خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر در امور تولیدات دامی :

از فرصت طلایی ارزانی خوراک دام استفاده کنیم / 14 میلیون تن تولیدات دامی در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۹۷۵

معاون وزیر در امور تولیدات دامی گفت: ما با تکنولوژی‌های روز خوراک دام باید هزینه‌های تولید را کاهش دهیم در غیر این صورت دامداران رغبتی به استفاده از آن نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مرتضی رضایی معاون وزیر در امور تولیدات دامی در همایش فیدکسپو در حضور مسئولین کشوری و تولیدکنندگان داما و خوراک دام اظهار کرد: از حدود سال 1912 میلادی علم تغذیه دام یک علم فراگیر بوده و هست. آن زمان از واحد علوفه‌ای و ارزش غذایی علوفه‌ها را می‌سنجیدند اما در حال حاضر بسیار مفصل‌تر است.

وی افوزد: صنعت خوراک دام و طیور قدمت زیادی دارد اما پیشرفت زیادی نداشته است بیش از 20 میلیون تن ظرفیت سازی در تولید خوراک دام داریم اما تنها نیمی از آن فعال است که باید این نسبت بالا برود.

وی افزود: صنعت دام و طیور و آبزیان صنعت بسیار بزرگی است هم زنجیره‌های قبل از تولید که نهاده است و هم زنجیره خوراک بسیار وسیع است. بیش از 14 میلیون تن تولیدات دامی در کشور داریم که می‌تواند بیشتر باشد مانند صنعت مرغ تخم‌گذار، مرغ گوشتی و دامپروری که جای کار بسیاری دارند.

رضایی با بیان اینکه ما در بحث آموزش ضعیف هستیم، تصریح کرد: کیفیت خوراک‌هایی که تولید می‌شود بسیار مهم است و برخی دامداران هنوز اعتقادی به استفاده از خوراک آماده ندارد.

وی با تاکید بر تکنولوژی‌های روز تصریح کرد: ما با تکنولوژی‌های روز خوراک دام باید هزینه‌های تولید را کاهش دهیم در غیر این صورت دامداران رغبتی به استفاده از آن نخواهند داشت.در دنیا خوراک دام به صورت غیرتخصصی انجام می‌شود باید جلسات کار گروه‌های تخصصی با تولیدکننگان و اتحادیه‌های دام، طیور و آبزیان برگزار شود و این موضوع آسیب‌شناسی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: بسیاری از دامداران اعتقادی به کنسانتره ندارند و اتحادیه‌ها نگران تامین جو هستند اما توجهی به باقی خوراک‌های مورد نیاز دام ندارند باید از فرصت طلایی ارزان بودن خوراک دام استفاده کنیم و هزینه‌های تولید را کاهش دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز