خبرگزاری کار ایران

تونل فاضلابروی غرب تهران از زیر بستر رودخانه کن عبور کرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۸۷۹

مدیر امور نظارت بر خطوط انتقال شرکت فاضلاب تهران گفت: عملیات اجرایی تونل فاضلابرو غرب در یکی از مهم ترین مراحل خود از بستر رودخانه کن در تقاطع اتوبان آزادگان عبور کرد.

به گزارش ایلنا، مسعودرضا ثامنی به الگوی رودخانه کن در طی زمان و امکان تغییرات رقوم بستر رودخانه در طی دوره های بازگشت سیلابی اشاره کرد و گفت: عبور تونل فاضلابرو غرب تهران از مقطع عرضی این رودخانه در تقاطع اتوبان آزادگان، نیازمند احداث سازه ای جهت عبور و حفاری ایمن  دستگاه TBM زیر بستر رودخانه است.

وی ادامه داد: پس از برررسی های لازم طرحی با هماهنگی آب منطقه ای و شهرداری با لحاظ نمودن اقدامات پیشگیرانه زیست محیطی برای احداث تونلی از زیربستر رودخانه کن به طول 1448متر با استفاده از قطعات پیش ساخته بتنی مطرح و عملیات احداث آن آغاز شد.

به گفته ثامنی بر اساس طرح تهیه شده در بستر  رودخانه یک کانال با مقطع ذوزنقه ای ایجاد و پس از آرماتوربندی و بتن ریزی مسلح، شرایط ایمن جهت عبور و حفاری دستگاهTBM  فراهم شد.

تونل فاضلابرو  تمام مکانیزه غرب تهران به طول 12 کیلومتر از بزرگراه آیت الله سعیدی تقاطع سی متری جی آغاز و  در حاشیه اتوبان تهران-ساوه به کانال بتنی منتهی به تصفیه خانه فاضلاب غرب تهران ختم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز