خبرگزاری کار ایران

درب اتوماتیک، دَربی به سوی راحتی و امنیت

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۳۷۹

انسان از دیرباز همیشه به دنبال راهی برای افزایش امنیت و راحتی خود بوده است و یکی از مواردی که روزانه بارها و بارها با آن سر و کار دارد، درب ها هستند. با پیشرفت علم، درب های مختلفی برای راحتی و امنیت انسان در محل کار و زندگی تولید شده اند که چند نمونه از انواع مدرن آن ها شامل درب اتوماتیک، درب اتوماتیک بیمارستانی و درب شیشه ای اتوماتیک هستند. این درب ها علاوه بر زیبایی، کارایی و امنیت بالایی برای انسان به ارمغان آورده‌اند.

درب و پیشرفت آن در صنعت

انسان همیشه به دنبال راهی برای افزایش راحتی و امنیت در محل کار و زندگی خود بوده است. صنعت ساختمان نیز از این امر مستثنی نبوده و به ‌طور مداوم در حال تغییرات چشمگیری در راستای امنیت، راحتی و ایمنی انسان می باشد. یکی از موارد پر کاربرد و حیاتی در صنعت ساختمان، درب ها هستند که با توجه به نیازهای انسان در محل زندگی و کار، دائماً در حال پیشرفت در نوع تکنولوژی می باشند. از انواع مدرن و ایمن این درب ها، می‌توان به درب اتوماتیک، درب اتوماتیک بیمارستانی و درب شیشه ای اتوماتیک نام برد که در ایران نیز همسو با جهان، در حال تولید و نصب توسط شرکت هایی از قبیل شرکت پرشیا در می باشند. در ادامه به‌ طور مختصر با این نوع درب ها آشنا خواهیم شد.

درب اتوماتیک

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی در تمامی زمینه ها، انسان به دنبال استفاده از سیستم های هوشمند در زندگی خود به منظور صرفه‌جویی در زمان و انرژی بوده است. درب اتوماتیک، یکی از اولین قدم های انسان در راستای هوشمند سازی محیط اطراف خود مانند محیط های مسکونی، تجاری، اداری می باشد. اگر انسان بدنبال راه حلی برای فضاهای داخلی و یا خارجی یک پروژه ساختمانی با اهداف زیبایی، امنیت و کارایی باشد، درب اتوماتیک می‌تواند همان راه حل خاص برای او باشد. درب اتوماتیک برای ساختمان های اداری، مراکز خرید، هتل ها، رستوران ها که زیبایی و امنیت در آن ها در اولویت هستند، بسیار ایده آل خواهد بود. مزیت های استفاده از درب اتوماتیک را می‌توان به ‌طور کلی در چند دسته زیر خلاصه نمود:

  1. ساده سازی ورود و خروج افراد و اشیاء
  2. استفاده حداکثری از نور
  3. کنترل تردد فضای موجود
  4. زیبایی ظاهری و پرستیژ مکان
  5. استفاده بهینه از فضا
  6. مانع ورود باد، سرما و گرما به داخل ساختمان
  7. افرایش ایمنی
  8. بهره‌وری انرژی بیشتر

همچنین می‌توان انواع درب اتوماتیک و ویژگی کلیدی هرکدام را در سه دسته کلی زیر بیان کرد:

  1. درب اتوماتیک لولایی: نصب و راه اندازی آسان با قابلیت بروزرسانی
  2. درب اتوماتیک کشویی: ظرافت و مدرنیته بودن طراحی با حداقل فضای اشغالی
  3. درب اتوماتیک چرخشی: طراحی مدرن و به روز ، امنیت چشم گیر ، زیبایی و عایق قوی در برابر عوامل جوی در ورودی ساختمان های بزرگ و شاخص

درب شیشه ای اتوماتیک

با توجه به پیشرفت صنعت ساختمان و اهمیت زیبایی و کارایی در آن، یکی از انواع پرکاربرد درب اتوماتیک، درب شیشه ای اتوماتیک می باشد. با توجه به تلفیق زیبایی شیشه و کارایی و امنیت ذاتی درب اتوماتیک، درب شیشه ای اتوماتیک، توانسته جایگاه خود را در میان انواع درب اتومانیک در صنعت ساختمان و طراحی به خوبی باز نماید. تقریباً می‌توان گفت روزانه بارها و بارها در محل کار، مراکز خرید، مراکز اداری و ... با درب شیشه ای اتوماتیک سر و کار داریم بطوریکه شاید گاها اگر هر کدام از فضاهای گفته شده، فاقد درب شیشه ای اتوماتیک باشند، موجب ناراحتی مراجعه‌ کنندگان به آن فضا باشد. انتخاب درب اتوماتیک شیشه ای باید با آگاهی و بر اساس منافع اقتصادی نیز باشد. مهم‌ترین عوامل در انتخاب درب شیشه ای اتوماتیک عبارتند از:

  1. نوع کاربری درب برحسب محل نصب آن (بیمارستان، هتل، مراکز خرید، ادارات دولتی و خصوصی)
  2. میزان تردد روزانه از درب
  3. اهمیت زیبایی و امنیت
  4. مقدار فضای موجود برای نصب درب شیشه ای اتوماتیک
  5. بودجه
  6. نوع موتور درب شیشه ای اتوماتیک

شرکت های ارائه دهنده درب های اتوماتیک در ایران مانند شرکت پرشیا در، همانند شرکت های سراسر جهان، با توجه به عوامل بیان شده و استفاده از استانداردهای بین‌المللی و تیمی کارآزموده، به بررسی موارد فوق پرداخته و سپس مشاوره ای جهت نصب درب شیشه ای اتوماتیک ارائه خواهند داد. همچنین میتوان مزیت های درب شیشه ای اتوماتیک را بصورت خلاصه مانند زیر دسته‌ بندی و بیان کرد:

  1. دسترسی سریع و آسان در ورود و خروج
  2. استفاده راحت و آسان از درب حتی برای ناتوانان جسمی حرکتی، کودکان و افراد کهنسال
  3. استفاده بهینه از انرژی و مواد طبیعی در زمان ساخت درب شیشه ای
  4. صرفه ‌جویی انرژی
  5. قابلیت تنظیم شدن سرعت درب بر اساس مکان و استفاده کنندگان
  6. زیبایی ظاهری
  7. استفاده از مکان برای طراحی و چینش دکوراسیون باتوجه به دید داخل
  8. تولید بر اساس فضای موجود و اندازه مد نظر برای درب شیشه ای اتوماتیک

درب اتوماتیک، دَربی به سوی راحتی و امنیت

درب شیشه ای اتوماتیک بر اساس شکل ظاهری و مکانیزم عملکرد آن شامل مدل های مختلفی از قبیل کشویی(Sliding)، تلسکوپی، لولایی (Swing)، نیم دایره (Curved)، تمام گرد (Revolving)، آکاردئونی (Folding) و مثلثی می باشند که مدل های کشویی، نیم دایره، تمام گرد و تلسکوپی آن بیش از سایر مدل ها کاربرد دارند.

درب اتوماتیک بیمارستانی

قطعاً همه افراد با فضای بیمارستانی و درمانی و شرایط خاص آن ها در سر تا سر جهان آشنا هستند. در فضای بیمارستان، ارزش وقت به معنای واقعی کلمه، چندین برابر بیش از سایر مکان ها و زمان های دیگر در زندگی انسان است. گاهی رساندن بیمار و یا کادر پزشکی به اتاق عمل و بخش موردنظر حیاتی و در کمترین زمان ممکن باید باشد و درب ها که نقشی جدا کننده و ورودی یا خروجی دارند، در محاسبه این زمان، نقشی تعیین کننده می‌توانند داشته باشند. همچنین یکی از دیگر عوامل بسیار مهم در فضای بیمارستانی، رعایت اصول بهداشت برای جلوگیری از بروز عفونت و بیماری بیشتر برای بیماران، کادر پزشکی، پرستاران و یا همراهان بیمار می باشد. با در نظر گرفتن این دو عامل بسیار مهم، استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی می‌تواند کمک شایانی در برقراری این دو عامل ایفا نماید. درب اتوماتیک بیمارستانی دارای سرعت عمل و ویژگی خاصی است که آن را از سایر درب های اتوماتیک متمایز می کند. درب اتوماتیک بیمارستانی با استفاده از پوشش خاصی از میکروپیگمنت ها ایمن و طراحی شده است.

درب اتوماتیک، دَربی به سوی راحتی و امنیت

شرکت های ارائه‌دهنده درب اتوماتیک بیمارستانی همانند شرکت پرشیا در، مزایای استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی را مانند زیر دسته‌بندی و بیان می کنند:

  1. سرعت باز و بسته شدن مناسب
  2. بی صدا بودن در هنگام باز و بسته شدن
  3. رعایت حریم خصوصی بیماران
  4. متصل بودن به سیستم اطفا حریق
  5. ایمنی بالا
  6. رعایت بهداشت به دلیل عدم دخالت دست در باز و بسته شدن
  7. عدم وجود شیار در کف زمین و سهولت رفت و آمد بیماران با ویلچر و تخت چرخ‌دار
  8. جلوگیری از انتشار امواج و اشعه‌های درمانی

درب اتوماتیک بیمارستانی باتوجه به اهمیت و نوع آن در مناطق مختلف بیمارستان و مراکز درمانی کاربرد دارند که تعدادی از این مناطق در زیر بصورت جامع و خلاصه بیان میشوند:

  1. اتاق جراحی
  2. اتاق رادیولوژی
  3. اتاق های ایزوله
  4. مراکز توان‌بخشی
  5. مراکز جراحی محدود،پزشکان، دندانپزشکان
  6. محیط های ایزوله شده در برابر اشعه و پرتو درمانی
  7. آزمایش های الکترونیکی
  8. آزمایش‌های آنالیز و تجزیه (دارویی و بخش شیمیایی)

درب اتوماتیک بیمارستانی مناسب برای بخش های مراقبت ویژه که مهم‌ترین بخش ها دربیمارستان هستند، شامل درب های لولایی، کشویی، غیر لمسی، آکاردئونی و تلسکوپی هستند که نوع کشویی و تلسکوپی آن بیشترین کاربرد را در بخش مراقبت های ویژه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز