خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور/ سرعت مجاز در آزادراه‌ها به 110 کیلومتر می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۶۹۱

معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: قرار بر این است سقف سرعت در آزادراه‌ها به 110 کیلومتر در ساعت برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، داوود کشاورزیان صبح امروز در همایش مجمع جهانی راه (پیارک) از احتمال کاهش سرعت تا 10 کیلومتر در ساعت در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: طبق هماهنگی‌های پلیس راه، سازمان راهداری و کمیسیون امینی راه‌ها کاهش 10 کیلومتری سقف سرعت مجاز در جاده های کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به این تصمیم کمیسیون ایمنی راه‌ها ادامه داد: در صورت تصویب و تایید، سقف سرعت مجاز در آزادراه‌ها از این پس از 120کیلومتر بر ساعت به 110 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: همچنین در بزرگراه‌ها سقف سرعت مجاز از 110 کیلومتر بر ساعت به 100 کیلومتر در ساعت و در راه‌های اصلی از 95 کیلومتر بر ساعت به 85 کیلومتر و در راه‌های فرعی به 70 کیلومتر بر ساعت می رسد.

کشاورزیان با بیان اینکه کشورمان یک درصد جمعیت دنیا را دارد، گفت: در ایران 215 هزار کیلومتر انواع راه برونشهری وجود دارد که 130 هزار کیلومتر آن راه روستایی است که از این رقم 90 کیلومتر راه آسفالته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود 20 میلیون خودرو و 10 میلیون موتورسیکلت در کشور اظهار داشت: به دلیل پایین بودن نرخ سوخت خودروهای فرسوده از ناوگان خارج نمی‌شوند.

وی همچنین با بیان اینکه بیشترین آمار کشته‌های سوانح جاده‌ای در سال 85 بوده است گفت: در سال 85 میزان تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای 27 هزار نفر بوده که توانستیم این رقم را در سال گذشته به 16 هزار نفر کاهش بدهیم.

وی ادامه داد: سیاست و برنامه ما این است که این رقم در 10 سال آینده به کمتر از 10هزار نفر برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز