خبرگزاری کار ایران

سفر هیات عالی رتبه ای از ایران به رم:

شرکت ایران در کنفرانس بین المللی تغذیه

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۹۹۰

هیأت عالی رتبه ایران از وزارت خانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ریاست دکتر اسکندر زند، معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی رهسپار رم شد.

هیات عالی رتبه ای از ایران برای شرکت در دومین کنفرانس بین المللی تغذیه راهی رم شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هیأت عالی رتبه ایران از وزارت خانه های جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(سه شنبه ۲۷ آبان) برای شرکت در دومین کنفرانس بین المللی تغذیه(ICN۲) به میزبانی سازمان خواربار و کشاروزی ملل متحد(FAO) و سازمان بهداشت جهانی(WHO) که از ۲۸ الی ۳۰ آبان ماه در مقر فائو برگزار می شود، به ریاست دکتر اسکندر زند، معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی رهسپار رم شد.

ریاست هیات ایرانی حاضر در آی سی ان ۲ که نخستین رویداد بین المللی در سطوح بالا در زمینه چالش‌های تغذیه قرن حاضر به شمار می‌آید، را دکتر اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی(تات) بر عهده دارد.
سوء تغذیه یکی از جدی‌ترین مشکلات حوزه سلامت و توسعه می‌باشد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. دفتر نمایندگی فائو در ایران نیز تصریح می‌کند که در حال حاضر حدود ۸۰۵ میلیون نفر در جهان به صورت مدام از دریافت غذای کافی محروم هستند، حال آنکه ۲ میلیارد نفر که حدود ۳۰ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند نیز از کمبود ریزمغذی‌ها در وعده‌های غذایی خود رنج می‌برند.
شایان ذکر است، نخستین کنفرانس بین المللی تغذیه با شرکت رهبران کشورهای جهان و تعهد آنان به اقدام واحد و یکپارچه با هدف اطمینان از تحقق هدف رهایی از گرسنگی در سال ۱۹۹۲ برگزار شد.

آی سی ان ۲، ارائه دهنده فرصتی مهم برای جامعه بین المللی است تا از این طریق به چالش‌های مرتبط با سو تغذیه بپردازد و انتظار می‌رود با اعلام بیانیه رم و چارچوب اجرایی مرتبط با آن زمینه‌های تعهد دوباره و اقدامات متمرکز برای مقابله با سوء تغذیه در دهه‌های آتی را فراهم سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز