خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

ایجاد رمپ‌های ویژه تردد معلولان در ساخت مدارس جدید

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۰۰

علاوه بر این دانش‌آموزان معلول جسمی حرکتی می‌توانند در کلاس‌هایی که در طبقه همکف مدارس قرار دارد، مشغول تحصیل شوند.

معاون عمرانی وزیرآموزش و پرورش گفت: درتمام ساخت و سازهای مدارس جدید برای تردد دانش‌آموزان معلول جسمی – حرکتی رمپ‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

مرتضی رئیسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رابطه با مناسب‌سازی مدارس برای دانش‌آموزان معلول جسمی – حرکتی، اظهار داشت: در تمام ساخت و سازهای جدید صورت گرفته، فضای آموزشی برای دانش‌آموزان معلول متناسب سازی شده و برای تردد این دانش‌آموزان رمپ‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: حتی در مدارس قدیمی نیز چنانچه قابلیت اجرای رمپ جهت تردد معلولان را داشته باشند و ساخت و ساز فضای آموزشی به شکلی باشد که بتوان در آن رمپ ویژه حرکت معلولین را ایجاد کرد، حتما این کار صورت پذیرفته و اصولا اجرای رمپ در مقابل هزینه‌های کلان یک واحد آموزشی خصوصا در شهرهای بزرگ به هیچ وجه رقم قابل توجهی نیست.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دانش‌آموزان معلول جسمی حرکتی می‌توانند در کلاس‌هایی که در طبقه همکف مدارس قرار دارد، مشغول تحصیل شوند و قطعا دانش‌آموزان معلول باید مورد توجه ویژه‌ای قرار بگیرند.

رئیسی تاکید کرد: آنچنان که بار‌ها نیز گفته شده، سرانه فضای آموزشی یعنی زیربنای آموزشی ما به ازای هر دانش‌آموز در مدارس استثنایی بسیار بیشتر از مدارس عادی است و فضاهایی که تعبیه می‌شود و نیز کیفیت امکاناتی که در این فضاهای آموزشی به کار گرفته می‌شود بسیار گرانقیمت‌تر و از لحاظ استاندارد‌ها در سطح بالاتری نسبت به دانش آموزان عادی قرار دارند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نگاه وزارت آموزش و پرورش به دانش‌آموزان استثنایی و دانش‌آموزانی که دچار معلولیت هستند یک نگاه ویژه است.

رئیسی با اشاره به اینکه ساخت فضای آموزشی مخصوص دانش‌آموزان معلول جسمی حرکتی خیلی معقول و پسندیده نیست، افزود: زیرا این دانش آموزان باید در کنار دانش آموزان عادی مشغول تحصیل شوند اما باید ورودی مدارس متناسب‌سازی شود که اتفاقا این کار هزینه‌ بالایی را نیز در بر ندارد و در اکثر مدارس انجام شده است.

وی تاکید کرد: ایجاد یک رمپ در مقابل هزینه ساخت یک فضای آموزشی خیلی هزینه‌ بالایی نیست که ما از این نیاز ضروری دانش آموزان معلول استنکاف کنیم.

رئیسی ادامه داد: آموزش و پرورش همواره به دنبال این است که امکانات برابر و حتی بهتری را برای دانش‌آموزان معلول فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز