خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان مطرح کرد:

کردستان، بستری مساعد برای پرورش انواع دام

asdasd
کد خبر : ۶۴۲۰۷۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: خوشبختانه در کردستان با استعدادهای طبیعی و خدادادی و امکانات موجود بستری مساعد برای پرورش انواع دام وجود دارد و شرایط سرمایه گذاری های مناسب و برنامه ریزی‌های صحیح بسیار فراهم است.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در نشست مسئولان سازمان اقتصادی کوثر با سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: توجیه اقتصادی سرمایه‌گذاری در دامهای سبک استان وجود دارد و نظر به تولید مقدار مناسب علوفه استان و بهره گرفتن از دامهای پر تولید و چند قلو‌زا می تواند نقطه بسیار مثبت در زمینه افزایش تولید گوشت قرمز و پرورش دام سبک باشد.

جعفری، داشتن پارامتر‌هایی همچون 35 مرکز فعال جمع آوری شیر خام، وجود 11 کارخانه فعال فرآوری مواد لبنی پاستوریزه و وجود 8 کارخانه فعال تولید خوراک دام در سطح استان نیز شرایط لازم را برای پرورش دام مهیا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه اساس دامداری تغذیه است ، گفت: اصلاح نژاد دامهای منطقه بویژه در دام سبک می تواند از پتانسیل های موجود برای توسعه دامداری تلقی شود.

جعفری با بیان اینکه بستر های لازم برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان آماده است، تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی مرتبط با این مقوله به منظور افزایش اشتغال و تولید پای کار هستند.

وی خاطر نشان کرد: چشم انداز آینده پرورش دام‌های سنگین به دلیل تولید علوفه در استان هایی مانند کردستان قابلیت اجرایی دارد.

جعفری با تاکید بر اینکه چشم انداز گاوداری کشور در استانهایی که کشت علوفه به وفور یافت می شود، متمرکز خواهد شد، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، استان کردستان برای توسعه گاو نژاد سمینتال مناسب و از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان حوزه شیلات را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: با توجه به وجود سد های متعدد در استان، منابع آبی کافی و مشارکت مردم پتانسیل خوبی برای تولید ماهی به روشهای مختلف مانند پرورش ماهی در قفس مهیا است.

به گفته جعفری، امسال 4/4 میلیون قطعه بچه ماهی به منظور افزایش درآمد مردم و تولید در قالب تعاونی‌های صیادی در سدهای قابل پرورش ماهی رها سازی شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز