خبرگزاری کار ایران

معاون حجتی اعلام کرد؛

تدوین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی /اجرای طرح ۷ ساله کشاورزی غذایی

asdasd
کد خبر : ۳۵۷۷۱۵

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با اجرای برنامه‌ای ۷ ساله، تراز تجاری کشاورزی غذایی کشور به صفر می‌رسد.

به گزارش ایلنا، عبدالمهدی بخشنده با بیان اینکه در سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بر سه موضوع امنیت غذایی با اتکا بر تولید داخلی، ارتقای ذخایر راهبردی و تامین نهاده های تولید، تاکید شده است، اظهار داشت:برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه اقتصاد مقاومتی تدوین و به تصویب شورای اقتصاد رسیده است.

وی در تشریح علل معرفی وزارت جهاد کشاورزی به عنوان موفق ترین دستگاه در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی از سوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، افزود: با برنامه ریزی و انجام اقدامات فنی مناسب، تولید محصولات کشاورزی با رشد ۱۴ درصدی از ۹۷ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱۱۲ میلیون تن در سال ۹۴ افزایش یافته است.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که رشد بخش کشاورزی در دو سال گذشته مثبت بوده است، تصریح کرد: با افزایش تولید محصولات این بخش و کاهش واردات، تراز تجاری کشاورزی غذایی کشور از منفی ۸.۱ میلیارد دلار در سال ۹۲ به کمتر از منفی ۴ میلیارد دلار در سال ۹۴ بهبود یافته است.

وی اضافه کرد:در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی با اجرای برنامه ای ۷ ساله تراز تجاری کشاورزی غذایی کشور به صفر می رسد. بخشنده در زمینه تولید نهاده های دامی نیز گفت: ۸۰ درصد جو و بخش زیادی از علوفه های تازه مانند یونجه و شبدر مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود.

وی محصولات تابستانه و آب بر مانند ذرت را هم مورد اشاره قرار داد و  افزود: از این محصول هم  ۲ میلیون تن در داخل تولید و بقیه نیاز به خاطر حفظ منابع آبی کشور از خارج تامین می شود.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش دو برابری سطح زیر کشت و تولید دانه روغنی کلزا در سال ۹۴ اظهار داشت: در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و به منظور تامین روغن مورد نیاز کشور و کاهش وابستگی، طرح ۱۰ ساله افزایش تولید دانه های روغنی تهیه شده است.

بخشنده ادامه داد: با اجرای این طرح ضریب خوداتکایی در تامین روغن مورد نیاز کشور به ۷۰ درصد افزایش می یابد ضمن اینکه از کنجاله دانه های روغنی به عنوان نهاده دامی در صنعت دامپروری استفاده می شود و در نتیجه واردات این نهاده ها نیز کاهش می یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز