خبرگزاری کار ایران

عضو اتاق بازرگانی تهران:

با باز کردن بندها از اتاق بازرگانی به اقتصاد کشور کمک کنیم/ اتاق فقط به فکر گرفتن حق عضویت و درصد فروش شرکت‌هاست

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۵۶۶

یک عضو اتاق بازرگانی تهران با انتقاد از فعالیت اتاق در دوره هشتم گفت: اتاق در این دوره اغلب مانند درگاه دولت تنها برای گرفتن حق عضویت و درصد فروش شرکت‌ها فعالیت کرده در حالی که هر سال توان چانه‌زنی آن برای حمایت از منافع و منابع اقتصادی کشور تحلیل می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا عباسی گفت: وقتی این روش‌ها غلط است چرا باید همچنان بر روندهای قدیمی و نامطلوب پافشاری کرد، تغییر، اصلاح و نگاهی نو به نقش و جایگاه اتاق بازرگانی ضرورت انکارناپذیری است که باید اعضای اتاق آن را با تمام وجود مطالبه کنند.

وی در تحلیل عملکرد اتاق هشتم و مقایسه آن با اتاق‌های بازرگانی کره جنوبی، مالزی، امارات و ترکیه گفت: ما اگر عملکرد خود را با این کشورها مقایسه کنیم متوجه فاصله زیاد در کارآیی و اثربخشی اتاق در اقتصاد ملی خواهیم شد. حاکمیت تفکر دولتی در اتاق بازرگانی، وجود برخی مدیران کم‌انگیزه و فاصله گرفتن از نقش و ماموریت اتاق در توانمندسازی اعضا و تغییر رویکردهای اقتصادی دولت برای حضور در بازارهای جهانی از دلایل ناکارآمدی اتاق بازرگانی و نقش کم‌رنگ در تصمیم‌سازی‌هاست.

عباسی تصریح کرد: ما نیاز داریم تفکر نو و صداهای رسا و باانگیزه وارد اتاق شوند و اتاق به سمت استانداردهای جهانی حرکت کنند باید اجازه دهیم درهای اتاق به روی بخش خصوصی دلسوز و واقعی در شرایط اقتصادی بحران زده فعلی باز شود تا جریان قدرت و تصمیم‌سازی اقتصادی نقش‌آفرینی کنند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: اگر مشارکت حداکثری اعضا صورت گیرد می‌توان امیدوار بود که جریان حاکم و انحصاری اتاق به تغییر در راستای منافع ملی و بخش واقعی اقتصاد راضی شوند و در این صورت امکان تضارب آرا و ظهور کارکردهای تازه و جاری شدن تصمیمات سازنده به نفع کسب و کارها محقق خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه از اتاق فعلی جز کارکردهای اداری، ساده و روتین فعلی نمی‌توان انتظار دیگری داشت، گفت: نمی‌توان از چنین اتاقی با چنین رویکردی اثرگذاری مشخص بخصوص برای سال‌های جنگ اقتصادی و روزهای سخت و دشوار پیش‌رو شاهد بود. باید بندها را از دست و پای اتاق بازرگانی باز کنیم تا به تقویت اقتصاد کشور کمک شود. ما در چهار سال گذشته شاهد تک‌صدایی در اتاق بودیم که نه تنها باعث هم‌افزایی و بهبود فضای کسب و کار نشد بلکه موجب شد افرادی خاص بدون هیچ انتقادی به کار خود ادامه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز