خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس:

حال و روز آب استان فارس اصلاً خوب نیست

در شهرهایی که در مرحله بحران و یا خطر هستند باید با هماهنگی شهرداری‌ها نسبت به ساماندهی آب مصرفی فضای سبز شهرها اقدامات مناسب انجام شود.

به گزارش ایلنا، معاون استاندار فارس گفت: استان فارس با کاهش 85 درصدی بارش روبرو است و حال و روز آب در فارس اصلاً خوب نیست.

جلسه بررسی راهکارهای تأمین آب شرب استان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در شرکت آب منطقه ای فارس برگزار شد.

معاون استاندار فارس در این جلسه اشاره کرد: چند استان کشور به شدت درگیر خشکسالی هستند که فارس از همه آنها وضع بدتری دارد و براساس آمار هواشناسی میانگین کشور 56 درصد کاهش نشان می دهد اما فارس با کاهش 85 درصدی بارش روبرو است.

مهندس "خلیل رضاییان" به وضعیت آب در سدهای فارس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در هفت سد فارس 167 میلیون مترمکعب آب قابل مصرف وجود دارد که تنها 7 درصد ظرفیت قابل مصرف این هفت سد است؛ و این مقدار هم فقط در یکی از سدهای استان قرار دارد و 6 سد دیگر استان یا ظرفیت آب قابل استفاده آنها صفر است یا منفی که از جمله آنها سد درودزن به عنوان تأمین کننده آب شرب کلانشهر شیراز و دومین شهر استان مرودشت، در حال حاضر 43 میلیون مترمکعب منفی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از پتروشیمی مرودشت خواست برای جایگزین پساب تصفیه شده مرودشت به جای بخشی از آب مصرفی این صنعت از سد درودزن سریعاً اقدام نمایند تا آن بخش آب که از این روند آزاد می گردد برای شرب مرودشت و شیراز صرف شود.

رضاییان از مدیران عامل آب و آب و فاضلاب استان خواست که سریعاً نسبت به شناسایی انشعابات مسیر آبرسانی به شیراز و مرودشت از سد درودزن اقدام و برای تعیین تکلیف به استانداری فارس ارسال نمایند.

وی همچنین به مدیران شرکت‌های آبفا در استان تأکید کرد که برای جلوگیری از ایجاد کمبود آب شرب با مشترکین پرمصرف برخورد شود.

معاون استاندار تأکید کرد: در شهرهایی که در مرحله بحران و یا خطر هستند باید با هماهنگی شهرداری‌ها نسبت به ساماندهی آب مصرفی فضای سبز شهرها اقدامات مناسب انجام شود.

مدیران عامل شرکت‌های آب و آبفا نیز از اقدامات و تمهیدات خود برای کاهش تنش در بخش آب استان گزارش لازم ارائه کردند.

 

کد خبر : ۴۴۵۳۵۴