خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های استان البرز خبر داد:

نرم افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ها به زودی در سطح کشور به‌کار گرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۶۸۳

نرم افزار جدید برای اولین بار در کشور به صورت پایلوت، در استان البرز به مرحله اجرا درآمده و قرار است به زودی در سطح کشور نیز اجرایی شود.

ایلنا: نرم افزار جدید مدیریت کتابخانه‌ها از ابتدای تیر ماه در استان البرز به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآمده و قرار است به زودی در سطح کشور نیز اجرایی شود.

به گزارش ایلنا در کرج، کار‌شناس امور کتابخانه‌های این اداره کل کتابخانه‌های استان البرز با بیان این مطلب افزود: این نرم افزار از ابتدای تیر ماه سال جاری در سطح کشور فقط در استان البرز به صورت آزمایشی به مرحله اجرا درآمده تا با قابلیت‌ها و توانایی‌های اجرایی نرم افزار جدید آشنا شویم و به زودی نیز در صورت تایید کار‌شناسان نهاد در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

لیلا علیشاهی خاطرنشان کرد: با گذشت دو ماه از آغاز مرحله آزمایشی این طرح پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای از لحاظ کمیت و کیفیت محسوس بوده و مراتب گزارش گیری‌های سامانه نشان از قابلیت‌های فراوان آن در مقایسه با نرم افزار قبلی(پیام مشرق) دارد.

علیشاهی در ادامه گفت: نرم افزار پیام مشرق با گذشت یک سال از اجرای آن در ماه‌های اخیر با مشکلات فراوان ازجمله افت سرعت قطعی مکرر و عدم دسترسی کتابداران به قسمت‌های مختلف نرم افزار ازجمله ورود اطلاعات اعضا، کتاب و… مواجه شده است.

این کار‌شناس با اشاره به توسعه رو به رشد کشورهای پیشرفته در بخش نرم افزاری گفت: طبیعی است نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دنبال استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای مدرن در سطح ملی می‌باشد تا بتواند خدمات بهتر و قابل ارائه‌ای را به شهروندان و اعضای کتابخانه‌ها ارائه نماید و این امر مسلتزم اجرای آزمایشی و می‌دانی نرم افزار می‌باشد که متاسفانه در خبر موصوف با تامل عالمانه به آن پرداخته نشد.

هم اکنون سراسر کتابخانه‌های عمومی استان البرز با نرم افزار جدید نسبت به ثبت و انجام خدمات فنی کتابخانه‌ای مشغول هستند و به نظر می‌رسد باتوجه به قابلیت‌های این نرم افزار، پس از بررسی کار‌شناسان نهاد این نرم افزار در سطح کشور اجرایی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز