خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد:

کمبود امکانات برای ضدعفونی کردن هواپیماها واقعیت ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۷۹۳۷۰

معمولا در مواقع بحرانی بازار شایعات هم داغ می شود و این روزها با وجود شبکه های مجازی تنور شایعات درباره ویروس کرونا داغ است. یکی از شایعات در حوزه هواپیمایی که گاه توسط برخی که خود را کارشناس می نامند، مطرح می شود، نبود امکانات لازم برای ضدعفونی کردن هواپیماهاست.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ویروس جدید کرونا برای اولین بار ۱۲ دسامبر در شهر ووهان چین شناسایی شد. کمیسیون بهداشت و درمان شهرداری ووهان در ۳۱ دسامبر، اعلام کرد که ۲۷ نفر که با بازار ماهی شهر در ارتباط بودند، به این بیماری مرموز مبتلا شده اند. دولت چین اقدام های پیشگیرانه را شروع کرد؛ ابتدا وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز تفریحی و توریستی تعطیل شدند و در ادامه با گسترش بیماری این شهر قرنطینه شد. دو هفته پیش نیز وورد این ویروس به کشور ما تایید شد. معمولا در مواقع بحرانی بازار شایعات هم داغ می شود و این روزها با وجود شبکه های مجازی تنور شایعات درباره ویروس کرونا داغ است. یکی از شایعات در حوزه هواپیمایی که گاه توسط برخی که خود را کارشناس می نامند، مطرح می شود، نبود امکانات لازم برای ضدعفونی کردن هواپیماهاست و عنوان می شود، سازمان هواپیمایی کشور از امکانات لازم برای ضدعفونی کردن ۱۵۰ فروند هواپیمای موجود در کشور برخوردار نیست.

این در حالی است که جعفر زاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تکذیب این موضوع گفت: «در این باره جلسات گوناگونی با نهادهای مربوطه داشته ایم و در آخرین جلسه که با حضور معاون حوزه همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی، مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، نماینده مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، نمایندگان سپاه، اطلاعات، پلیس فرودگاه‌های کشور برگزار شد، رعایت و عمل به توصیه ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت جهانی ایکائو مورد تاکید قرار گرفت و باید تلاش کنیم در مبادی فرودگاهی کنترل ها تشدید شود و هیچ مسافر بیماری از کشور خارج نشود.»

جعفر زاده با بیان این که در این جلسه درخواست ها خود را به وزارت بهداشت اعلام کردیم، تصریح کرد: «قرار است وزارت بهداشت برای کمک به مقابله با ویروس کرونا یکسری امکانات در اختیار شرکت‌های هواپیمایی قرار دهد».

او همچنین عنوان کرد: «سازمان هواپیمایی کشوری به بخش های مختلف مانند فرودگاه‌ها و شرکت های هواپیمایی تاکید کرده است که تمام اصول بهداشتی و اقدام های پیشگیرانه بر اساس توصیه ها و دستورالعمل های وزارت بهداشت به عنوان محور اصلی و تصمیم گیر در این موضوع، رعایت شود.در بخش آموزش هم اقدام های لازم صورت گرفته است.«

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: «در این سازمان نیز ستاد مرکزی سلامت صنعت هوانوردی تشکیل شده که راهبری مسائل در این زمینه تصمیم گیری و ابلاغ می شود و قرار است، دوره‌های آموزش مورد نظر وزارت بهداشت برای کروی پروازی تشکیل و سرفصل‌های ویژه مقابله با کرونا توسط اساتید ارائه و تدریس شود.»

به گفته او سازمان هواپیمایی دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را انجام می دهد و شدت و ضعف عملکردها نیز بستگی به تصمیم های این وزارتخانه دارد.

جعفرزاده افزود: تاکنون مشکلی در زمینه ضدعفونی کردن هواپیماها نداشته ایم.این توضیحات نشان می دهد که موضوع نبود امکانات منتفی است و کارها طبق دستورالعمل‌ها انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز