خبرگزاری کار ایران

سدهای هرمزگان تا 20 روز آینده خشک می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۸۹

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از خشک شدن کامل دو سد شمیل و نیان طی 20 روز آینده خبر داد و گفت: در سال آبی جاری تقریباً هیچ منبع آبی وارد سدهای شمیل – نیان و سد استقلال میناب نشده و هر آنچه در مخزن این سدها موجود است مربوط به سال‌های قبل است.

به‌گزارش ایلنا، هوشنگ ملایی با اشاره به کاهش 80 درصدی بارندگی‌های این استان نسبت به سال گذشته، گفت: سدهای استان هرمزگان که عمده منابع تأمین کننده آب شرب و همچنین بخشی از آب کشاورزی استان از طریق آن‌ها تأمین می‌شود در سال جاری با 100 درصد کاهش روان‌آب روبرو بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان افزود: تاکنون تقریباً هیچ منبع آبی وارد سدهای شمیل – نیان و سد استقلال میناب نشده و هر آنچه در مخزن این سدها موجود است مربوط به سال‌های قبل است.

ملایی با اشاره به وضعیت سدهای استان هرمزگان گفت: آب سد استقلال در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود رسیده و طی روزهای آتی وارد حجم مرده می‌شود و انتقال 20 درصدی آب شرب بندرعباس به 10 درصد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: آب سد نیان به صورت کامل خشک شده است و هیچ آبی در مخزن این سد وجود ندارد و همچنین پیش‌بینی می‌شود سد شمیل که در حال حاضر کمتر از پنج میلیون مترمکعب آب دارد نیز طی 20 روز آینده خشک شود و عملاً ما این دو سد را از لحاظ منابع آب‌های سطحی به صورت کامل از دست خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان با بیان اینکه نزدیک به 80 درصد نیاز آبی شهر بندرعباس از طریق منابع آبی دو سد شمیل – نیان تأمین می‌شد، گفت: در حال حاضر نیاز آبی شهرهای بندرعباس، خمیر و روستاهای مسیر از طریق منابع آبی سدهای شمیل و نیان تأمین می‌شود.

ملایی تصریح کرد: نیاز آبی شهرهای بندرعباس، خمیر و روستاهای اطراف با جمعیت حدود 700 هزار نفر، دو هزار و 100 لیتربر ثانیه می‌باشد.

وی افزود: بخش صنایع و مجموعه‌های اطراف بندرعباس را به سوی سیستم‌های آب‌شیرین‌کن هدایت کردیم که در خصوص تاسیسات مربوط در حال احداث هستند.

ملایی تصریح کرد: با تدابیراندیشیده شده در شورای حفاظت و دستور استاندار و همچنین همکاری سازمان‌های دولتی استان و مردم تاکنون موفق به تأمین منابع آبی بین 1800 تا 1900 لیتر بر ثانیه شدیم که بخشی در روستاهای مسیر و حومه مصرف می‌شود و حدود 1700 تا 1750 لیتربر ثانیه در اختیار شهروندان بندرعباس و بندر خمیر قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز