خبرگزاری کار ایران

"تدبیر و امید برای تولید و اشتغال" در صنعت آب و برق؛

بهره‌برداری از طرح‌های صنعت آب و برق در هفته دولت سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۰۰۱

افتتاح و بهره‌برداری از 2 نیروگاه گازی، بیش از چهار هزار طرح توزیع و انتقال توانیر، 17 طرح بزرگ آبرسانی و یک نیروگاه خورشیدی در هفته دولت امسال انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، همزمان با آغاز هفته دولت (دوم تا هشتم شهریورماه) که امسال به نام "تدبیر و امید برای تولید و اشتغال" نامگذاری شده است، طرح‌های مختلف آب و برق کشور در اقصی نقاط ایران اسلامی به حضور مردم و مسئولان استانی و کشوری افتتاح یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

شرکت مادر تخصصی تولید حرارتی همزمان با فرارسیدن هفته دولت دو واحد بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان و همچنین دو واحد بخش گاز سیکل نیروگاه ترکیبی سمنگان را با اعتباری بالغ بر 271 میلیون یورو و به ظرفیت 648 مگاوات، آماده افتتاح دارد.

در این بین شرکت مادر تخصصی توانیر نیز دو طرح خطوط 400 کیلوولت، 6 طرح خطوط 230 کیلوولت، هشت طرح خطوط 132 کیلوولت، 12 طرح پست 400 کیلوولت، 13 طرح پست 230 کیلوولت، 23 طرح پست 132 کیلوولت، 17 طرح خط 63 کیلوولت، 14 طرح پست 66 کیلوولت و 69 طرح پست 63 کیلوولت را برای هفته دولت آماده بهره برداری دارد.

چهار هزار و 273 طرح شرکت های توزیع برق به همراه برق رسانی به 21 روستا و هشت پروژه دیگر برقی بخشی از طرح های شرکت مادر تخصصی توانیر است که در هفته دولت افتتاح خواهد داشت. اعتبار این چهار هزار و 446 پروژه نیز رقمی بیش از 22 هزار میلیارد ریال است.

این شرکت همچنین همزمان با هفته دولت، آغاز عملیات اجرایی 39 طرح پست های 400، 230، 66 و 63 کیلوولت، 13 طرح خطوط 132، 66 و 63 کیلوولت، 255 طرح شرکت های توزیع نیروی برق و چهار پروژه دیگر را شروع خواهد کرد. اعتبار پیش بینی شده برای این 311 طرح طرح نیز رقمی در حدود 6 هزار و 593 میلیارد ریال خواهد بود.

شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همزمان با فرارسیدن هفته دولت از 17 طرح تامین آب شهری و پنج طرح فاضلاب شهری خود با اعتباری بالغ بر ده هزار و 709 میلیارد ریال و ظرفیت 78 هزار و 50 مترمکعب بهره برداری خواهد کرد.

سازمان ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) نیز افتتاح نیروگاه هفت مگاواتی خورشیدی در همدان و نیروگاه آبی جریانی قم به میزان 2.7 مگاوات را این هفته در دستور کار فعالیت های خود قرار داده است.

در این هفته در استان خراسان رضوی افتتاح پروژه های پست 132.20 کیلوولت پارس در مشهد، کلنگ زنی انتقال پساب پروژه کشف رود، آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به شهر نیشابور، شروع عملیات اجرایی پروژه های آب و فاضلاب مشهد با اعتبار 151 میلیارد ریال، افتتاح پروژه های آب و فاضلاب شهر مشهد با اعتبار 579 میلیارد ریال و نیز افتتاح فاز سه و چهار جمع آوری چاه های پهنه K  پروژه نبی اکرم (ص) را در دستور کار مسئولان ارشد قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز