خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی موصل در گفت‌وگو با ایلنا:

90 درصد بازار موصل در اختیار کالاهای ترک است/ واسطه‌ها کالای بی‌کیفیت ایرانی ارائه می‌کنند/دولت‌های مرکزی اجازه ارتباط تجاری با ایران را نمی‌دادند

asdasd
کد خبر : ۶۸۱۲۶۰

حمدون جاسم تصریح کرد: ما به صورت مستقیم با نمایندگی‌های شرکت‌های ترکیه ارتباط داریم و کالاهای باکیفیت تحویل می‌گیریم اما در خصوص کالاهای ایرانی فقط واسطه‌ها هستند که آنها نیز به خاطر انتفاع شخصی کالاهای بی‌کیفیت به بازار عرضه می‌کنند.

عامر حمدون جاسم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا  با اشاره به علاقه بازرگانان اقلیم کردستان و موصل برای گسترش روابط تجاری با ایران گفت: ما امیدواریم بتوانیم با اشخاص حقیقی وحقوقی ایران ارتباط نزدیک‌تری داشته باشیم موصل یک شهر چهار میلیون نفری است که دارای میراث غنی و سابقه تاریخی است. متاسفانه در 50 سال اخیر هیچ گونه رابطه تجاری با بازرگان‌های ایرانی نداشتیم که این امر به دلیل سیاست‌گذاری‌های دولت مرکزی بوده است و بعد از آن حضور داعش سبب این جدایی شد.

 نایب رئیس اتاق بازرگانی موصل افزود: در مدت تسلط داعش در این مناطق تمام زیرساخت‌ها به طور عامدانه از بین رفت به طوری که پنج پل اصلی که در این شهر وجود دارند و مناطق مختلف را به یکدیگر متصل می‌کرد اکنون از بین رفته است. مردم موصل اکنون دو ساعت برق دارند و چهار ساعت بدون برق هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 90 درصد بازار موصل در اختیار کالاهای ترک است، من شخصا نماینده یک شرکت مواد غذایی ترک هستم که هفته‌ای یک میلیون دلار فروش دارد.

حمدون جاسم تصریح کرد: علاوه بر اینکه به لحاظ جغرافیایی ارتباط موصل با ترکیه نسبت به ایران آسانتر است ما به صورت مستقیم با نمایندگی‌های شرکت‌های ترکیه ارتباط داریم و کالاهای باکیفیت تحویل می‌گیریم اما در خصوص کالاهای ایرانی فقط واسطه‌ها هستند که آنها نیز به خاطر انتفاع شخصی، کالاهای بی‌کیفیت به بازار عرضه می‌کنند و این بر روی تصور مردم نسبت به تولید و صنعت ایران تاثیر منفی گذاشت.

وی تصریح کرد: در سال‌های 2002 و 2003 شاهد حضور خوب شرکت‌های ایرانی و کالاهای باکیفیت بودیم و هنوز خاطرات آن کالاها را به یاد داریم اگر شرکت‌های ایرانی می‌خواهند دوباره در بازار موصل حضور داشته باشند باید روند اعتماد سازی و دادن تسهیلات را در نظر بگیرند ضمن آنکه حذف واسطه‌ها و ارتباط با نمایندگی‌های مستقیم صنعتگران ایرانی می‌تواند به این روند کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز