خبرگزاری کار ایران

معاون مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد:

کتابخانه های مشارکتی در خوزستان رشد داشته‌اند

کد خبر : ۱۵۲۷۰۷

این اداره کل در راستای بهره مندی روستاهای فاقد کتابخانه از طرح کتابخانه های مشارکتی در صورت اختصاص فضای ۸۰ تا ۱۰۰ متری از سوی دهیاری ها آمادگی برپایی کتابخانه عمومی در این مناطق را دارد.

ایلنا: مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان از رشد ۳۳ درصدی کتابخانه های مشارکتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، لفته منصوری گفت: با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده سند چشم انداز تلاش می کند، این نهاد با هدف افزایش تعداد کتابخانه ها اقدام به ایجاد کتابخانه های مشارکتی با همکاری سایر نهادها، دستگاه ها و سازمان های استان نموده است.

وی با بیان اینکه اهداف کتابخانه های مشارکتی مانند کتابخانه های عمومی است، افزود: تنها تفاوت در این نوع کتابخانه ها مشارکت مستقیم اداره کل کتابخانه های عمومی با سازمان دایر کننده کتابخانه عمومی در راستای تأمین کتاب، نرم افزار، ساماندهی و مدیریت کتابخانه است.

منصوری در خصوص چگونگی ایجاد کتابخانه های مشارکتی اظهار داشت: مسئولان دستگاه متقاضی با مراجعه به واحد مشارکت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان می توانند درخواست ایجاد کتابخانه مشارکتی را انجام دهند.

وی افزود: پس از انعقاد قرارداد، در صورت برخورداری از مکان مناسب و مطابق با استانداردهای لازم و تامین تجهیزات و نیرو توسط دستگاه متقاضی تا زمان برپایی کتابخانه، سازمان و نهاد مجری از برنامه های آموزشی، نرم افزار نمایه نشریات و نمایه مدیریت، طرح های کتابخانه ای، اختصاص کتاب و نرم افزار و سایر برنامه های کتابخانه های عمومی توسط اداره کتابخانه های عمومی بهره مند می شوند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان اسفند ماه ۹۱ تعداد کتابخانه های مشارکتی در استان ۳۴ باب کتابخانه بوده است که در حال حاضر تعداد کتابخانه های عمومی در اسفند ۹۲ به ۴۵ باب کتابخانه رسیده است که این نشان از رشد ۳۳ درصدی در این زمینه است.

مدیر کل گفت: این اداره کل در راستای بهره مندی روستاهای فاقد کتابخانه از طرح کتابخانه های مشارکتی در صورت اختصاص فضای ۸۰ تا ۱۰۰ متری از سوی دهیاری ها آمادگی برپایی کتابخانه عمومی در این مناطق را دارد.

وی با اعلام آمادگی واحد مشارکت های این اداره کل جهت ارائه خدمات کتابخانه ای به دستگاه های متقاضی، گفت: در صورت اختصاص مکان لازم این نهاد خدمات لازم را برای راه اندازی کتابخانه های مشارکتی به دستگاه ها و نهادهای مختلف ارائه خواهد داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز