خبرگزاری کار ایران

بیانیه ۲۵۰ نماینده در حمایت از تولید کالای ایرانی

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۸۴۴

۲۵۰ نماینده مجلس در بیانیه ای در حمایت از تولید کالای ایرانی با هدف ایجاد اشتغال، کاهش بیکاری و تقویت بنیه اقتصاد مقاومتی را تاکید کردند.

به گزارش ایلنا؛ احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۲۵۰ نفر از نمایندگان در خصوص حمایت از تولید کالای ایرانی را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی موجب افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی، افزایش صادرات، کاهش تورم از طریق جذب سرمایه‌های سرگردان در جامعه و سبب تقویت روحیه و عزم ملی مردم و در شرایط اقتصادی فعلی باعث رقابتی شدن قیمت و افزایش کیفیت خواهد شد.

حمایت از کالاهای ایرانی و تولید ملی مستلزم حرکتی سه‌ جانبه است و آحاد مردم به خاطر نامگذاری امسال می‌باشد. تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کالاهای ایرانی اعم از دولت، مجلس و نهادهای دیگر هر کدام وظایفی برعهده دارند. تحقق شعار امسال و انجام آن منوط به انجام این وظایف در اسرع وقت است.

نمایندگان تاکید کرده اند: تولید رقابت‌پذیر، ارتقاء بهره وری، کیفیت و عرضه محصولات مرغوب و ارائه نشان‌های تجاری معتبر بر عهده تولیدکننده‌ها است.

همچنین مصرف کالاهای ایرانی با کیفیت به منظور تشویق تولیدکنندگان و عزم ملی برای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی به عهده مصرف‌کننده‌ها است. همچنین نهایت حمایت‌های بیمه‌ای، بانکی و گمرکی و تعرفه‌ای از یک سو و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار و زدودن مقررات ضایع بر عهده حاکمیت قرار گرفته است.

۲۵۰ نماینده در این بیانیه خاطرنشان کرده اند: در این میان وظیفه دولت به عنوان سکاندار اجرایی کشور سنگین‌تر است و بقیه قوا با عزم ملی باید در این راستا همکاری کنند، ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لبیک به شعار سال ۹۷ از سوی رهبری خود آیت‌الله عظمی خامنه‌ای آمادگی خویش را در جهت استفاده از ابزار نظارتی مجلس و در صورت نیاز قانونگذاری و اصلاح و ویرایش قانون اعلام می‌کنیم و خدا را شاکریم سال گذشته مجلس توفیق یافت گزارش نحوه اجرای حداکثر استفاده از توان تولید و ضرورت کشور را به همراه آسیب‌شناسی و نقاط ضعف اجرایی نموده و هم اکنون در حال اصلاح قانون برای بالا بردن ضمانت اجرایی آن و بستن رخنه‌گاه‌ها و راه‌های دور زدن قانون هستیم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ورود کالاهای خارجی که امکان تولید داخلی دارند توسط دستگاه‌های اجرایی و واردات تجهیزات و شیرآلات و کالاهای نیمه ساخته جهت انجام و ارجاع پروژه‌های قانونی حداکثر عملی گردد و همچنین کارگروه مبارزه با کالای قاچاق در مجلس تشکیل شده و گزارش خویش را مبنی بر آسیب شناسی در اجرا و قانون‌گذاری ارائه خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز