خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج خبر داد:

ثبت ترددهای ورودی و خروجی از مبادی شهر کرج

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۱۲۱

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج از ارائه طرحی برای بررسی و ثبت ترددها از دروازه‌های ورودی و خروجی شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرج، محمد حاجی‌جعفری سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج ظهار امروز در نشست خبری یکی از پارامترهای اساسی در مدیریت حمل و نقل و ترافیک را داشتن آمار و اطلاعات از نحوه ترددها در شهر کرج دانست  و اظهار داشت: این مهم لازمه ساختن مدل‌های تولید و جذب سفر در زون‌های (مناطق) مطالعاتی شهری است.

وی از ارائه طرحی برای بررسی و ثبت کلیه ترددهای دروازه‌های ورودی و خروجی شهر خبر داد و در توضیح این طرح گفت: بیش از 70 درصد از بافت جمعیتی و ساختمانی شهر کرج بین کوه‌های شمال و آزاد راه تهران – کرج محصور شده و این باعث شده تا همه ترددها به شهر به جز مبادی جاده چالوس و جاده آتشگاه که در شمال غربی و شرقی شهر واقع شده اند، ورود به شهر از طریق آزادراه تهران – قزوین انجام شود.

حاجی جعفری ادامه داد: برای این منظور طرحی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرج آغاز شده است تا ضمن شناسایی این مبادی که تعداد آن از 20 معبر کمتر است به دوربین‌های پلاک خوان و شناسایی خودرو مجهز شوند.

وی ادامه داد: با تحقق این طرح، کلیه ترددها در شهر کرج قابل برداشت بوده و داده های ترافیکی برای مطالعات طرح جامع شهر به صورت آنلاین فراهم می شود.

سرپرست مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج با مفید ارزیابی کردن اجرای این پروژه، یادآور شد: رصد ترددهای غیر مجاز، جلوگیری از ورود خودروهای دودزا و تاکسی های اقماری که به صورت غیرمجاز وارد شهر می شوند، همچنین مدیریت وسایل نقلیه سنگین در طول شبانه روز از مزیت های این طرح به حساب می آیند.

 

حاجی جعفری خاطر نشان کرد: تحلیل داده های به دست آمده از این تجهیزات در کوتاه و بلند مدت کمک شایانی در مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی های شهر کرج و تدوین برنامه های حمل و نقلی خواهد داشت.

 

وی ضمن امیدواری برای تحقق این طرح، از برنامه ریزی های تخصصی و هوشمند سازی در حوزه مدیریتی برای طرح های آتی معاونت حمل  و نقل و ترافیک شهرداری کرج خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز