خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

بخشی از سطح زیر کشت گندم را به کاشت کلزا اختصاص می‌دهیم

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۱۳۲

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: با رونمایی از پنج سامانه خدمات الکترونیکی کشاورزی ترددها کاهش یافته ودر نهایت منجر به کاهش فساد اداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم رونمایی از سامانه های خدمات الکترونیکی و کاربردی وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: این پنج سامانه شامل سامانه مدیریت ذخایر راهبردی ، سامانه متمرکز صدور مجوزهای ، سامانه داشبورد اطلاعات مدیریتی ، سامانه مرکز هماهنگی داده های مکانی  و سامانه قیمت محصولات کشاورزی در جهت توسعه دولت الکترونیک است.

وی افزود: این کار با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نتیجه رسیده است که مهمترین آن سامانه جامع قیمت محصولات کشاورزی است که توسط آن قیمت محصولات از دهستان ، شهرستانها و استانها در دسترس قرار می گیرد که بسیاری از مشکلات در این حوزه را حل و فصل خواهد کرد.

بخشنده با اشاره به اینکه برای 9 محصول استراتژیک کشاورزی باید به طور مداوم اطلاع رسانی شود تاکید کرد: سامانه مدیریت ذخایر راهبردی این کار را میسر می کند و از این طریق می توان به طور مداوم ذخایر و انبارها را رصد کرد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی در خصوص سامانه متمرکز صدور مجوزها بیان داشت : تنوع محصولات تولیدی صدور مجوز را به 400 مجوز در سال رسانده بود که برای توسعه خدمات الکترونیک تلاش شد تا مجوزهای صادر شده در بخش های مختلف زراعی دام و طیور و باغی و شیلات به یک چهارم کاهش دهیم.

بنابراین با استفاده از سامانه الکترونیک صدور مجوزها در شش ماه امکان صدور 100 مجوز وجود خواهد داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از کاهش تدریجی سطح زیر کشت گندم خبر داد و گفت: طی یک برنامه تدریجی قصد داریم سطح زیر کشت گندم را کاهش داده و آن را به کشت کلزا اختصاص دهیم. چرا که یکی از شرمندگی های بخش کشاورزی بحث تامین دانه‌های روغنی در کشور است که نیاز 90 درصدی به واردات این محصول در کشور وجود دارد به همین خاطر تامین روغن از کشت دانه روغنی کلزا را به وسیله افزایش سطح زیر کشت دانه های روغنی در برنامه  خود قرار دادیم.

معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه مراسم  رونمایی از پنج سامانه خدمات الکترونیکی و کاربردی وزارت جهاد کشاورزی درجمع خبرنگاران گفت: از توقف ثبت سفارش‌های جدید واردات گندم از سال آینده خبرداد و گفت: 8میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شد و برای حمایت از تولید داخل و دستیابی به خودکفایی در تولید محصول این استراتژی خواستار متوقف شدن ثبت سفارش های جدید شدیم که این امر نشاندهنده عدم نیاز به واردات این محصول است.

وی با تکذیب عده های برخی مبنی بر واردات بی رویه محصولات کشاورزی در دولت یازدهم اظهارداشت: طبق آمارهای گمرک واردات محصولات کشاورزی در دولت یازدهم 5 میلیارد دلار کاهش یافته است .

بخشنده با اشاره به اینکه واردات محصولات کشاروزی در سال جاری 13 میلیون تن بوده است افزود: این رقم در سالهای 91 و 92 بیش از 22 میلیون تن بود که همین امر تراز تجاری کشور را به منفی 8 میلیارد دلار کشاند.

وی افزود: در سال 91 واردات محصولات کشاورزی به دستور شورای امنیت ملی به دلیل مذاکرات مربوط به برجام به مقدار بیشتری صورت گرفت و با تاکید می گوییم که واردات بی رویه در دولت یازدهم صحت ندارد.

وی در خصوص سوالی در رابطه با کشت محصولات تراریخته هیچ محدودیتی برای تحقیق در این حوزه وجود ندارد اما در صورت تکثیر و تولید نیاز به مجوز شورای مربوطه به در سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی است و تا به امروز هیچ گونه مجوزی برای تکثیر تولید این محصول صادر نشده است.

اواظهار داشت: بنابراین تحقیق و پژوهش برای تولید محصولات تراریخته هیچ گونه منعی ندارد به شرطی که این کار تا پیش از صدور مجوز به تولید انبوه نرسد.

معاون وزیر جهادکشاورزی در خصوص اخباری در رابطه با آلودگی برنج های وارداتی بیان داشت: تمامی محصولات وارداتی تحت نظارت سازمان استاندارد و وزارت بهداشت است و در تمامی محصولاتی که در داخل تولید و یا از خارج وارد میشود استانداردهای بهداشتی رعایت شده است و اگر کوچکترین تردیدی در سلامت محصولات وجود داشته باشد اجازه توزیع نخواهیم داد بنابراین تاکنون هیچ محصولی غیر استاندارد و غیر بهداشتی در بازار توزیع نشده است .

وی تاکید کرد:  تمامی برنج هایی که  چه در گذشته توزیع شده و چه در حال حاضر توزیع می شود از استانداردهای بهداشتی برخوردار است و وزارت جهاد کشاورزی اجازه نمی دهد تخلفی در این حوزه صورت گیرد.

معاون وزیر جهاد کشاروزی در خصوص وضعیت تامین میوه شب عید بیان داشت هیچ مشکلی در تامین سیب و پرتقال وجود ندارد و ذخایر این دو محصول نیز تامین شده است.

بخشنده در پایان در خصوص وضعیت گوشت مرغ اظهار داشت: درتامین این محصول نیز هیچ مشکلی برای شب عید وجودندارد چرا که طی سال 94 بیش از 80 هزار تن گوشت مرغ از سوی شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره سازی شده است و این کار براساس میزان نیاز مردم انجام شده و در همه مراحل ذخیره سازی میوه و مرغ بخش خصوصی در کنار دولت بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز