خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران ایر:

آمریکا مانع از همکاری ایران ایر با شرکای تجاری خود شده است/ تغییر نام فرودگاه بندرعباس به شهدای پرواز 655 هما

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۸۰

مدیرعامل ایران ایر اظهار داشت: کاپیتان زنگنه گفت: امروز صنعت هوانوردی کشورمان توانسته به جابه‌جایی سالانه 30 میلیون مسافر اقدام کند و ناوگان خود را به 300 فروند هواپیما افزایش دهد.

به گزارش خبرگار اقتصادی ایلنا، کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در مراسم بزرگداشت سالروز فاجعه حمله ناو وینسنس به ایرباس هما با بیان اینکه صنعت هوانوردی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با آماج حملات دولت آمریکا مواجه بوده، اظهار داشت: تحریم صنعت هوانوردی کشور در سال 58 با جلوگیری از پرواز هما به فرودگاه نیویورک شروع شد و در ادامه با هدف قرار دادن پرواز شماره 655 ایرباس هما در 12 تیر ماه سال 67 اوج جنایت و دشمنی خود را با به شهادت رساندن 290 انسان بی‌گناه نشان داد.

وی افزود: تاسفبارتر اینکه خدمه ناو وینسنس به جای اینکه محاکمه شوند تقدیر می‌شوند و به خلبان این ناو مدال شجاعت داده می‌شود.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه دشمنان ما تصور می‌کردند که با تحریم‌ها می‌توانند ما را از تکنولوژی‌های صنعت هوانوردی محروم کنند، گفت: متخصصان بادرایت نه تنها نقشه شوم دشمنان را نقش بر آب کردند بلکه با عزم جهانی و استوار بر پایه تلاش مجدانه و تلاش‌های روز‌افزون، امروز شاهد آن هستیم که تمام چک‌های هواپیمایی تا آخرین رده‌های تخصصی توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

کاپیتان زنگنه گفت: امروز صنعت هوانوردی کشورمان توانسته به جابه‌جایی سالانه 30 میلیون مسافر اقدام کند و ناوگان خود را به 300 فروند هواپیما افزایش دهد.

وی گفت: در کنار این اقدامات آموزش صدها نیروی متخصص و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان تنها نمونه‌ای از توانمندی صنعت هوانوردی کشور و ایران ایر است.

مدیرعامل ایران ایر تاکید کرد: آمریکا در کنار تمام این دشمنی‌ها برای ادامه دادن به خصومت با ایران از برجام خارج شد و مانع از همکاری‌های ایران ایر با شرکای تجاری خود در بسیاری از کشورها شده است.

کاپیتان زنگنه اظهار داشت: علیرغم تمام این مشکلات، ایران ایر همواره در خدمت هموطنان بوده است و علیرغم کارشکنی‌های دشمنان، امسال به تنهایی عملیات جابه‌جایی حجاج را انجام می‌دهد و دو روز آینده پروازهای حج، تنها با ناوگان ایران ایر آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به موافقت وزیر راه و شهرسازی برای تغییر نام فرودگاه بندرعباس اظهار داشت: با موافقت وزیر راه و شهرسازی نام فرودگاه بندرعباس به شهدای پرواز 655 هما تغییر می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز