خبرگزاری کار ایران

زنگنه پس از بازدید از مهار آتش سوزی رگ سفید:

اگر چه برخی اذیت کردند اما اعتماد ما به مهارگران کم نشد / روحیات افراد یادآور روزهای جنگ بود

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۰۷۰

از تلاش فداکارانه مهارگران قدردانی کرد و گفت: در آینده باید در مسیر ارتقای استانداردهای حفاری و استفاده از تجهیزات استاندارد گام های محکمتری برداریم و خود را به امکانات بیشتری برای مقابله با حوادثی مانند چاه ١٤٧ رگ سفید، چه در خشکی و چه در دریا تجهیز کنیم.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه امروز (هفتم دیماه) پس از بازدید از موقعیت مهار فوران چاه ١٤٧ رگ سفید در جمع خبرنگاران گفت: فوران چاه حادثه ای محتمل، اما ناگوار و سخت در حفاری است.

وی گفت: از ابتدا تصمیم گرفته شد هر ۲ روش مهار از عمق و مهار از سطح در دستور کار قرار گیرد، احداث بیش از ٢٠٠ کیلومتر خط لوله انتقال آب، آماده سازی محل استقرار ٢ دکل برای حفاری چاه های امدادی و اقدامات متعدد دیگری در این مدت انجام شد.

زنگنه گفت: حملات به چاه از عمق به دلیل فشار بالای مخزن و آسیب دیدگی تاسیسات سرچاهی موفق نبود، اما خوشبختانه چاه امدادی خیلی سریع به محل هدف رسید و با تکنیک هایی که متخصصان هر ۲ شرکت ملی نفتخیز جنوب و ملی حفاری بر آن تسلط داشتند، بعد از رسیدن چاه امدادی به هدف و تزریق سیال کنترل کننده، فوران مهار و چاه تثبیت شد.

وزیر نفت یادآور شد: چاه های امدادی تولیدی خواهند شد.

وی تاکید کرد: در آینده باید در مسیر ارتقای استانداردهای حفاری و استفاده از تجهیزات استاندارد گام های محکمتری برداریم و خود را به امکانات بیشتری برای مقابله با حوادثی از این دست، چه در خشکی و چه در دریا تجهیز کنیم.

زنگنه در پاسخ به این سوال که پس از شنیدن خبر مهار چاه چه حسی داشتید، گفت: تکبیر گفتم و خدای متعال را شکر گفتم. همکاران عزیزم ٥٨ روز در این منطقه تلاش کردند؛ همکارانی بودند که ٣٠ یا ٤٠ روز خانه نرفتند و فداکارانه تلاش کردند.

 وزیرنفت با بیان اینکه در مدت زمان عملیات مهار چاه، حال و هوا و روحیات افراد یادآور روزهای جنگ بود و این مایه نشاط من است، ادامه داد: به افراد اعتماد کردیم و اگرچه برخی بسیار اذیت کردند، اما اعتماد ما کم نشد و آنان نیز پاسخ خوبی به اعتماد مدیریت کلان کشور دادند.

وی درباره مهارگران که در این حدود ٢ ماه بی وقفه و فداکارانه تلاش کردند، گفت: خدا این مردان استوار را برای صنعت نفت و خانواده هایشان حفظ کند و به زندگیشان برکت دهد.

زنگنه با بیان اینکه بلافاصله پس از مهار چاه، خبر این موفقیت را به رئیس جمهوری داده است، افزود: رئیس جمهوری گفتند سلام و تشکر مرا نیز به مهارگران برسانید.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز