خبرگزاری کار ایران

رئیس شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به ایلنا؛

دستگاه‌های امنیتی که از درآمد پروازهای عمومی سهم‌خواهی می‌کنند، ردیف بودجه دارند/عبور روزانه 900 هواپیما از آسمان ایران

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۰۶

رئیس شرکت فرودگاه‌ها گفت: سال‌های سال است که نهادهای امنیتی از شرکت فرودگاه‌ها برای درآمدهای حاصله سهم می‌خواهند چراکه می‌گویند امنیت فضای کشور توسط این دستگاه‌ها تامین می‌شود و باید در درآمدها دخیل باشند. اما موضوع مهم این است که بخش‌های امنیتی برای ایجاد این فضای امن در بودجه عمومی ردیف اعتباری دارند و از این محل تامین منابع می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیاوس امیرمکری در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه 68 درصد درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها از طریق پروازهای عبوری از فضای آسمان ایران است، گفت: تنها 5 درصد درآمدها از محل واگذاری غرفه‌ها در فرودگاه‌ها تامین می‌شود و بخش عمده‌ای از فضای فرودگاهی هم به شرکت‌های هواپیمایی برای امر ترمینال‌داری واگذار شده است.

وی افزود: تمام غرفه‌های فرودگاهی هم از طریق فراخوان عمومی و در شرایط رقابتی به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: قیمت تمام کالاها و محصولات عرضه شده در غرفه‌ها براساس نرخ‌نامه مصوب است و تمام غرفه‌داران باید این نرخ‌نامه را رعایت کنند. اگر گران‌فروشی صورت گرفت، شکایت قابل پیگیری است.

وی افزود: 20 درصد از درآمد شرکت فرودگاه‌ها از طریق ارائه خدمات فرودگاهی و سهم فرودگاه‌های کشور از پذیرش هر مسافر برای تاسیسات فرودگاهی در پروازهای داخلی فقط 7000 تومان و در پروازهای خارجی 35 هزار تومان است که این نرخ هیچ تناسبی با هزینه‌ها ندارد.

امیرمکری با اشاره به فضای پارکینگی در فرودگاه مهرآباد گفت: فقط در شرایطی که با افزایش پرواز مواجه هستیم، در فضای پارکینگی کمبود داریم اما به طور کلی پارکینگ‌های موجود جوابگوی میزان پروازها است.

رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره میزان پروازهای عبوری از آسمان کشور گفت: در سال 97 میزان پروازهای عبوری 1000 پرواز از آسمان ایران بود که پس از وقوع اتفاقات در سال جاری FA فضای آسمان ایران را ناامن اعلام کرد و در این مدت میزان پروازهای عبوری کمی کاهش یافت اما در حال حاضر روزانه به 900 پرواز عبوری سرویس می‌دهیم.

امیرمکری همچنین با اشاره به بحث ارائه مجوز به پهپادهای پستی گفت: از آنجایی که این پهپادها زیر سطوح پروازی فعالیت دارند، هیچ ارتباط کاری با شرکت فرودگاه‌ها نمی‌توانند داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر سهم‌خواهی نهادهای امنیتی از درآمد پروازهای عبوری اظهار داشت: سال‌های سال است که نهادهای امنیتی از شرکت فرودگاه‌ها برای درآمدهای حاصله سهم می‌خواهند چراکه می‌گویند امنیت فضای کشور توسط این دستگاه‌ها تامین می‌شود و باید در درآمدها دخیل باشند.

رئیس شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد: اما موضوع مهم این است که بخش‌های امنیتی برای ایجاد این فضای امن در بودجه عمومی ردیف اعتباری دارند و از این محل تامین منابع می‌شوند. باید به این نکته توجه داشته باشیم که سرویس‌های هوانوردی بابت نوع تجهیزات و زیرساخت‌های ارائه شده به شرکت‌ها و ایرلاین‌ها تجهیزات خدمات ارائه می‌دهند و توانسته‌اند از طریق این تجهیزات سرویس ایمن فراهم کنند.

امیرمکری تاکید کرد: از سوی دیگر درآمدها الزاما باید در راستای نوسازی زیرساخت‌ها و به‌روزسازی تجهیزات مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز