خبرگزاری کار ایران

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا:

دانش‌آموزان فاقد اوراق هویت از تحصیل باز می‌مانند / ثبت احوال و وزارت کشور مساله را حل کنند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۹۵۶

برای دانش‌آموزان فاقد اوراق هویت کارنامه صادر نشده و بدون در دست داشتن شناسنامه نمی‌توانند در پایه بالا‌تر ثبت نام کنند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت دانش‌آموزان فاقد شناسنامه گفت: در آموزش و پرورش منعی برای ورود دانش‌آموزان فاقد اوراق هویت به مدارس نداریم، اما تا زمانی که مساله صدور کارنامه و گواهی‌نامه تحصیلی مطرح نباشد.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در این باره گفت: این گروه از دانش آموزان در مدارس ثبت‌نام شده و موظف هستند، تا پایان سال تحصیلی تکلیف شناسنامه و اوراق هویتی خود را مشخص کرده و با مراجعه به مراجع قانونی مدارک خود را دریافت کنند، چرا که از نظر قوانین و مقررات مدارس مکلف هستند؛ کارنامه و گواهی‌های تحصیلی را به استناد شناسنامه و اوراق هویتی دانش‌آموزان صادر کنند.

وی ادامه داد: اگر این افراد نتوانند اوراق هویتی خود را به مدارس ارائه دهند، برایشان کارنامه صادر نشده و به طور طبیعی بدون در دست داشتن شناسنامه نمی‌توانند در پایه بالا‌تر ثبت نام کنند.

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: وزارت کشور و سازمان ثبت احوال باید این مساله را حل کنند، زیرا عده‌ای از این دانش‌آموزان افرادی هستند که پدرشان غیرایرانی بوده یا فاقد تابعیت ایران هستند و به طور طبیعی شناسنامه ایرانی نیز برایشان صادر نمی‌شود. همچنین گاهی دانش‌آموز بنا بر دیگر دلایل فاقد شناسنامه است که در هرصورت وظیفه این دو نهاد آن است که به این موضوع رسیدگی کنند.

دیمه‌ور افزود: درحال حاضر مرجع ملی حقوق کودک نیز موضوع دانش‌آموزان فاقد شناسنامه را مورد توجه قرار داده و سعی در حل و فصل این مشکل دارد.

از خانواده کودکان کار حمایت شود

معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره تحصیل کودکان کار و خیابان که دارای شرایط رفتاری ویژه‌ای هستند، گفت: از نظر آموزش و پرورش همه کودکانی که وارد مدرسه می‌شوند، دانش‌آموز هستند و در جریان تربیت به معنی عام آن از جمله تربیت علمی، اعتقادی، اخلاقی، اقتصادی و ساحت‌های مختلف تربیت قرار می‌گیرد. بنابراین ما به تربیت همه دانش‌آموزان از همه اقشار جامعه توجه می‌کنیم.

وی افزود: ما با موسسات و سازمان‌های مردم نهاد که به کودکان کار خدمت می‌کنند، همکاری کرده و همچنین باید امکانات و شرایط لازم را برای ادامه فعالیت آنها فراهم کنیم.

دیمه‌ور با اشاره به وضعیت خانوادگی و اقتصادی نابسامان برخی از این دانش‌آموزان گفت: از نهادهای حمایتی توقع داریم که از چنین خانواده‌هایی حمایت بیشتری به عمل آورند، تا کودکان آنان برای تامین معاش خانواده مجبور به ترک تحصیل نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز