خبرگزاری کار ایران

دستاوردهای شاخص بخش برق در گفت‌وگو با مدیرعامل توانیر؛

کاهش 4.5 درصدی تلفات شبکه توزیع برق/ صرفه‌جویی 4 هزار مگاواتی در مصرف برق کشور

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۷۹۸

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با تاکید بر کاهش 4.5 درصدی تلفات شبکه توزیع برق، گفت: در دولت یازدهم توانسته‌ایم هشت هزار مگاوات نیروگاه جدید را وارد مدارد کرده و ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به 77 هزار مگاوات برسانیم.

به گزارش ایلنا، "آرش کردی" همزمان با فرارسیدن هفته دولت در تشریح عملکردهای شاخص این مجموعه در دولت یازدهم با تاکید بر اینکه در چهار سال گذشته توانسته‌ایم تلفات شبکه توزیع برق را 4.5 درصد کاهش دهیم، عنوان کرد:‌ هر چه میزان تلفات شبکه کاهش پیدا می‌کند، حفظ وضعیت و کاستن بیشتر این تلفات نیز سخت‌تر خواهد شد، بنابراین باید با تلاش بیشتری در جهت دست یابی به این مهم گام برداشت.

وی با بیان اینکه در سال جاری در تلاش برای تک رقمی کردن تلفات شبکه توزیع برق هستیم، ادامه داد:‌ با تدابیر صورت گرفته در دولت یازدهم توانسته‌ایم هشت هزار مگاوات نیروگاه جدید را وارد مدار کرده و ظرفیت نیروگاه‌های کشور را به 77 هزار مگاوات برسانیم که اگر به چنین ظرفیتی دست پیدا نمی‌کردیم مطمئناً امسال با رشد فزاینده بار با معضلات فراوانی روبه‌رو بودیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به تحولات بزرگی که در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است، تصریح کرد:‌ با برنامه‌ریزی صورت گرفته دولت یازدهم توانسته‌ایم امروزه به ظرفیت 100 مگاواتی در حوزه تجدیدپذیرها دست پیدا کنیم که این امر حکایت از رشد بالای این دستاورد نسبت به گذشته دارد.

کردی خاطرنشان کرد: همزمان با رشد پیک وضعیت تولید خود را نیز بهبود بخشیده و از حداکثر ظرفیت موجود استفاده کرده‌ایم. از طرفی بخش مدیریت مصرف نیز با تحول خوبی مواجه بوده است به طوری که در سال جاری بیش از چهار هزار مگاوات مدیریت مصرف داشته‌ایم که چنین دستاوردی در تاریخ صنعت بی‌نظیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در دولت یازدهم 4.5 میلیون مشترک جدید را جذب کرده‌ایم، بیان کرد: سرانه خاموشی در ابتدای دولت نیز به ازای هر مشترک سه دقیقه در روز بوده که در پایان کار دولت این رقم به 2.55 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به موفقیت چشمگیر در زمینه جذب منابع مالی جدید، گفت: در سال گذشته شاهد وصول 97.5 درصدی مطالبات صنعت برق بوده‌ایم که این رقم نیز در طی ده سال اخیر در این صنعت بی‌نظیر بوده است.

کردی با بیان اینکه با اخذ سیاست‌های جدید در تلاش برای کاهش هزینه‌های بازار برق بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: شاخص‌های خروج از فرکانس استاندارد نیز به شدت کاهش پیدا کرده است و نزدیک به استاندارد کشورهای رده اول و اروپایی هستیم.

وی ضریب آمادگی نیروگاه‌ها را 98.5 درصد برشمرد و گفت: باید در تلاش برای کاهش هزینه‌های تمام شده حوزه برق باشیم و تلفات شبکه توزیع برق را به هشت درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر خواستار تحول جدی در زمینه هوشمندسازی به عنوان زیربنای مدیریت مصرف در کشور شد و افزود: شرکت‌های برق باید به سمت بنگاه‌داری حرکت کنند، از اداره‌کل خارج و خودگردان شوند. تجدید ساختار مناسب صنعت برق نیز دغدغه دیگری است که باید در دولت دوازدهم توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز