در سمت چپ و در سمت راست تیغه انتهایی کرکره برقی وجود دارد. شما بعداز پایین آوردن کرکره با استفاده از ریموت میتوانید قفل را در جا قفلی بیاندازید.

 با اینکار دیگر با ریموت هم کرکره برقی بالا و پایین نمی شود و می توانید امنیت را برای مغازه ی خود فراهم کنید.

مزایای استفاده از کرکره برقی ضد سرقت

*این کرکره برقی دارای سنسورهای مخصوصی هستند که در صورت ورود شخص مشکوک به صورت خودکار بالا یا پایین میرود و یا چراغ ها خاموش یا روشن میشوند.

*کرکره برقی ضد سرقت علاوه بر این که به صورت خودکار باز و بسته می شود اگر شخصی یا شیئی در حین بسته شدن زیر آن قرار بگیرد کرکره متوقف می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز