خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز مطرح کرد:

تعامل و انسجام، رمز بهبود وضع اقتصادی کشور/ تمامی دستگاه‌های اجرایی در کنار قشر مولد و بخش خصوصی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۰۸۲

استاندار البرز با بیان اینکه ارزش افزوده حاصل از البرز باید صرف ارتقا زیرساخت‌های استان شود، گفت: تمامی دستگاه ها دولتی و اجرایی استان در کنار قشر مولد، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران هستند که بستر لازم را برای فعالیت آنها فراهم کنند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان به نمایشگاه تولیدات و دستاوردهای واحدهای تولیدی و صنعتی البرز که در محل اتاق بازرگانی برگزار شده اشاره کرد و افزود: جای خرسندی و اقتخار دارد که البرز برخلاف مساحت اندک در زمینه تولید، صنعت و ایجاد اشتغال نقش برجسته ای در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در این گردهمایی مطالب ارزشمندی از سوی سرمایه گذاران مطرح شد، ادامه داد: دغدغه هایی که از جانب صنعتگران، تولیدکنندگان، تجار و سرمایه گذاران طرح شد درست و منطقی بود که باید پیگیری های لازم در خصوص آنها صورت گیرد.

شهبازی گفت: باید به این باور برسیم که همه با هم هستیم و گره گشایی از مسائل و مشکلات بخش های دولتی، خصوصی و تعاونی ها در بستر این اتحاد، انسجام و همدلی انجام می شود.

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا تجربه روزهای سخت جنگ، تحریم، تحول و در مقابل پیروزی ها، بهبود، رونق اقتصادی و فراز و فرود های فراوان وجود دارد از این رو باید شرایط را سنجید و با مدیریت صحیح از چالش ها عبور کرد.

استاندار البرز اضافه کرد: با گذشت 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی به این باور رسیده ایم که می توانیم کشور را در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... بدرستی اداره کنیم و از پس مشکلات برآییم.

وی با تاکید بر اینکه با تعامل می توانیم وضع اقتصادی کشور را بهبود بخشیم، گفت: اعتبار دولت و نظام به مردم است چراکه در سایه این حمایت ها سرفرازانه از مقاطع حساس خارج شده ایم.

شهبازی افزود: اکنون شرایطی فراهم شده که کشور به سمت اقتصاد متکی به صادرات غیرنفتی پیش می رود، که بخش خصوصی در این راستا بسیار تلاش کرده و نشان داده است که می توانیم موفق شویم.

وی عنوان کرد: در این برهه شاید قدری زمینه فعالیت ها ناهموار باشد ولی مردم ایران اسلامی همیشه ایام به پای کار بودن، دلسوزی و توانمندی شهره هستند و به طور قطع با چنین ویژگی هایی موفقیت نزدیک است.

استاندار البرز گفت: تمامی دستگاه ها دولتی و اجرایی استان در کنار قشر مولد، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران هستند که بستر لازم را برای فعالیت آنها فراهم کنند.

وی از همراهی رسانه ها در راستای حمایت از تولید قدردانی کرد و اظهار داشت: رسانه ها با سوالاتی که در حوزه ارزش افزوده مطرح کردند ما را بر آن داشتند که در این خصوص پیگیری کنیم.

وی گفت: ضرورت دارد که ارزش افزوده ای حاصل از فعالیت های اقتصادی استان در البرز صرف شود تا از این طریق اقدامات زیرساختی و توسعه ای استان محقق شود.

استاندار البرز افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی نیز در شهرستان ها و استان به صورت مداوم و مستمر در حال برگزاری است و تمامی معضلات و موانع مورد بررسی قرار گرفته و برای حل آنها تدابیر لازم اتخاذ می شود.

وی ادامه داد: کسانی که در حوزه اقتصادی استانداری فعالیت دارند باید به جد در جهت تحقق اهداف رونق تولید و رفع موانع تولیدکنندگان و سرمایه گذاران اقدام کنند.

شهبازی گفت: اهمیت و حساسیت مسائل اقتصادی و تسهیلات این حوزه به اندازه ای است که باید مدیران بانک ها در چنین جلساتی حضور فعال و گره گشا داشته باشند. 

استاندار البرز با بیان اینکه کوتاهی مدیران را در مسیر رونق تولید برنمی تابم، اضافه کرد: مدیران استان، مامور و مسئول هستند که موانع و مشکلات را حل و فصل کنند از این رو ماموریت  معذوریت معنا ندارد بلکه ضرورت دارد فراتر از تکالیف معین، مسیر را برای بخش خصوصی همواره کنیم.

وی گفت: مدیران باید علاوه بر نظارت و بررسی در روند امور، رفع موانع را نیز به جد پیگیری کنند چراکه نقش دولت تسهیل گری است و باید گره گشا باشد.

شهبازی افزود: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و دستورات رییس جمهور باید در کنار بخش اقتصادی و تولیدکنندگان باشیم و قانون با کسانی که سد راه می شوند، برخورد می کند.

وی اضافه کرد: شکننده نیستیم و منابع نیز به اندازه کافی وجود دارد ولی مدیریت علمی و تخصصی برای بهره برداری از آنها وجود داشته باشد.

استاندار البرز گفت: موانع و مشکلاتی که در حوزه تولید و سرمایه گذاری استان وجود دارد قابل حل است و معضلات بزرگ تر نیز در سطوح ملی پیگیری می شود.

وی افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی استان در زمینه زیرساخت هایی همچون آب، برق و گاز با شرکت های ارائه دهنده خدمات، مشکلی ندارند چراکه مدیران مربوطه در این راستا همراه هستند.

شهبازی عنوان کرد: در سایت استانداری البرز درگاهی ایجاد می شود که تولیدکنندگان و صنعتگران به صورت شبانه روزی مشکلات خود را با استاندار مطرح کنند تا از این طریق ارتباطی سازنده و گشایش گر شکل گیرد.

وی گفت: اکنون در دنیا ایجاد اشتغال از صنعتی به بخش خدماتی می رود و در کشور ما نیز این ظرفیت در حوزه های مختلف از جمله گردشگری وجود دارد.

استاندار البرز افزود: استان البرز نیز با ظرفیت های ارزشمند طبیعی، جاذبه های فراوانی در حوزه گردشگری دارد که باید شرایط را برای استفاده از آن فراهم کرد.

وی ادامه داد: جاده هشتگرد طالقان نیز بستر مناسبی برای گردشگران محسوب می شود چراکه مسیر را از جاده اصلی حدود 30 کیلومتر کوتاه تر کرده و دسترسی بهتری به جاذبه های طبیعی طالقان بوجود آورده است.

شهبازی گفت: فضای کسب و کار و به طور کلی زندگی در البرز جریان دارد از این رو چنین شرایطی فرصت های فراوانی در حوزه های مختلف ایجاد شده است.  

وی با اشاره به اینکه بخش دولتی در البرز همراه و همپای بخش خصوصی است، افزود: مدیران دستگاه های اجرایی نیز همراهی لازم را در این رابطه دارند و روند اقدامات آنها رصد شده و هر گونه کوتاهی مورد پیگیری قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز